30 Nisan 2014 Çarşamba

Lüzumsuz Adam & Sabahattin Ali


hayatta yalnız kalmanın esas olduğunu hala kabul edemiyor musunuz sabahattin ali by delianne



bu ne affedilmez suçmuş meğer sabahattin ali by delianne
Milletin derdine derman olacak yolları araştırmak istedik. Bu ne affedilmez suçmuş meğer!

zaten benim kafam bir dünya gibi sabahattin ali by delianne
Zaten benim kafam bir dünya gibi, her an içimde bir adam, bir başka adam doğuyor, yaşıyor, ölüyor ve bir başkası doğuyor.

Kendime en yakın bulduğum veya bulacağımı zannettiğim insanlardan en çok kaçıyordum sabahattin ali by delianne
Kendime en yakın bulduğum veya bulacağımı zannettiğim insanlardan en çok kaçıyordum. “O bile böyle yaptıktan sonra!..” diyordum.


asıl hayatın teferruat olduğu sabahattin ali by delianne
Hayatımızın, birtakım ehemmiyetsiz teferruatın oyuncağı olduğunu, çünkü asıl hayatın teferruattan ibaret bulunduğunu görüyordum.

bizi insan yapan şahsiyet sabahattin ali by delianne
Hiçbiri, insanı insan yapan şeyin şahsiyet olduğunu, bütün ilimlerin, bütün tecrübelerin yalnız bunu temine yaradığını anlamamıştır.

sunset in kelvingrove park by delianne
Bana, “Doğru düşünüyorsun ama bunları söyleme!” diyen adam, adeta namussuzluk tavsiye ediyor demektir ve bu sersemler bunun farkında değil.

quartz by delianne
Dünyadaki yalancı peygamberleri yetiştirmek ve beslemek için en iyi gübre, işte bu bilmeden inanmak için çırpınan kalabalıktır.

gündelik hayat sabahattin ali by delianne
Sen dünyada ne kadar antikalık yapmak istersen hayat da önüne o kadar gündelik hadiseler çıkarıyor.

tabiattan melul bir insanın zorla gülmeye çalışması sabahattin ali by delianne
Dünyada bana hiçbir şey, tabiattan melül bir insanın zorla gülmeye çalışması kadar acı gelmemiştir.

kaçırılan fırsatlar sabahattin ali by delianne
Yalnız kaçırılan fırsatlar asla akıldan çıkmıyor ve her hatırlayışta insanın içini sızlatıyor.

yalnızlık sabahattin ali by delianne
Etrafları tarafından anlaşılmayan insanların zamanla bu yalnızlıklarından bir gurur ve acı bir zevk duymaya başladıklarını biliyordum.

old vintage edinburgh by delianne
Acaba kafamı bir çalı süpürgesiyle temizlemek mümkün müdür?

ruh yakınlığı by delianne
Karşısındakinin her kanaatini doğru bulup benimsemek için vesile aramak da bir nevi ruh yakınlığını alameti değil miydi?

by delianne (1)
Zannetme sana dargınım, ben gene sana vurgunum.

byd elianne
Zaten yalnızlığımın sebebi kitaplardaki kahramanları semtimde bulamayışım değil miydi?
-Sabahattin Ali-

Hiç yorum yok: