22 Nisan 2014 Salı

Can Oğuz’um Canım Atay’ım


geçer elbet efendim oğuz atay by delianne


selim ışık oğuz atay by delianne
Okumayı bıraktım, düşünmeyi bırakamadım.

Brugge Bruges Belgium Belçika by delianne (53)
İnsanları genel anlamda seviyorum ama kimseye tahammülüm yok.

biliyor musun olric benim çok dostum var oğuz atay by delianne
-Biliyor musun Olric, benim bir çok dostum var. -Görüyorum efendimiz. Hepsinin sırtınızda izleri var.

çok konuşuyorum oğuz atay by delianne
Çok konuşuyorum kendimle bugünlerde. Ne yapayım? Başkalarının sohbetinden hoşlanmaz oldum.

içimin sesi olmasa ölürüm yalnızlıktan oğuz atay by delianne
İçimin sesi de olmasa ölürüm yalnızlıktan!

herşey yapmak isteyen oğuz atay by delianne
Hep yapması gereken çok şey olduğunu hissedip, hiçbir şey yapmak istemeyen biriydim.

bütün hayatım boyunca normal bir adam olmaya çalıştım oğuz atay by delianne
Bütün hayatım boyunca normal bir adam olmaya çalıştım.

bat dünya bat oğuz atay by delianne
Bat dünya bat!

insanlık öldü albayım oğuz atay by delianne
İnsanlık öldü albayım, bu sabah kollarımda can verdi.

cherry blossom sakura yaban kirazı by delianne
Beni yanına çağırdı, hemen unuttum onu sevmediğimi. Ben ilgi görünce, hemen unuturum her şeyi albayım, biliyorsunuz.

ne çok şey biliyor insanlar oğuz atay by delianne
-Ne çok şey biliyor bu insanlar Olric? -Herkes işine geleni biliyor efendimiz.
.
anlamıyorum oyun nerede bitiyor hayat nerede başlıyor oğuz atay by delianne
Hayatımın başı ve sonu belliydi; hiç olmazsa ortasını kaçırmamalıydım
.
anlamıyorum oyun nerede bitiyor hayat nerede başlıyor oğuz atay by delianne
.Anlamıyorum. Oyun nerede bitiyor, hayat nerede başlıyor? Hiç anlamıyorum
.
beni yalnız bıraktınız oğuz atay by delianne
Beni, yalnız kalmayı tercih ettiğimi söyleyerek yalnız bıraktınız.
.
düşünmüyorum, sıkılıyorum sadece oğuz atay by delianne
Düşünmüyorum, sıkılıyorum sadece.

başka bir dünya var oğuz atay by delianne
Yeni bir dünya var, anlıyor musun? Her şeyi geride bırakmak gerekiyor. Bir sabah kalkacaksın, arkana bakmadan.

gidenler sevinçliydi oğuz atay by delianne
Gidenler sevinçliydi. Geride bıraktıklarına karşı ayıp olmasın diye üzgün görünüyorlardı.

beklenen hep geç geliyor oğuz atay by delianne
Beklenen hep geç geliyor; geldiği zaman da insan başka yerlerde oluyor.

kitaplar yüzünden çok acı çekiyorum oğuz atay by delianne
Kitaplar yüzünden çok acı çekiyorum Esat abi. Sanki hepsi benim için yazılmış.

ah bu incelikler beni öldürüyor oğuz atay by delianne
Ne dediniz? Gene de seviyorlar mıymış beni? İşte beni bu incelikler öldürüyor.

ne kadar çok insana içerliyorum bir bilseniz oğuz atay by delianne
Ne kadar çok insana içerliyorum bir bilseniz.


bana çay pişir oğuz atay by delianne
Bana çay pişir. Bırakalım her şey kendi kendine düzene girsin.


güzel bir gün ve ben yaşıyorum oğuz atay by delianne
Güzel bir gün ve ben yaşıyorum.

birşey kaybetmek korkusuyla yaşamayalım oğuz atay byd elianne
Bir şey kaybetmek korkusuyla yaşamayalım. Ne olacak endişesine kapılmayalım. Bırakalım zaman her şeyi halletsin

beni ya şımartın ya kapı dışarı edin oğuz atay by delianne
Beni ya şımartın ya da kapı dışarı edin! Yarı içtenliğe dayanmam zor benim

uzaklara gitmek oğuz atay by delianne
İnsanları sevemeyeceğimi anlayınca uzaklara gittim, kimse beni bulmasın diye. Onlar da beni ciddiye aldılar, gelmediler.


ona yazdıklarımı ondan başka herkes okuyor oğuz atay by delianne
Ne zoruma gidiyor biliyormusun Olric? O’na yazdıklarımı O’ndan başka herkes okuyor.


cennet oğuz atay by delianne
Cennet, insanların birbirlerini dinlemeleri demektir, birbirlerine aldırmaları, birbirlerinin farkında olmaları demektir.


by delianne
Kafam cam kırıklarıyla dolu doktor. Bu nedenle beynimin her hareketinde düşüncelerim acıyor anlıyor musun?

insanın geliştiği falan yok yalnızca kusurlarına alışıyor oğuz atay byd elianne
İnsanın geliştiği falan yok. Yalnız kusurlarına alışıyor o kadar.


saf by delianne
Ne yazık onlara ki kendilerine açılan saf bir kalbi zaaflarından istifade edilecek, istismar edilecek bir akılsız sayarlar.


bizi kimse anlamadı oğuz atay by delianne
Bizi kimse anlamadı, biz de kimseyi anlamıyoruz.


neymiş efendim oğuz atay by delianne
Neymiş efendim? Hiçbir işin sonunu getirmemişim. Siz başlamayı bile göze almadınız.

arada boşluk bırakma oğuz atay by delianne
Arada boşluk bırakma sakın.. Tehlikeli oluyor benim için.


yalnızlığına iyi bak oğuz atay by delianne
Yalnızlığına iyi bak, sahip çık. Kaç kişinin emeği var onda kim bilir…


keşke nedir olric oğuz atay by delianne
-Keşke nedir Olric? -Hatalarımız efendimiz. -Çok mu hata yaptık? -Keşke diyecek kadar efendimiz…

scotland trees by delianne
Yapabileceklerimi de ben istemiyordum. İstediklerimi yapamayacak olduktan sonra.


sunset in scotland by delianne
“Söyle evladım” diye teselli ederdi annem beni. “Söyle de içine hicran olmasın.” “-Hicran oldu anne…”


kitaplar da bozdu büsbütün ahlakımı oğuz atay by delianne
Kitaplar da büsbütün bozdu ahlakımı…


Selim gibi günlük tutmaya başladım ben de oğuz atay by delianne
Çok fazla kitap okudum. Ancak okuduğum kitaplar hala sokaktaki manavın beni kazıklamasına engel olamıyor!


samimiyetsizlik beni tüketti oğuz atay byd elianne
Samimiyetsizlik beni tüketti…


elimde olmayan şeyler var Olric oğuz atay by delianne
-Elimde olmayan şeyler var Olric… -Nedir efendimiz? -Elleri Olric elleri…



ben anlatmak falan filan istemiyorum Olric... oğuz atay by delianne
Ben anlatmak, filan falan demek istemiyorum. Sonum geldi Olric.. Kendime yeni bir önsöz yazmak istiyorum. Yeni bir dil yaratmak istiyorum. Beni kendime anlatacak bir dil. Çok denediler, efendimiz. Allah’tan ne denediklerini bilmiyorum, Olric.


oğuz atay by delianne (2)
Hiçbir geleneğin mirasçısı değilim. Olmaz diyorlar. İsyan ediyorum. Az gelişmiş bir ülkenin fakir bir kültür mirası olurmuş. Bu mirası reddediyorum Olric. Ben Karagöz filan değilim. Herkes birikmiş bizi seyrediyor. Dağılın! Kukla oynatmıyoruz burada. Acı çekiyoruz. Kapı kapı dolaşıp dileniyoruz. Son kapıya geldik. (..) Dilenciler krallığının en küstah soylusu olarak kişiliğimizi burnunuza dayıyoruz. Dinden imandan çıktık. Deli dervişler gibi saldırıyoruz. Açın kapıyı! Biz geldik! Korkudan dudağınız uçuklamasın.

fakat Allah kahretsin insan anlatmak istiyor albayım oğuz atay by delianne
Fakat, Allah kahretsin, İnsan anlatmak istiyor albayım. Böyle budalaca bir özleme kapılıyor.

bana müsaade oğuz atay by delianne
Her anı, ne yapmam gerektiğini düşünerek geçirdiğim için çabuk yoruldum. Bana müsaade!

sevinmeyin daha ölmedim. Oğuz Atay ın son sözleri.
Sevinmeyin, daha ölmedim.
Kelimelerinde hem kaybolup hem de kendimi bulduğum adam Canım -Oğuz Atay-

Hiç yorum yok: