22 Aralık 2010 Çarşamba

BilimSelim - Kusursuz

Selim'e isim bulmakta zorlanmadım hiç. BilimSelim sayfasında da dile getirdiğim gibi; Oğuz Atay'ın -Tutunamayanlar- kitabının baş karakteri Selim Işık'tan esinlendim en çok. İnce sesli harflere olan delice sadakatim var bir de. Bir diğeri; eskimeyecek bir ismi olsun istiyordum oğlumun,  bir dönemi değil de bir bütün zamanı anlatsın istiyordum. İlk söylenişte -hı, ha, ne- tepkilerine  geçit vermeyecek yalınlıkta olmalıydı bir de. Zira kendi ismimden çok çekmiştim. Benim adım öyle bir evrim geçirdi ki, şu an kimlikte ne yazıyor tam olarak emin değilim. Son olarak II. Selim'in yaptırmış olduğu ve semtimize ismini veren Selimiye Camii'ni çok sevmemdi bir başka sebep. Kısacası  türlü manalar yüklüydü bu isme benim için. Ancak ne hikmetse kelimenin manası bu anlam yüklü manalar içinde yerini almamıştı. Çok sonradan öğrendim ki  Selim'in kelime anlamı -Kusursuz- imiş. Bilsem gene de koyar mıydım, emin değilim.


Her ne kadar ben şuursuz bir anne olarak ismin kelime anlamından bihaber olsam da BilimSelim bundan çok önceden haberdardı sanki. Hep dediğim gibi gayb aleminden gönderiler alıyor sanki. Nitekim ismindeki kusursuzluk kulağına fısıldanmış gibi içine işlemiş.

Hiçbir işi yarım yamalak yapamaz Selim. Ayakkabı cırtcırtlarını bize yaptırmaz. Biz düzensiz yapıyormuşuz. Kendisi gayet ağırdan ve milimetrik hesaplarla yapıştırır bantlarını. Oyun parkına gitmişiz mesela. Görevli ablalar ayakkabılarını giydirme jestinde bulunuyorlar. Ancak o da ne? Beğenmiyor Selim, yapıştırılan cırt cırtları yeniden söküyor, arkasındaki sıraya aldırmadan; -kusursuz olmalıydı- diyerek aheste aheste yeniden yapıştırıyor. Tişörtünün kollarını kıvırttırmaz, eğri durur diye. Dışarıya çıkarken krizlerimizin çoğu bu sebebe dayanır. Nitekim alelacele giydiremezsiniz. Montunun fermuarı, cırt cırtları kusursuz bağlanmalıdır, dağınık olmamalıdır. Bir oyuncağını yerinden oynatsanız isyan eder, yanlışlıkla bir yere koyanı hemen ikaz eder, ola ki sonradan farketmişse söylenir de söylenir. 

Konuşmasına da yansır kusursuzluk isteği nitekim. Kelimeleri çok düzgün kullanır. Gayri ihtiyari yanlış telaffuz ettiği bir kelime olduğunu farketse doğrusunu öğrenmek için üstün bir çaba sarfeder. Çok ciddi bir ifadeyle yanıma gelip -Anne ben fevkalaladeyi yanlış mı söylüyorum- diye sorar. Yeni kelimelere çok düşkündür. Teyzesi eğlenmek için yanında osmanlıca-farsça kelime kullanır bir de bakarız hemen sindirmiş de cümle içinde kullanıyor. Mümkündür, sözümona, sözgelimi, Caillou'dan öğrendiği alacağımdır gibi kelimelerine bu kadar özen gösterir de bilmez ki hala : sandalyeye salyande, tuvalete tulavet, bir dahaki sefere yerine de birdahakisekefere der. Çocuk kusursuzluğu da buraya kadar işler.

İngilizceye çok meraklıdır ya hani, 2 yaş civarında renkleri öğrenmeye merak sardı.  İlter de white (beyaz)  kelimesinin telaffuzunda detaya girme gafletinde bulundu ki  söylemez olaydı. Günlerce  evde takılmış plak gibi sesler hakimdi: vayt, ovayt, ovvayt. Ona vayt- desen de olur dediğimde kesinlikle kabul etmedi. Ama babam vayt-olmadığını söyledi diyerek kıvrandı ve kıvrandırttı bizi. İlter'e çok kızdım sonra, çocuğu kompleks sahibi ettin, söyleyemiyor ve deliye dönüyor diye.


Kendinden küçüklerle oynamaya yanaşmaz yalnızlıktan çıldırmamışsa. Sebebi; tam olarak konuşamıyorlarmış ve anlaşamıyormuş.

Moskova'da olduğumuz dönem kimseyle kaynaşmaya yanaşmadı. Onca sosyal olmasına rağmen katılmadı aralarına. Konuşmaya da bunca meraklı olmasına rağmen. Anlaşılamamak deli ediyor onu nitekim. -Yoksa yok!- deyip tümden geri çekiyor kendisini. Yıllarca tek kelime Rusça konuşmadı. Ben de oğlum hiç  yabancı dil öğrenemeyecek diye ah-u vah etmekte idim. Buraya temelli döndüğümüzde kendine şeker veren bir dedeye -spassiba- (teşekkürler) diyerek şaşırttı bizi. Ve döndükten sonra niyeyse diline doladı -paka (hoşçakal)- kelimesini. 

Bir şey çizdirir mesela, kusursuz olsun anne, der ve gerçekçi. Olmadıysa şayet dudak büker, sonra şükürler olsun ki toparlar kendini ve pozitif düşünmek adına -Tamam, bir başka sefere kusursuz çizersin!- diye teselli eder. Kendi bir şey çizer veya yapar mesela, kusursuz olmadı diye aynı şekilde düşer yüzü. Ve kafasına vurarak -Ben çok beceriksiz bir çocuğum, hiçbir şey yapamıyorum- diyerek veryansın eder. Olmayan da belki milimden küçük bir sapmadır ama illa ki farkeder.

İnsan kendi çocuğu olmasına rağmen yaradılışını çok sonra çözüyormuş benim gördüğüm. Yani kızılderililer isim koymak için çocuğunun karakteristiğinin oluşmasını beklermiş ya hani, çoğu zaman hak vermiyor değilim.Gerçi bizimki her koşulda Selim olurdu.

Geçen gün en nihayetinde bombayı patlattı: Bana -Kusursuz Selim- deyin dedi. Sümme haşa! Yani kişi bu kadar olur ismi ile müsemma!


Bana böyle gel Hayat'ı yazdıran evin terasından; Selimiye Camii ve Kışlası

68 yorum:

tarchinbyseden dedi ki...

aaah ah :) Evet çok özlüyorum Moskova'yı. Siz ne zaman geldiniz Moskova'ya? Turist gezi amaçlı mı gelmiştiniz? Moskova'nın kıyısından köşesinden tutunmuş kimi bulursam dalıyorum kusura bakmayın :)

Deli Anne dedi ki...

:) biz 2006 da ordaydık iş sebebiyle yani. 2 yıl kadar kaldık. sonra petersburga gittik. ordan çabuk ayrıldık ama.

architect dedi ki...

kusursuz bir hayatı olsun inşaallah,güzel bir ismi var..

firdevs dedi ki...

ya muhammed'in adini biz muhammed selim koyacaktik . sonra ikisi bir soylenmez uzun olur diye muhammed ilhan koyduk :D yani kayinaanem son dakika golu atti :p gercekten sadece muhammed koyacaktik yani :) selim ismini - manasinin kusursuz oldugunu bilmeden - koymadik ama ,cizim islerinde , giyim kusamda muhammed de bir selim :) ismin manasi sirayet etmis yapcek bisey yok :)

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Korkulu valla senin Selim'den :))
Ne güzel işte ismini tam anlamıyla taşıyan bir çocuk.Bende Tuğra'yı araştırsam bi ara ne çıkıcak aacaba.Osmanlı'dan başka birşey de çıkacağını zannetmiyorum. Korkuyorum ileri de ben mühürmüyüm demesinden :)))
Hem şu tulavet kelimesine de çok güldüm, geçmişe götürdü beni. Bende küçükken söyleyemezdim tulavet derdim, taki ilkokul öğretmenim öğretene kadar ;)))

New York'tan dedi ki...

Severim Selim ismini,tanidigim Selim'ler hep yumusak huyluydu :) amma kusursuzluk zor be Selim daha simdiden hem de :)

Gulcin dedi ki...

Artik biliyorsun ya Deli Anne, Selim :)
Belki de hatirladigim kucuklugumden ucundan kiyisindan ufak izleri Selimle yeniden yasamak istiyorum diye. Hasa bu kadar tatliydim diye bir iddiam yok da iste bazi haller hatta bazen seni cildirtan haller :)

Ama dilerim bu istekleri ona yuk olmasin aksine huzur versin ileride. Hep olumlu gitsin hayati kusursuzun kuralini belirleyen de o olsun kendi hayatinda.
Ah Selim tatli Selim :)

Yelish dedi ki...

Ben de cok begeniyorum Selim adini.
Zaten cok yeni isimlerle aram iyi diil hic:)
Ilyas koyma sebebim bambaska ,ona taa genc kizken karar vermistim ama Ilyas olmasaydi bile gene eski ve muhakkak dini degeri olan bir isim secerdim.
Operim kucuk kusursuz adami

Unknown dedi ki...

Dusundum de, Selim'i alacak kizin vay haline...

tosbagalar dedi ki...

Selim ve sinan isimlerini ben de çok severdim ama çocuklarıma koymak nasip olmadı. Küçük beyde farklı olduğunun oldukça farkında:))

BALLI LOKMAM dedi ki...

İsimler böyle etkili oluyor işte çocukta. Umarım hayatıda kusursuz olur.

annesininmimosu dedi ki...

aa ne güzel.kusursuz olmaya çalışması ne güzel.çok başarılı olur inşallah.hayatta.
birde bende ince harfleri çok severim.oğluma o sebple anlamı ağır fakat söylenişi ince bir ad seçtim.yiğit..
maşallah selime.adı gibi kusursuz olur inşallah

anne kaleminden dedi ki...

sen selim i anlattıkça çok sevdik biz onu :)))) ama kusursuzluk zor gerçekten, kusursuz sevgiler yaşamanı diliyorum hep selim...
ince harf sempatisi sanırım bende de var sen söyleyince farkettim :)

fatoş dedi ki...

selim!!! güzel isim. çok oturaklı, haşmetli, akıllı, bilgili, başarılı bende uyandırdıkları
bir oğlan doğurayım da bari :p

Duru Ecrinin Annesi dedi ki...

Süper yaa bayıldım Selime. Çok hoşuma gitti. ayrıca Kusursuzluğu bukadar benimsemiş olması ve bunun için daha bu yaşta çaba sarfetmesi çok güzel. İnşallah Kusursuz olurda KUSURSUZ SELİM :)

Unknown dedi ki...

Bİ DE TURGUT YAKIŞIR O ZAMAN :)

Unknown dedi ki...

BU ARADA BU SEMTTE BİZDE UZUN YILLAR OTURDUK, KOMŞUMUYDUK ACABA BİLMEDEN :)

đerkenαя dedi ki...

Esselamu aleykum..

İsimlerin karaktere sirayet etiğini duymuşutum :)

Kusursuz bir kul/Mü'min olması duasıyla...

nevali dedi ki...

bende ahmet selim koyacakdım oğlumun adını ,bana sıra gelmedi malesef:((( ama ahdım var bi oğlum daha olursa ona inş....

Selcen dedi ki...

Selim son noktayı koymuş gene "Kusursuz Selim" :) kardeşimin de adında var Selim o da böyleyi yere bir örtü sersem ucu kıvrık olsa deli olurdu. Milimetrik olacak illa :)İsimler kişiliği etkilermiş. 40 kere söylersen olur gibilerden sürekli Kusursuz diye diye kusursuz olur çocuk da :)

annelili dedi ki...

Kusursuz Selim, ne güzel söylemiş...

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
yazını okurken büyük kızımın yaşadıklarını okur gibi oldum. Onun adı da Gözde. Ayakkabılarının bağlarını bağlamak için gösterdiği çabayı, çoraplarının ayağına tam oturması için verdiği uğraşı hatırladım. Şimdi çalışıyor ve o intizamı, düzeni aynen devam ediyor. Diğer kızımdan o kadar farklı ki. Sanki ikisini aynı anne yetiştirmedi.
Selim'in maceralarını okumak beni çok mutlu ediyor. Anlatış şeklinizdeki sadelikten dolayı da okumak zevk haline geliyor.
Kusursuz Selim'i çoook öpüyorum.
Sevgiyle kal.

Nil dedi ki...

İsmin gibi ömrün olsun Selim

Adsız dedi ki...

kusursuz selim:)hakikaten bu çocuklar bir harika.biz mi (kendi adıma diyim bari) çook salakmışız ya:)))iki bilmişle yaşayan,ve buharika blogu yazan hanıma sonsuz hayranım maaşALLAH..

Adsız dedi ki...

Ya acaba ilerde bu kusursuzluk sorun olur mu diye düşünmeye başladım.çünkü hayatta başarısızlıklar krıklıklar da var Allah korusun...

ÖZLEMCE dedi ki...

ALLAH İLERİDE OLACAK EŞİNE YARDIMCI OLSUN.BENİM EŞİMDE ÖYLE.BAZEN DELİRMEK İSTİYORUM.NE OLUR BİRAZCIK DAĞINIK OLSA(EV,MUTFAK,DOLAP).YETİŞMEKTE ZORLANIYORUM.YORULUYORUMM.ANNE DEĞİLİM AMA EVDE BİR TANE DAHA KUSURSUZA DAYANAMAMM.O YÜZDEN İSMİ SELİM OLMASIN:)))

Sibelbek dedi ki...

Selim güzel isimdir, bir ağırlık vardır o isimde... severim ben çok...

*kelebekana*-* dedi ki...

güzel isim selim ..bana uysal ve kararlı bir ismi çağrıştırır hep ..

oytunla hayat dedi ki...

isimlerle karakterlerin benzerleştiğine hep inanmışımdır :))
selimi anlatınca sen birkez daha onayladım kendimi ;)
kusursuz selimi biz çok seviyoruz annesi... ve ona kocaman kusursuz bir öpücük yolluyoruz :)

İkiz Annesi dedi ki...

Sevdiğim isimlerden biridir Selim ne zaman duysam bana hep tacı ve tahtı çağrıştırır tüm azametiyle..
Dilerim tüm hayatında azimli bir insan olursun Selimcim , bazen kusursuzluğunda aslında bir kusur olduğunun ilerleyen yaşlarında mutlaka farkına varacaksın çünkü sen maşallah zehir gibi bir çocuksun.
Seni seviyorum Bilim Selim hep sevgiyle yaşamanı dilerim öperim o güzel yanaklarından.
Deli Annem kusura bakma bu gün Selime yazmak istedim Allah sana onu bağışlasın nazarlardan korusun.41 kere Maşallah..
Sevgiler..

gutguturuna dedi ki...

küçük kusursuz adamı çokk öpüyorum..isimlerin insan karakterleri üzerinde ki etkileri muhakkak..çok güzel bi isim seçmişsin selime..kusursuz selimimize:)))

Unknown dedi ki...

Selim ismiyle uzun yaşasın annesi.Hayat karşısına hep kusursuz yapacağı işler sunar umarım...Böylece Selim hayal kırıklığına da uğramamış olur.Sevgiyle kalın...

defne naz dedi ki...

Benim kardeşim de böyleydi. Aşırı düzenli ve aşırı titiz. Küçüken beni yatağının üzerine bile oturtmazdı. Bir şeyini alıp yerine bile koysam ortalığı dağıttım diye kıyameti koparırdı. Saçlarım değiyor diye ( pismiş) Kavga ederdik. Ama üniversiteye gittikten sonra bir görmek lazımdı... Bunların eziyeti bize valla ilerde bir kız arkadaşı olsun o zaman görücez. Sana kolay gelsin diyorum. Deli Annem.

nihansu dedi ki...

Her insanın ismiyle özdeş olduğunu düşünürüm. Taşıdığı ismin anlamlarının mutlaka kişilik özelliklerine yansıdığını. Selim için de farkında olmadan durum böyle olmuş sanırım.

balböcükleri dedi ki...

ben senin ismi merak ettim.

sevilay dedi ki...

İnsan, ismiyle müsemma olurmuş.Selim buna en güzel örnek.Bu arada yakın oturuyormuşuz bizde üsküdardayız.Valide Atik'te...

Adsız dedi ki...

Ah benim cocugum olmaliydi Selim :P Ben de duzen nizam konularinda biraz titizimdir de :)) Sevgiler Selim'e. Selimiye'nin oralarda 7 yil yasamistik biz de, nedir sizin baginiz Edirne'yle?

resimli günlük dedi ki...

Çok güzel yazmışsın.Usta bir yazar elinden çıkmış gibi...
özlem

Unknown dedi ki...

Deli anne'm ruyama girdi Selim'in vayt'i, bende ayni dertten muzdaribim ( dogru mu yazdim acaba :)) W'li herseyi v gibi soyluyorum, Vahap'ta surekli dueltiyor. Cok gicik bir durum. Selim'e onu anladigimi soyle ;)

ganfi dedi ki...

vay be demek tam adının adamı ha:))zordur kusursuzluğu yakalamak gerçi ama hırs yapar başarılı olur işte bu sayede, şanslı selim:))

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

Ben isimlerin karakteri etkilediğine inanıyorum, Selim ismindeki tanıdıklarım senin oğlun kadar olmasa da hep bir akıllılık, akli selim haller içinde, kulağa da çok hoş geliyor bu arada... Resmen çocuğun huyu ismi ile bağdaşmış... Maşallah bir kez daha Selim Bey'e :)

Unknown dedi ki...

Üsküdar'lılıar blogda galiba :))Bizde oralardayız...

Deli Anne dedi ki...

Architect: hayırlısıyla inşallah:)

Firdevs: muhammed selim söylenmez mi beraber, ilhan da güzel ama.. klasik isimlerin bence çoğu güzel.

Emine: ahahah, bend e düzelteyim o halde.. üstüne gitmiyorum hiç çoğu kelime kendiliğinden zamanla düzeliyor diye.. düzeltmeye kalkınca çok takıyor ve daha kötüleşiyor:)

Şeyma'm: Selim de merhametlidir çok Allah'tan yoksa zor ve sert oalbilirdi:) zor ki ne zor..

Gülçin'im: ne güzel demişsin be canım, eline sağlık.. Selim'le başka tür bir bağın var küçüklüğünden gelen :)

Yeliz'im: ben de öyleyim maalesef.. acep nedir İlyas koyma sebebin merak ettim bak şimdi? :)

Gülo'm: valla bence de.. Allah iyileriyle karşılaştırsın ve uygunuyla:)

Tosbağalar: ben de ben deeeeee.. ama küçük oğluma sinan koymak istedim orda da manaya takıldım, sonradan keşke takılmasaydım dedim.. Selim-sinan güzel de olurdu.. hayırlısı ne diyelim.

Ballı lokmam:hayırlısıyla inşaallah :)

Annesininmimosu: Yiğit de güzeldir, ben bir ara onu da düşündüm, ama Selim çok baskındı.. amin amin cümle çocukların hatta cümlemizin:)

Nihan'ım: evet Elif ve Eren.. şiir gibi:)

Lupinin annesi: ahaha Lupinde sıkılmaz belki ama sen perişan olursun her gün işte düşünmekten.. sen de kendini rahat bırakmayanlardansın.

Duru Ecrin'in annesi: hayırlısı ile inşaallah ve amin.. Ben de gördüm ki Duru'ların hepsi sahden de pek Duru.

İsoon: Turgut ince sesli değil ahuau.. ondan sevmedim yoksa Kerim e en yi o giderdi. Yukardaki Duru tahlilim senin için de geçerli.

Deli Anne dedi ki...

đerkenαя: aleyküm selam.. Maşallah ne güzel bir dua ne güzel bir yaklaşım.. amin:)

Nevali: haydi bi gayret o halde:) belki de bir hayrı vardır.. neden bilmem Ahmet'ler yaramaz olur derler niye bilmem...

Selcen: hah tam bizimki de. öyle artık tüm detaylara giremedim. doğru odur zaten tüm mesele.. 40 değil milyon kere duyuyor ismini:)

Annelilim: :)

Bülbülünyeri: ay ben selim de çorap tutamıyorum.. korkudan giyiyor belki bazen ama ilk fısatta çıakrıyor.. dikişsiz olacak, kaymayacak ,cak cak da cak cak vesselam. sevgiler size de:)

Küçük Mucizem:amin amin, hayırlısı ile inşaallah:)

Balpare: estg. benim de küçüklüğüm şimdikilerden fersah fersah uzaktaydı canım. aptalmışız kısaca zamane çocuklarına göre ve çook saf. ilerde demişsin ya evet, takıntı haline gelirse (ki yakın) illa ki zorlaştırır hayatı.

Özlemce: ben de eşim biraz titiz olsun isterdim. Ama belki de öyle olmadığı için isteyebiliyorum.. tabi sizin için zor olur Selim:)

Sibel'im: tibet de güzeldir.. gayet ince sesli ve karizmatik:)

kelebekana: evet bunca zorluğa rağmen uysaldır da aslında..

Oytunla hayat: iyi olmuş bak, inancını tescillemiş olduk böylece:)

İkiz annesi: ah canım benim, Selim'e analtıyorum bazı bazı, bunu da söyleyim:)

Gutguturunam: :)

İçimizdeki karnaval: amin amin.. cümlemizin çocukları için dilerim ben de.. sevgiler..

Deli Anne dedi ki...

Defne naz: Değil mi arkadaşım? annelere eziyet ederler sonra tümden değişirler :) amin diyorum kolaylıklar dileğin için de.

Nihansu: evet doğruluyorbu tezleri Selim de:)

Serpil'im: mümine-münire-münüre-mününe- diye her cüzdan değişimde veya kaybında bir başka değişime uğramış. yani ben ilk sapmadan sonra koyverdim.. ki mahkemeye gitmek lazım.. ohooo uzun iş.

Sevilay: yakınız valla.. üsküdarlılar buraya diye bir logo hazırlayalım bari:)

Evren: ahahha.. TülinSu pek nizamiye benziyor halbuki.. ah o gitar çalması yok mu.. delie diyor beni.. kiraz gibi dudakalrla..:)
ha bizim Selimiye camii üsküdar da selimiye mahallesinde.. Edirneyle bir bağımız yok ne yazık ki:)

Özlem'im: :)

Gülo'm: ay canım.. senin de içine işlemiş belli ki w hikayesi.. öğrenirsin inşaallah.. içindesin ne de olsa..

Ganfi: inşalallah dediğin gibi olur tabi hayırlısı ile:)

Kiraz'ım: aklı selim Selim:)

İçimizdeki karnaval: biz de ankaralı blogcular buraya gibi amblem yapalım kendimize.. siz neresindensiniz acep?

Unknown dedi ki...

hatunlar, şimdiki selimiye hastanesinin birkaç apartman yanında 10 seneden fazla oturduk, çok severim hala o tarafı, çiçekçiyi, doğancıları... mailleşelim, merak ediyorum üsküdarlıları
icesoon@hotmail.com
deli anne kızmıyosundur umarım :)

Deli Anne dedi ki...

acep şimdi nerdesin isooncum, önemli olan o:) ayrıca niçün kızayım canım:)

yasemin dedi ki...

selim'i çok sevdiğimi söylemiş miydim :)

Unknown dedi ki...

şimdi....
çookkk uzaklardayım, ama buraları sevemedim, gönlüm orada deli annem...

Unknown dedi ki...

HAA BU ARADA BEN;
SELİM-KEREM-TURGUT ŞEKLİNDE BİR ÜÇLEMEDEN BAHSETMİŞTİM, ULTRA DELİ ANNE OLMAK İSTEMEZMİSİN? HEM ÜÇ KERE OĞLAN ANASI OLARAK SIRTINDA YERE GELMEZ NE DERSİN :))))

Nihal M. dedi ki...

sen hep bize Selim i anlat...
Adı kendinden kendi adından güzel çocuk...

pinar dedi ki...

deli annem ya senin blog guncellemelerin gorunmuyor benim readerde:(sorun neki aceb?selim...bende coook severim bu ismi x gecmisi hatirlatir bana:P

Deli Anne dedi ki...

yasemin:)

İsoon: ben de taşınmak istiyorum budan, çocuk byütmek için uygun değil.. site mite bi yer lazım.. semt güzzel, her yere yakın.. amma velakin olmuyor da olmuyor.

bir de canım benim arzu edersen o makul dileğini sen Duru'dan sonra üçleme ile süsleyebilirsin. ahaha..

Nihal'im: :)

Pınar'ım: valla ben de bilemedim.. acep sildin mi beni .. merak ettim o geçmişi ayrıca:)

Sitare dedi ki...

daha bu yaz eşim bilmem kaçıncı kez amca olacakken(9 kardeşler,7 erkek,2 kız:)))) yenge hanım isim öneriniz var mı diye sordu.aklıma ilk ve ısrarla gelen Selim ismi olmuştu.seni daha okuyup tanımamıştım bile.beğenmedi haspam:)dudak büktü,gitti Abdullah koydu.o da güzel bir isim ,anlamı çok derin evet ama çocuğun babasının yani eşimin kardeşinin adı İbrahim .Selim koysalar pek bir uyardı kanaatimce.
ismiyle müsemma olurmuş insanlar,işin biraz zor gülümm.büyüdükçe değişir diye umutlanırsın sen şimdi,neysee fakirin ekmeği umut;ye memet ye:)

Deli Anne dedi ki...

bak şimdi neler demiş.. büyüdükçe değşmez olsa olsa katmerlenir benim tahminim... Ama karamsar değilim hiç.. Çünkü kendini mutlu hissetmek için yollar bulabiliyor bu yaşında çok şükür:) ilerde de pozitif yanlarını kullanır bu huyunun ümidim:) hem kim kusursuz ki o olsun a be Sitarem:)

Ebru dedi ki...

Kusursuz küçük adama kusursuz bir yaşam dilerim.

neselihaller dedi ki...

İsmi gibi selim olsun, Allah da karşısına selim huyluları çıkarsın inşallah

Sevgiler

Deli Anne dedi ki...

Ebru'm ve neşelihallerim: amin, inşaallah ve de hayırlısıyla elbette :) sevgiler.

pinar dedi ki...

Seni silmek blog aleminde yapacagim son istir seni sildigimde bilki bloguda silmisimdir:Pya bilmiyom zaten deli oldum bi sablon degistirdim bende arkadaslar okudugum bloglar falan ikinci sayfada gozukuyor:(sen goruyonmu benim blogda ilk actiginda biseyler?yardim deli annem:P

didem dedi ki...

Isim konusu basli basina bir mesele. Iddiali koymak daha da muhim bir mesele. Dusunuyorsun acaba cocugum adinin hakkini verebilecek mi ne olacak? Mesela benim yegenimin adi Harika. Dusun ne kadar iddiali. Allahtan okulu hep birinclikle bitirdi simdi Fransa'da genel cerrah. Ama olmayabilirdi. Dusun ismin Narin ve obezsin! Oglun simdiden adinin hakkini veriyor, bu ne duzen bu ne intizam. Demek kusursuz Selim olmak istiyor. Canim acayip sempatik bir tip, seker sey, anlattiklarindan gozumunun onune geliyor. Isim derken Emin ve Emine diye evli bir cift var tanidigimiz!

Ozgeee dedi ki...

Komşuyuz Deli Anne'cim:)
Karlık Bayırı'ndayız.Karşılaşırız diyeceğim ama çocuk parkı bile yok park diyebileceğim:)

Cafe Pepela dedi ki...

Sen ne zarif bir kadınsın!
Son mesajındaki samimiyetin ve duruluğun için çok teşekkür ederim.Kendini tanıyan,Rabbi'ni tanır,hayatınden keyif alır.Adımlara sağlam atar ki gözlemlediğim kadarı ile sen de kendini çok iyi ifade ediyorsun.MaşaAllah..
Henüz yaşamın,ailen,yavrun (veya yavruların)v.s hakkında yeteri kadar bilgim yok,zaman buldukça okumak,daha yakından tanımak bana keyif verecektir,eminim.
İsim konusuna gelince.Çok ilgiyim,yapı / köken ve manaları üzerine araştırmalarımız oluyor. (Selim;selamet'ten geliyor.Ferah ve selamet üzere bulunan) Maşallah,ne güzel bir seçim.İsmi gibi yaşasın:)

i ya chitala chto vi jili v Rosi.
Kak harasho! Ya ochen lyublyu govorit na etam yazike.U menya est dochenka.Yey 3-x let.İnagda mi toje razgavarivaem s ney po-ruskiy:) Paka sistra maya..

annesiningülü dedi ki...

adıyla yaşasın canım Selim
çok geçmiş üstünde ama yazmadan geçmiyim dedim ;) öperim Bilim Selim'i :o

Deli Anne dedi ki...

Öperim Bahar'ım..

Deli Anne dedi ki...

Pepela'm: senin zerafetine, nezaketine ne demeli:)

çok enterasan bir şey oldu.. ben Rusça'yı öğrenemedim orda yaşadığım sürece.. ders falan aldım yarım yamalak.. yani bir iki kelimeyi geçmezdi anladığım; benim bildiğim.. şimdi senin yazdıklarını anladım iyi mi:) İlahi bir durum yani... hele şu paka sistra maya.. kısmı çok hoşuma gitti.. ben de aynısını diyorum sana.. aslında senden okuyunca sanki kendimi bir romanda gibi hissettim.. belki de romanlarla özdeşleştirdiğim için..

Selamlar, sevgiler Pepelam.

Deli Anne dedi ki...

Özgeee: orda minik bir park var.. iki bank var hani.. orda buluşuruz artık.. :)

Deli Anne dedi ki...

Hastalıktan tuhaf görüyorum besbelli, tersten gidiyoruz:

Pınar'ım.. bakamadım sana hiç, bakarım birazdan, acep nettin?

Didem: sen de epeyce bir isim tahlili yapmışsın, ne güzel:) Emin ve Emine de güzelmiş.. ben en çok ismi Naz veya Nazlı olanlara acıyorum düşünsene pür naz olur o insanlar.

Ozgeee dedi ki...

İşte o parkın bittiği yerde Üsküdar'a bakan tarafında oturuyoruz. Valla gel kahve içelim, dağıtalım:)Benim evimdeki ıvır zıvır, ve sonucundaki dağınıklığı gör, terapi olur.
Hah, şu da olur. Beraber çıldırıp, gaza gelip, evlerimizdeki eşyaları atalım. Nihohoha!