13 Mart 2012 Salı

Bir Efsane, Kesinlikle Şahane: Acı Biberli Sıcak Çikolata



Geçen kıştı karşılaştığımızda O’nunla. Hani olur ya, kimini görmesen de hisseder yüreğin, senin gibidir, senden, candan biridir, öyleydi işte O da benim için. Buluşmalıyız dedik ve buluştuk; pür telaş ve heyecan ile. İkimizde bırakıp iki çocuğu bir Pazar günü eşlere, kaçtık birbirimize. Sanki yıllardır tanıyormuşuz gibi birbirimizi ve  dahi sanki yıllardır hasret kalmışız gibi birbirimize sarıldık, öpüştük, konuştuk o gün, o güzel yerde. Beni çok sevdiği, özel mi özel bir yere götürdü, zaten bir konuşmasında bahsetmişti mutlaka orada buluşmalıyız demişti. Minik bir çikolatacı, Taksim’de. Hayalimin en güzel köşesinde baki kalan, Çikolata filmindeki gibi, tek, nadide bir dükkan duruyor öylece kendi halinde. Hani olur ya filmlerde, kapı açılır bir çıngırak sesiyle, sıcacık bir müzik karşılar sizi ve dahi sıcacık bir garson tüm sevecenliğiyle, işte öyle bir yerdi Fransız şarkıları eşliğinde J’adore Çikolatacısı.
Oturduk bana dedi ki O, sıcak çikolata içelim. Sevmem pek dedim, ama bu başka dedi. Bilmem ki dedim. Gel beni dinle dedi, acılı sıcak çikolata enfes olur buradaki, sil kafandakileri de dinle beni. Dinledim. Geldi acı biberli sıcak çikolata. Yanında bitter çikolata kaplı kahve çekirdekleri eşliğinde. Aldım ilk yudumu; Aman Allah’ım o ne lezzetti? Sıcak çikolata sevmeyen benim için dahi enfesti. Sohbetimiz o harikulade lezzetle daha da pekişti, güzelleşti sanki.
İşte o gün bugündür müptela oldum ben adeta Acı biberli Sıcak Çikolataya. Lakin yapmayı da düşünmedim, peşine de düşmedim öğrenmenin. Öğrenmeye, araştırmaya kalksam, üşenirim zira tarifler leb-i derya. Sanki bugünü bekledim, tarif önüme düşürülsün istedim. Ve o gün geldi. Ellerime bırakıldı adeta o enfes tarif. İşte, buyrun, yapın ve bana da dua edin.


 Acı Biberli sıcak Çikolata Tarifi:

Gerekli Malzemeler:

-200 gram bitter çikolata
-400 ml süt
-120 ml su
-3 yemek kaşığı toz şeker (Ben 2 yemek kaşığı koydum ama)
-1 dal tarçın
-2 çay kaşığı çekilmemiş kırmızı karabiber.



Hazırlanışı:



Önce bu enfes biberleri ezin.


Ardından şurup yapımına geçin. Ezdiğiniz biberleri tencereye koyup, üzerine, su, şeker, tarçını ekleyin ve pişirin. Kaynadıktan sonra 5 dakika daha pişirin. Şurup çok hafif bir kıvama ılalınca ve amber rengini alınca ateşten indirin.


Ardından şurubu bir süzgeçten geçirin ve çikolatalı karışımı hazırlamaya geçin.


Çikolataları kırın ve Benmari usulü eritin. Erimiş çikolataların üstüne ısıtılmış sütü ilave edin. Karışımı homojen hale gelene dek karıştırın. Ardından şurubu ilave edin. Dilerseniz şurubu bardağa aldığınız sıcak çikolataya arzu ettiğiniz miktarlarda da dökebilirsiniz.


Afiyet olsun.
(Eveet, böylece yemek yaparken aynı zamanda fotoğraf çekme özentiliğimi de yerine getirdim ve çok rahat ettim. Hep imreniyordum böylesi yazılara. Çok mes’udum:))

Hiç yorum yok: