19 Kasım 2010 Cuma

BilimSelim - Şaka

Dün bir günlüğüne otel değiştirdik. Plansızlıktan dolayı. Yeni otelde de minik dikdörtgen kutularda verilen tereyağı, peynir, bal vs. vardı kahvaltıda. Selim'e uçağı hatırlacağı ve sorunsuz yiyeceği düşüncesiyle onlardan aldım. Sahiden de -uçaktayız- iteklemesiyle epeyce bir süre zevkle kahvaltı etti kendi başına. Bana hiç iş düşmedi. Kerim'in devamlı vızıltılarını dindirmeye çalışmak dışında. Masada çocuklar olunca haliyle garsonlar çocuklarla ilgilenmek adına boyuna uğruyor yanımıza. Çocuklu olmanın güzel tarafı işte. Garsonları beklemek zorunda kalmıyorsunuz hiç. Kerim'in bebekliği, Selim'in de lirikliği* ilgi çekiyor zira. 


Bir ara garson gene ilgilenmeye geldi çocuklarla. Selim muhabbeti pek sevdiğinden ve annesinin aksine havadan sudan konuşmayı pek bildiğinden atıldı hemen: "Peyniriniz çok güzelmiş, tereyağınız da öyle.. Birazdan çikolata kremamı da yiyeceğim." dedi. Yüzünde muzır bir gülümsemeyle ilave etti; "Çikolata bana mak-simum enerji verir!" Nerden edindiğini bilemediğim, (sanırım televizyondur bu cümlenin müsebbibi) bu cümleyi duyunca gülmekten alıkoyamadı garson kendini. Öyle mi?" diyerek masadan ayrıldı ve tebessümle işine devam etti. Derken Selim bana döndü, yüzündeki o muzır ifade silinmiş, sesi esprisini kaybetmiş ve pür ciddiyet: "Onunla şakalaşıyorum." dedi. " Hani babam bazen insanlarla şakalaşıyor ya, ben de öyle yapmak istedim." diye ekleyerek yemeğine kaldığı yerden devam etti.

*Küçükken 'Lirik Selim' diyordum ona, şiir gibi, akıcı ve ahenkli ve de hafif bir melodiyle konuşurdu sanki.

24 yorum:

Nihal M. dedi ki...

bol gezmeler...iyi bayramlar...
lirik selim, bilim selim çok yakışan sıfatlar...
bende selimi andım Urasla dinazor kazı keşfet oyunu yaparken kısa zamanda yazacağım...
maşallah diyelim nazar değmesin tadını çıkarın bol bol...
sevgiler kocaman kocaman

YesiM dedi ki...

super, cok tatli, bayildim Selim'in bu sakaci haline :))

Emelin Güncesi dedi ki...

Çok zeki bir çocuk Selim,böyle bir çocuğa sahip olduğunuz için siz çok şanslısınız,Selim çok şanslı böyle bir annesi olduğu için,sevgiler Bursa'dan.

Adsız dedi ki...

canım selim birde göz kırpmadımı arkasından bizimki bana şaka yapınca arkasından göz kaş yapıyor bu cocuklar cok tatlı selimi öpüyorum.kerim zırıl zırıldamaya devam benimde bakla öyle sürekli zırıldar ama kıskanclıktan herşeyi erken yapacak o görürüsün bak.abiyi kıskanıyor...sevgilerle canım...

Deli Anne dedi ki...

Nihal'im sizlere de iyi bayramlar.. O Selim de çok sevdi onları ama biz T-rex aradık onu bulamadı, üzüldü biraz. Sizlere de maşallah..

Yeşim: valla zamane çocukları, bu yaşlarında şakalaşmayı da biliyorlar..

Emel: çok teşekkür ederim, ne güzel sözler bunlar. İnşallah öyle olur diyelim. Dua niyetine geçsin sözlerin.

Selinkam: bir ara göz kırpıyordu yarım yamalak ama bu kez kırpmadı niyeyse.. Küçük çok fena Selinka'm, o minicik cüsseye bakmıyor da her işi yaparım sanıyor.. boyuna kıl payı kurtarıyoruz kazalardan..

Sevgiler.

İki oğlan Annesi dedi ki...

Lirik Selim ne hoş bir lakab :)

maksimum enerjiye de çok güldüm ya zekası muhteşem ne de olsa Bilim Selim ;)

maşallah barekallah...

sevgiler...

öznur-ata dedi ki...

şakasını sevsinler onun..:)alem bu çocuklar..bizimkide şimdiden garson masaya gelince ''abisi memmesuyu ''diyor..:))

Unknown dedi ki...

espri iyidir, zeka açar :)

SERRA dedi ki...

:))
çok güldüm yaa:))

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Garsonla olan diyolog da en cok "Bilim Selim" lakabi yakisir:)) Masallah Subhanallah... Nasilda cuk diye sakayida gedigine koymus:)))

çeşnici Handan dedi ki...

Şimdi ki çocuklar gerçekten harikalar. Yerim ben onun şakasını.

fattosh dedi ki...

cok zekice aferim selime ve babasina da tebrikler cocuguna iyi ornek olmus .. insan iliskileri cok onemli cagimizin cocuklari computer icinde kaybolmusken selimin bu davranisi cok hosuma gitti ..

Deli Anne dedi ki...

Eymen'in annesi: kulağa da hoş geliyor değil mi Lirik kelimesi:)

Öznur: abisi he? ahahah.. şaşkın çocuklar.

İsoon: zeka mı esriden, espri mi zekadan doğar misalidir bu konuda:)

Serra: :)

Our Twins : :)

Çeşnci Handan :)

Fattosh: Çok sosyaldir Selim çook.. biri kazara nasılsın, desin gel de gör muhabbeti.

Sevgiler

Unknown dedi ki...

Selamlar.bilimSelim serisinin tamamini hatmettim.mashallah cok akilli bi oglunuz var.demishsiniz ya ozel mi bilmem diye hersheyin bir ritmi vardir ve ingilizce postlari ozel bir cocuga isharet ediyor bence

New York'tan dedi ki...

Masallah Selim'e, lakabinida cok sevdim :)
Iyi tatiller :)

OZLEM ANNE dedi ki...

kizlar annelerinden, erkek cocuklari ise babalarindan mi cok etkilenir? onlari taklit eder?
Bu aksam pinara yemek hazirlarken, elimden tabak dustu ve mutfagin tas zemininde sangirti koptu, pinar icerden hemen, anne iyimisin dedi, bende evet sadece tabagi kirdim dedim, biseyim yok. Ok dedi ve bir daha cok dikkatli ol, temizle ve arkasindan supurge tutmayi unutma dedi ve gitti , INANAMADIM . O yuzden Selim'in ne ciddiyetle sana donup onunla sakalasiyorum demesini tahmin edebiliyorum . :)

Deli Anne dedi ki...

Defne: ben enteresan diyorum Selim'e ama esasında her çocuk annesi için enteresan ve özeldir ya, o misaldir Selim de sanırım.

New York'tan: :)

Özlem Anne: Rol model dediğin şekilde seçiliyormuş ama ben bunu babasına anlatamıyorum. Bak seni seçmiştir dikkat et diyorum, ama erkekler çok hassas düşünmüyorlar malum...

O tabak kırılması deyince; ne kadar ciddiye alıyorlar ve yürekten endişeleniyorlar ya.. içim sızlıyor benim.. Selim geldi aklıma.. İlter en fazla içerden -iyi misin- der, Selim işini bırakır, koşa koşa gelir, endişeli, aynı Pınar gib gayet de ciddi.. üstelik ben yardım edeyim derken daha da zorlaşır, bir de bağırış çağırış doluşur eve.. çocukcağız neye uğradığını şaşırır

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Daha bu yaşta bu kadar özgüven :) sizin içiniz rahat olsun... O kendi başının çaresine bakacak görünüyor... Sevgiler...

İki oğlan Annesi dedi ki...

Çok hoş gerçekten canım
Delilikten ziyade sen de hoş bir annesin vesselam...

Filiz dedi ki...

Şaka yapmak öyle herkesin harcı değil bence, zeki insanlar güzel şaka yaparlar, birde selim maşallah çok sosyal bir çoçuk okuduğum kadarıyla maşallah hem annesine hem oğluşuna :)

Deli Anne dedi ki...

Kiraz Çekirdeği: valla şimdiden kendi başının çaresine bakmakla kalmıyor bir de bizim sprumluluğumuzu üstlenmeye kalkıyor.. öyle acayip bir çocuk

Eymen'in Annesi: Ah keşke..

Beyza'nın annesi: maşallah cümlemize:)

sevgiler.

İki oğlan Annesi dedi ki...

Lirik Selim'in Annesi bir adet miminiz var :)

Deli Anne dedi ki...

Yettim gayri:)

Gulcin dedi ki...

ama guzelk saka simdi Deli Anne hakkini verelim Selimin :)