16 Ocak 2011 Pazar

Ayın Kitabı - Bayan Leylek

Pek kıymetlim, çok değerlim Odtü Yayıncılık'ın ödüllü kitaplar serisinden bir örnek daha: Bayan Leylek. Ben bu seriyi ne okumaya, ne seyretmeye, ne çözmek için uğraşmaya ve ne de anlatmaya doyamadım. Gerek hikayeleri, gerekse çizimleri ile bildik kitaplardan  ilk görüşte ayrılan, bu kıymetli seriden gene sıradışı bir hikaye. Bildiğimiz tanımların, kavramların dışına çıkmayı masalsı bir tatla ve çarpıcılıkla anlatılıyor. Gerçi bana çarpıcı gelen çocuk saflığıyla birleşince koşulsuz bir kabule ve zevke dönüşüyor Selim'den gözlemlediğim kadarıyla. Öğüt yok, akıl vermek yok, ahkam kesmek, çaktırmadan dayatmak da yok üstelik. Büyük oranda hayal gücü var  ve hayata farklı bir yerden bakmayı  salık veriyor sadece. Çocuk dünyası gibi tıpkı bu sebeple. Üstüne üstlük çizimler serinin diğer kitaplarında olduğu gibi sanat eseri  kıvamında.


Kitabın resmi tanıtımı ise şu şekilde:
Bayan Leylek 
Yazan: Mohammad Reza Shams
İllüstrator: Negin Entesabian
Bologna Çocuk Kitapları Fuarı, 2004 Yılı New Harizons Avrupa En İyi Çocuk Kitapları Ödülü
Temalar: Yalnızlık ve paylaşım, hayal gücü, masal duygusu.
Konu: ‘’Ne yapacağımı biliyorum. Bayan leylek bana yardım edebilir. O bana bir anne bulabilir.’’ Sonra aceleyle bahçeye koştu…
Yayınevi Odtü Yayıncılık

16 yorum:

Unknown dedi ki...

cihan biraz buyusun bizde okuruz teyzesi :))

neselihaller dedi ki...

adam gibi çocuk kitabı bulmsk srtık eskisi kadar kolay değil maalesef...bunu hemen alıp vereceğim kızıma...akşam yatmadan önce yüksek sesle okusun da kardeşi de dinlesin...öpüyorum deliş..bu arada yeni şablonun da çok şık olmuş...

banushka dedi ki...

Bizim bücür ara ara ben artık gidip kendime yeni bir anne-baba bulacağım gibi boyundan büyük laflar ediyorken Bayan Leylek'i biraz tehlikeli(!) bulmuştum :)) bu kitaptaki ümitsizce annenin aranması, sonunda da büyüyüp büyüyüp kendi kendinin annesi olması durumu bana pek hüzünlü geliyor. Tabi bir de aleyhimize kullanılacağı endişem de var...

yaruze... dedi ki...

Odtü yayıncılık benimde favorim.Bu kitabı Yamaç'ta pek sevdi.Dediğin gibi anlatımı diğerlerinden çok farklı.İlk okuduğumda bu da nesi demiştim.Ama çocukların diline daha yatkın olduğu kesin.Yamaç en çok kayıp çocuğu sevdi nedense..
Bu arada bloğunun yeni halide hoş olmuş.Özellikle Kerim'e bayıldım...

Deli Anne dedi ki...

Gülom: sen daha neler okutacaksın çocuğa kim bilir? çocuk direkt sartre ve freud ile girdi olaya:)

Gülçinim: sen seriyi tümden al kurtul:) beğendin demek yeni şablonu sevindim, sıkılınca saç baş kesmek gibi birşey sanırım:)

Banushka: ahaha Selim de sarfediyordu bu türden cümleler bir ara.. biraz kafası bozuldu mu ne tehditler çıkıyordu ağızdan:) ben gideceğim bu evden, başka anne ve baba bulacağım kendime.. senaryo üstüne senaryo..

aslında her kitaptan bir şey çıkarabiliyorlar.. öyle açık ki şimdiki çocukların algısı.. ve bunalrı kendi hayatlarına uyarlayabiliyor olmaları hem de bu denli şaşırtıyor ve kısmen korkutuyor insanı:)

Yaruzem: ben de ilk okuduğumdda bu da nesi demiştim :) üstelik anlamıyordum kitapları Selim'e soruyordum ne anlatıyor diye utanmadan:)

Nihan dedi ki...

kitap tavsiye postlarına bayılıyorum. bologna dan ödüllü olması,yazarı ve resimleyeni itibariyle harika. odtü yayıncılığın küçüklere ve büyükler için bastırdığı kitaplar her zaman favorim.

Unknown dedi ki...

Merhaba ; anlattığın kadarıyla oldukça güzel bir seri , hayal gücüne yönelik olması en güzel yanı olsa gerek.Tübitak yayınlarının bir kaç dergisini keşfettim bende.Oldukça başarılı buldum.Müsait olduğumda paylaşırım mutlaka...(Hayatının normale dönmesine sevindim bu arada)...Bol gülücüklü gün seninle olsun...öpüyorum

Deli Anne dedi ki...

Nihan'ım hiç bakmadım ben büyükler için olan kitaplara.. ayyyy ne cahilim ve de ne kısır!!!

İlknurum merhaba, normal ötesindeyiz arkadaşım.. bir bilsen halimizi.. yani işin basit analizine inersek; değişen arayüz, kısa postlar.. anlatıyor halimi:)

architect dedi ki...

deli annem ben de sevdim O.D.T.Ü yayınlarını ama bu kitabı hiçç anlamadım,binbir soruyla karşılaşınca ne cevap vereceğimi şaşıryorum,anlayan varsa bana da anlatsın :)

Deli Anne dedi ki...

Haticem bana şöyle geldi: bu kitaplar çocuk dünyasının içinden çıkmış gibi. biraz in bak kendi çocukluğuna, ben de bugün birden farkettim.. çocukken hayal gücü öyle gniş ki yok yok! o yüzden ben kitabu okuyunca şaşırıyorum ama Selim olağan karşılıyor.. başta anlatmaya çalışıyordum, bugün saçmaladığımı fakettim.. ne diye kendi kıt ve fazla gerçek, fazla sert anlayışımı dayatıyorum dedim.. belki yapmamız gereken onların dünyasından nasıl göründüğünü sormaktır hikayenin..

ama bana soru gelmedi, rahatım kısaca.. ahua

didem dedi ki...

Cocuk kitaplarinin dili, uslubu cok onemli. Daha da onelisi resimleri. Cunku minikler henuz okuyamiyor hali ile siz okurken onlar resimlere bakiyor. Turkiye'den annemin getirdigi bir masal kitabindaki cizimleri gormeliydin. Gerilim film tadinda. Korkunc cadilar, garip suratlar vs. En sonunda kitabi yirtmak zorunda kalmistik. Berk cok korkmustu 4 yas civarinda iken. Bahsettigin kitap guzele benziyor.
Iyi okumalar...

Adsız dedi ki...

senin sayende tanıştım ODTÜ yayınlarıyla, oğlumun favorisi sevimli cüceler, babasıyla ilk okuduğumuzda farkı kavradık, sanki bir amacı yokmuş gibi yazılan ama çocukların ilgisini çekmeyi beceren değişik bir dizi. Bakalım sıra ile kütüphanemize ekleyeceğiz.

Adsız dedi ki...

ya bu arada yeni tema güzel olmuş :) ohh içim açıldı.

Güler dedi ki...

Benim de 10 yaşında bir kızım var.Büyük küçük herkesin hayal gücü ne ihtiyacı var.Ben bu kitabı alıp kızımdan önce okuyacağım.

Deli Anne dedi ki...

Didem: ya aslında bilir bilmez herkes kitap ayzıyor ve nasılsa bunu yayınlayacak yayınevi bulabiliyor.. çocuk dediğin korkak olur zaten:)

Bir annenin paylaşımları: Selim de çok sevdi onu.. valla ne yalan söyliim ben o kitabı anlamadım.. Selim'e soruyorum ağzından laf almak maksadıyla:) dedğin gini çocuk dünyasından çıkmış hikayeler, bize garip geliyor ama onların o renkli dünyasında olağan şeyler zaten bunlar.

Beğenmene çok sevindim temayı:)

Güler: hep lazım dediğiniz gibi hayal gücü ve hepimize.. aslında büyüklerde biraz daha olsa daha mı iyi ne? herşey soğuk ve gerçek yoksa..

Sevgiler.

Adsız dedi ki...

simdi siparisini verdim öyle güzel anlatmissinki almamam imkansizdi sanirim. öyle üstüne denk geldiki bir kitap sözüm vardi cüceye.su ayin seysi bölümlerin cok hos bir annenin gözünden heleki kendi gözünle hayata bakan bir annenin deneyiminden yararlanmak sahane:))