29 Aralık 2010 Çarşamba

BilimSelim - Felsefe

Selim'e yakınlarımızın taktığı çeşitli lakaplar var; profesör, filozof hatta Descartes gibi. Bense annesi olmam hasebiyle mesafeli yaklaşıyorum bu türden söylemlere, bir annenin objektif olmayacağı kanaatiyle. Amma velakin ne Selim'e, ne de kendime belli etmesem de içten içe yüksek tutuyorum beklentilerimi sanki.

Selim'in ilk müze gezisi Puşkin'e idi, ikincisi de Dostoyevski'ye. İki yaşında idi buralara gittiğinde. Dili dönmeden Puşi-kin'in evine gittik diyordu. Dostoyevski'nin Karamazof Kardeşleri yazdığı evin camına tüneyip arabalarını yarıştırıyordu. Onun çocuklarına ait oyuncakları istiyordu. 3. müze gezisi ise Mevlana Müzesi'ne idi. Benim yüksek beklentilerim bu sebeptendir işte. İçine bir şekilde işlemiş olduğunu ümit ediyorum; bu ilahi, esinli ve yaratıcı havanın. İstiyorum ki onun filozofluğu kendine giden yolda olsun. Yoksa dahi olsun, uzaya çıksın, yeni galaksiler bulsun, ışınlansın değil derdim. 


Felsefik anlamda içimi kıpır kıpır eden alametler vermiyor değil Selim. Örneğin;

                                
Gömlek giymiş ve saçlarını taramışken babası sordu;
-Sen yakışıklı mısın, yoksa akıllı mı? Hiç istifini bozmadan ve her zamanki gibi hiç düşünmeden atıldı;
-Akıllı! Çünkü sonsuza dek yakışıklı olmuyorum. (Ah be canım oğlum, şu marazi güzellik takıntısının ne denli fani olduğunu ve aslolanın kalp güzelliği, akıl ve aklını kullanma güzelliği olduğunu bir de biz  yetişkinler idrak edebilsek!)

                                  {Selim, Canım Bilimsel Selim}

Bir gece uyumadan masal okuyorum gene. Masal bitince yüzünde bir gülümsemeyle;
-Hah! mutlu sonla bitti. Zaten masallar hep mutlu sonla bitmeli! (Bir masal niye kötü sonla biter ki zaten)

                                  {Selim, Canım Bilimsel Selim}

Kuruyemiş yerken anne bak, deyip ağzını açarak -çakkada çukkada,  hatırt kuturt!- sesler eşliğinde yemesini gösterdi bana. Ben de bilmiş anneliğimin tesiriyle yemek yerken ağzı kapatmanın gerektiğine dair nutuklar atmaya hazırlanırken;
-Ben yemişlerle ritim tutuyorum anne, dedi. Ahkam kesmiş olmaktan utanırken ben devam etti;
-Zaten herşeyin bir ritmi vardır değil mi anne? (Ah be oğlum, bilir misin ki annen bu dediğini 30'unda duyumsayabildi ancak!)*

                                    {Selim, Canım Bilimsel Selim}

Akşam oldu mu sıkıntı basıyor Selim'i. Hele ki uyku vakitlerinde. Dönüp duruyor boyuna.. Üstelik bir yerden sonra çıkışıyoruz da niye hala uyumadın diye. Yine böyle bir gecede epeyce kıvrandıktan sonra derin bir of- çekti ve devam etti.
-Off of! Hayat kömür! yani kapkara! (Kömür görmüşlüğü var sanki, olsa olsa bir hikayede rastlamıştır hepsi bu. Ayrıca bir çocuğu, istemediği şeye zorlanmanın ne denli karanlık  hissettirdiğini anlamak bakımından önemliydi benim için)*

                                    {Selim, Canım Bilimsel Selim}

Bu sıralar bir korku peydahlandı üzerine. Tek başına hiçbir odada durmuyor, odasına adım atmıyor. Bir gün oyuncaklarını toplaması için odasına yolladım onu. Normalde bu denli direnmez ama sanırım korkunun tesiriyle epeyce direndi ve söylenmeye başladı;
-Off, çocuk olmak ne zor! 
-Neden?
-Çünkü her işimi bana yaptırıyorsunuz.
-İyi de onlar senin dağınıklığın ve toplamak da senin işin.
-Ama anne, ben de bir çocuğum, çabuk yoruluyorum ve sıkılıyorum. Sizin bana yardım etmeniz lazım, ben daha küçüğüm! (Korktuğunu da itiraf etmiyor üstelik! Ara sıra -anne seni çok seviyorum- diyerek verdiğim yanıtla rahatlıyor)

                                     {Selim, Canım Bilimsel Selim}  

Şu sıralar kızdığım zamanlarda geri çekilmek yerine yeni bir taktikle çıkıyor karşıma:
-Kızma anne, kızma! Derin nefes al, bir daha, bir daha.. kızgınlığın geçene kadar derin nefes al! Böyle yaparsan sinirlerin yatışır, tabii çocukların da. (Anne deli,çocuk akıllı olunca ortaya çıkan vahim manzara)

                                      {Selim, Canım Bilimsel Selim}

Kerim'e kızınca;
-Daha kaç kez söyleceyeğim anne! Kardeşime kızmamalısın! O daha bir bebek! (Bazen bunu kendine de hatırlatmalı)

                                      {Selim, Canım Bilimsel Selim}

Kriterleri vardır hep, hala çözemediğim. Bir oyuncak asla tatmin etmez onu; keşke rengi turkuaz olsaydı, yanlarındaki çizgiler beyaz değil de kırmızı olsaydı, kolları yana doğru değil de dik olsaydı vs. gibi. Sonra da inşallah bunun kırmızından da buluruz, der mesela. Gerçeği yüzüne vurarak iyi bir iş çıkarttığımızı sanan biz ebeveynler derhal müdahale ederek:
-Ama istediğinden olmayabilir her zaman! diyerek ukalalık yaparken atılır derhal;
-İnşallah dersek Allah bize buldurur! diyerek son sözü söyler gene.

                                      {Selim, Canım Bilimsel Selim}

Dün yeni bir halı aldık. Türk motifi desenli. Görünce pek sevindi. Ve gak guk demeden derhal namaz kılmaya başladı üzerinde. Sonra da ekledi:
-Hani sen bana çok iyi kalpli bir insanı anlatmıştın ya. Hani Mevlana. Müzesine gitmiştik. İşte bu halı ordaki namaz kılma halısındanmış şakacıktan. Ben de o yüzden namaz kıldım. Ben de ne iyi kalpliyim diii-mi anne? (Nitekim Mevlana müzesinde kulaklıkla tanıtım yapılıyordu ve tüm gezi boyunca kulağında kulaklık dinledi, anlattı bize)

                                      {Selim, Canım Bilimsel Selim}

Pozitif Düşünce gücüne de inancı tam. Bir şeyini kaybettiğinde, yahut birisi gitmek zorunda kaldığında, istediği bir şey olmayınca derhal umut verir kendine. Ya -bir dahaki sefere olur- der ve yola devam eder yahut;
-İyi düşünelim, iyi olsun dii-mi anne? diyerek konuyu kapatır ve irdelemez bir daha. (İçinde sindirmiştir zannımca, benimki gibi askıda kalmamıştır düşünceleri, yerli yerinde oturuyorlar besbelli)

                                      {Selim, Canım Bilimsel Selim}

Tembel Kasaba diye bir film var Disney'de. Başta kahraman Sportaküs'ü olmak üzere tüm diziyi ve karakterlerini sever. Filmin şarkısında geçen -tek amacımızdır eğlence-yi duyan İlter, baba olmanın sorumluluğu ile atıldı bir gün;
-Tek amacımız eğlence değildir, oğlum, dedi ve devam etmek üzereyken; leb demeden leblebiyi anladı ve atıldı Selim;
-Biliyorum baba, abartıyorlar. Zaten bunlar sadece çizgi film kahramanı, gerçek değiller!

                                      {Selim, Canım Bilimsel Selim}

Oyun oynayacak adam arıyor ve haliyle gözüne kestirebileceği bir tek ben varım. Ümitsizce de olsa soruyor:
-Anne hamur oynayalım mı?
-Selim'ciğim yapacak çok işim var. Ortalık süpürülecek, çamaşırlar, bulaşıklar ve her ikinizin yemeği...  
-Of! Zor işin! Hiç anne olmak istemem. Olsaydım da yapmazdım bunları. (Gel de yap şimdi)
b

53 yorum:

anneyazar dedi ki...

Her türlü zorluğuna rağmen çocuk sahibi olmak güzel şey be:)) Bir felsefe hocası olarak sen de gelecek görüyorum Selim:))

Deli Anne dedi ki...

yaşasın! en azından ümidim tescillendi:)

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Nasılda keyifle okudum.
Canım benim ya 41 kere maşallah, Bilim Selim=Akıl küpü :)))

Berna dedi ki...

Selim'in pek çok cümlesini Ekin'in cümlesine benzettim. Çok benzer yanıtlar vermişler, şaşırdım!

New York'tan dedi ki...

Kocaman bir masallah Selim'e ve tabii annesine de boyle bir oglus yetistirdigi icin :)

New York'tan dedi ki...

Aklima geldi deli annecim sen saat kacta uyuyorsun :) biz ayaktayiz saat 8 burada ama sen gececisin galiba :)

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Bilimsel Selim'imiz bizim:) Allah nazarlardan saklasin...

Unknown dedi ki...

Felsefeyi cok severim... Raflarda hep felsefe kitaplarim var. Selim'e son hiz destekteyim :) Yuru be selim kim tutar seni :)

Filiz dedi ki...

maşallah selim sana , çok merak ediyorum büyüyünce ne olacaksın sen acaba :)

Gulcin dedi ki...

Ne guzel yetistiriyorsunuz cocuklarinizi Deli Anne. Esini de seni de tebrik ediyorum. Tabi ki Selim'in icinde var ama duyuyor ogreniyor sizlerden, ne guzel. Ve kocaman bir aferin ona ki duyduklarini boyle guzel yorumluyor.

Hangi birine ne soyleyeyim sasirdim. Yakisiklilik akillik karsilastirmasina mi, herseyin bir ritmi var gozlemine mi, pozitif dusunce gucune mi? Hepsi ayri guzel ama ben derin derin nefes al kisminda cok guldum soylemeden gecemeyecegim :) Arada bana da ugrayabilir ki acaba Selim telkinde bulunmak uzere :)

İlknur dedi ki...

Ben bu Selim'i yerim:). Maşallah diyeyim kuzucuğuma. Almina'da çoğu zaman bir çocuk gibi düşünmüyor. Ben bazen üzülüyorum bu duruma. Bende hiç çocukça düşünmezdim. Genetik belkide. Yaklaşımları süper ama. Fen Bilimleride acayip hoşuna gidiyordur eminim. Öperim hepinizi:)

Fatma dedi ki...

Maşallah kuzuya.Annesi kılıklı mı demem lazım acaba, her ne kadar anne böyle olmadığını söylese de annesinden almış özelliklerini hazır cevap Selim:))

fatoş dedi ki...

of of of, çok tatlı bu ya, tam kıvamında
iyi ki bu sayfalar var da yazıyoruz, unutulmamalı bu cümleler...

Selcen dedi ki...

-İnşallah dersek Allah bize buldurur-
ben de maşallah derim buna :)
Selimi ne güzel yetiştirmişsin deli annem yaaa darısı bize valla. Şakacıktan mevlana müzesi halısı :)))
çok tatlı ve de akıllı Selimcik.

zuzuların annesi dedi ki...

Deli Anne'cim gülümseyerek ve maşallah çekerek okudum Selim'in cevaplarını.Çocuklar bir çoğumuzun farketmediği yüksek bilinçle doğuyorlar kanımca,sonra büyümeye başlıyorlar ve biz onlara
'doğru?'ları gösterip,'yaşamı öğretirken?'bir kısmını unutuyor,mecburen kaybediyorlar
bu yetilerini...Oysa tıpkı sizin çerezlerin ritm tutması gibi,biz büyüklerin ne yazık ki aklına bile gelemeyecek güzellikte saf ve yaratıcı bir yaşam onların ki...
Geçen gün oğlum bir kız arkadaşından bahsederken .'....yı izleyin çok güzel'dedi...Biz hemen amanın ilk beğeni,ilk aşkmı? bakışı attık eşimle birbirimize,
o da olacak tabii ama,oğlumun bahsettiği sadece ... arkadaşının yaptığı sunummuş??
Hepimiz masum doğmuştuk oysa?:))
Muhtemelen vardır ya bir de küçük tavsiye:Çıtır çıtır felsefe serisi.
Hadi kaçtım,sevgiler...

Asahhara dedi ki...

Maşallah Selim'e. Rabbim bahtını gönlünü açık etsin. Böyle bir annesi var selimede geçmiş demekki filozofluk :)
Sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Selim kesinlikle bilimselim :) tanımak istedim felsefelerinden feyz almak istedim..koca koca insanların boşuna vakit harcadığı düşünceleri bir çırpıda çözüvermiş,kesinlikle büyük bir felsefeci olacak..uamrım ileride hayat kırmaz umutlarınıda hep böyle devam eder..sevgilerimi sunun lütfen kendisine :)

bu arada sizin yaptıklarınızıda görmezden gelmemek gerek siz deli anne diyorsunuz ama delilikle dahilik arasında ince bir sınır vardır,o sınırda gidip geliyorsunuz sanırım :)

mutlu yıllar şimdiden..

İkiz Annesi dedi ki...

41 kere maşallah Selimcim sana ve de annene.Zamane diyoruz ya çok doğru bilinçli annelerin yetiştirdiği çocuklar tabiki zamane oluyor.Görerek uyarılarak yetişiyorlar.Bizim aklımıza gelmeyen bir çok şey onların akıllarına geliyor biz beynimizi o kadar dolduruyoruz ki gün içerisinde gerekli gereksiz bir sürü bilgiyle.Onlarsa süzüyor sadece kendilerine gerekli olanı alıyor.Maşallah Selim de bunu en doğru biçimde yapıyor.

EV GÜNLÜĞÜ dedi ki...

subhanallah maşallah selimin içsel zekası çok büyük inşallah sonuna kadar böyle gider sende büyüdüklerce göreceksin değişiyorlar farklılaşıyorlar iyibir eytim ve beklentileri yüksek tutmamayla iyi bir birey olacaklar ben buna inanıyorum hoşçakal deli annem

balböcükleri dedi ki...

ben anne olmak isterimde ev hanımı olmak istemem diyeydinya sen.bulşaık çamaşır olayı.ıyyyyyy.çocuklarımızla oyun bile oynayamıyoruz yahu.selimin bilim yolundaki ilerlemelerinede alkış ayrıca

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
Maaşallah diyorum ve yanaklarından öpüyorum. Küçük filozofumu.
Her annenin hayalindeki gibi biri Selim. Her öyküyü zevkle okudum. İnsanın çocuğunun olmasının en güzel yanı işte bu. Her daim böylesine inanılmaz şeylerle karşılaşmak.
Dilerim büyüklerin dünyasına katıldığında da Selim'in bu güzel dünyası daha renkli, daha neşeli olur.
Bu arada yeni yılın ailene ve sana güzellikler getirmesi dileğiyle,
Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Deli anam ne enerjik hatunsun sen yahu ? :))) Yeni yılınız kutlu olsun tatlı noellerrr dilyorum .

Yeni yılda mutluluk ve sağlık dolu günler sizinle olsun.

Merry *. • ˚ ˚ •. ★ ★ Christmas. *. °. ° * * ★ ★ Joyeux. • ˚ ˚ ★ ★ ˛ ˚ ˛ •
•. Noël ★ ˛ ˚ _Π_____. * ˚ ★ ★ ★
˚ ˛ • ˛ • ˚ */______/~ \. ˚ ˚ ˛ ★ ★ ★
˚ ˛ • ˛ • ˚ *| 田田 | 门
°º ♫°° ♫♫ °º ♫°° ♫♫ °º ♫°° ♫♫ °º ♫°

İki oğlan Annesi dedi ki...

Maşaallah Sübhanallah
Hayret ettim doğrusu Bilim Selim sen neymişsin be çocuk !

Allah bu güzel aklı hep güzel yerlerde kullanmayı nasip eylesin sana...

pinar dedi ki...

masallah Selime:)muttlu yillar simdiden:)

elif dedi ki...

çok keyifle okudum yazınızı , ne zeki bir oğlunuz var , kaç yaşında selim bey

babycakes dedi ki...

kocaman bir maşallah Selim'e... annesine de Allah kolaylık versin seni senden iyi anlayan bir çocuk da zor yahuuuu...

Nil dedi ki...

Ya deli anne, şu çocuk yetiştirme tüyolarını hangi postta paylaşacaksın? Bilimsel , felsefik bir evlat nasıl yetiştirilir bizim de bilmeye hakkımız var ama di mi? Soyaddaşız ya daha çok gurur duyuyorum Selimimle. Sanki yeğenimmişçesine . Allah esirgesin minik adamını.

Deli Anne dedi ki...

Emine: Aslında özel bir şey yok da bakma anne gözüyle öyle geliyor belki de:)

Berna: sahiden de şimdiki çocuklar hep akıllı, biz çok saftirik idik ya şimdikiler aşırtıcı geliyor bize değil mi? Selim'le Ekin yanyana gelirlerse anlaşırlar o halde, yahut kıl mı olurlar birbirlerine.. belli olmuyor sağları solları:)

Şeyma'm: benim bir marifetim yok be canım, varsa birşey Haktan!

bir de: geç yatıyorum çok galiba ve de erkem kalkıyorum, zombiyim her daim.. delirmelerimin çoğu uykusuzluktan muhtemelen:)

Seyhan'ım:)

Gulçin'im: ah keşke bir marifet olsaydı bizde, valla bana kalırsa vasatın altında ebeveynleriz biz:(

beni terbiye ediyor çocuk, görüldüğü üzre:)

İlknur'cum: Fen hastası.. bütün bilim, deney filmlerini yalayıp yutuyor.. geçende İlter deney yapalım beraber dedi de görmeliydin sevincini.. ihi ihi diye iç geçirdi tüm deney boyunca..

Fadiş'im: benim alenen damarıma basılmadıkça, dokundurmalar, iğnelemeler konusunda hiç hazırcevap değilimdir ne yazık ki.. hep sonradan dertlenirim...

Lupinin annesi: valla öyle.. defter falan tutmadım ben hiç, sonradan hatırlayınca üzüldüm hep.. şimdi iyi oldu, kısmen de olsa kalıcı bazı şeyler.

Selcen'im varsa birşey fıtratından bence inan..

Unknown dedi ki...

Selim 'e hayran olarak okudum yazdıklarını .Gerçektende adı gibi parlak bir çocuk ve gelecekte de yetişkin olacak.Şimdiler de bu cevapları veriyorsa eğer geleceğini hayal etmek oldukça keyifli oldu benim için.Aklıyla çok yaşasın Selim bu güzel düşünceleri ve aprlak zekasıyla kardeşine çok iyi bir abi olacağını da düşünemden edemiyorum.Bol keyifli ve Selim li günler :)

Deli Anne dedi ki...

Zuzuların Annesi: öyle güzel yazmışsınız ki tekrar tekrar okudum dedklerinizi.. n'apmalı da korumalı bu saf, bu duru düşünceleri, yüreği bilmiyorum ki.. ya da biz ne yaparsak yapalım gene de zihinleri dolacak mı kalıplarla, önyargılarla? dopdolu soru işaretleri???

Kitap tavsiyesi için de çok teşekkür ederim, iyi önerilere her zaman açığım.. ayrıca önerideki inceliğe de hayran kaldım.. sevgiler.

αѕαннαяα: Amin, amin.. Allah cümlemizin çocuklarının bahtını iyi ve güzel eylesin.. dediğim gibi annede bir maharet yok.. Haktan ve verdiği fıtrattan.. özel bir şey varsa tabi:)

Gull/İnn: iletirim sevgilerinizi.. inanın kendime yakıştıdığım hiçbir maharet yok bu konuda.. hatta bırakın matifeti, çooooooooook eksik görüyorum kendimi..

size de mutlu yıllar

İkiz Annesi: O kadar çok şey var ki algılarını sonuna kadar açacak, o kadar çok uyaranla dolu ki etraf, aslında pek normal böyle olmaları. Ama işte haıflanacak olan bu taze, duru bilginin kirlenmesi zamanla..

Ev günlüğü: İnşallah onu maddi ve manevi ileriye götürecek bir zekası olur.. benim dileğim bu esasında.. Hep diyorum akıl versin Allah ama o aklı faydalı şeylerde kullanmayı da nasip etsin.. yoksa akıl dolu olsan neye yarar işe yaramadıktan sonra.. Allah çocuklarımızın cümlesine faydalı akıl gücü versin.

Serpil: aynen öyle canım, aynen öyle.. sadece oynayabilen anne olsaydık onlarla.. şu çerçöp işlere ayırdığımız vakti onlara ayırabilseydik keşke.

Sibelbek dedi ki...

çok fena yerim ben bu bücürü ama! ayrıca 30 yaş daha genç olmak istiyorum onun yüzünden. gerçi kızlar evcilik oynamak istiyor diye sevmiyormuş ama ben onunla felsefecilik oynarım, sever beni :))))

Duru Ecrinin Annesi dedi ki...

Selimi çok merak ediyorum. Bayılıyorum bu çocuğa. İnşallah dersem benim miniğimde öyle olur mu:)Çok güzel yetiştirmişsiniz annesi ben çok içtenlikle ikinizede Maşallah diyorum.

Deli Anne dedi ki...

Bülbülün Yeri: Güzel dileklerin için çok teşekkür ederim. İnşallah tüm çocuklarımız büyüdüklerinde içlerindeli saflığı, temiz düşünceleri ve rengi kaybetmezler, elbette neşelerini..

Sizlere de iyi yıllar ve sevgiler:)

Red Riding Hood: Sizlere de iyi yıllar ve sevgiler :)

Eymen'in Annesi: Amin, amin canım benim de duam böyledir hep.. cümle çocuklar için amin ve de:)

Pınar: Mutlu yıllar canım arkadaşım..

babycakes: bazen kolay ama bazen zor sahiden de.. çok şükür gene de..

Küçük Mucizem: Ah be Gülüm, marifet bende olsa keşke.. dedim ya yukarda birşey varsa şayet Haktan ve onun yarattığı fıtrattan :) Allah tümünü esirgesin

İçimizdeki karnaval: Bol Selim'li günlerin az önce yemek yerkenki hali pek de sevimli değildi ama.. hatta iğrençti:)

Sibel'im: ahahha eminim o şu halinle daha çok sever seni:)

Duru Ecrin'in annesi: inşallah diyelim de hepsi iyi olsun.. çok daha iyi.. sevgiler.:)

Unknown dedi ki...

hihihiiii çok eğlendim okurken, mizah duygusu da gelişmiş adamım benim, ama senin işin zor annesi, insan tıkanır yahu...

Aygül dedi ki...

Deli anne maşallah diyorum.Ve güzel yönlere kanalize etmek çok önemli aslında.Herkesin çocuğu hakkında hep şöyle dua ederim'RABBİM AKILLARINI HAYIR YÖNDE KULLANMAYI NASİBETSİN'.Çünkü çok akıllılar ve çok bilmişler.Öpüyorum bilim Selim'i:))

Hayal Arkadaşlarım dedi ki...

Adam şimdiden çözmüş alemin sırrını. Bol tebessüm ederek okudum yazıyı. Helal olsun. Fıtratında olan cevher işlenmiş demek ki Deli Annem ;)Aklıyla bin yaşasın.

yaruze... dedi ki...

Selim bu ekleyecek bişey yok.Ben korku konusuna takıldım.Aynı durum bizde de var.Tek başına tuvalete gitmiyor.Sürü halinde dolaşıyoruz evde.Yanından ayrıldığım an kendini parçalıyor anneeee annneeee diye.Bide priz takıntımız var bizim.Hemde fecahat.Prizlerin yanından dahi geçemiyoruz o kadar yani.
Geçici biliyorum ama sıkıntı verici.

Ebru dedi ki...

Maşallah Selim'e. Verdiği yanıtların her biri diğerinden güzel de ben en çok iyi düşünelim iyi olsuna bayıldım. Öğrenecek çok şey var onlardan.

Nihal M. dedi ki...

deli annem Selim bize gelse ya Uras la süper eğlendiririm ben onları çamaşır bulaşık bile yıkamam hem çokda güzel bir örnek model olur önünde Urasın :)))
Keşkem biz de de bir Selim olsa:(
Çok seviyorum ben Selimi anlatmalarını...

Sitare dedi ki...

maaşallah maaşallah kırbir kere.kız deliş yazma böle nazar değcek yaa kıyamam.kuzucuktan akıl taşıyor .yerim ben onu.
ya diyeceksin hep mi benzeticen oğlunu selime diye.dayanamıycam yine.ayy bacım gürhan da böyle.ben yazmak istemiyorum.senin kadar tatlı tatlı anlatamam sanırım.derin derin dalmalar şakkadanak laf söylemeler vede icat etmediği şey kalmadı.nerde iki parça bişi bulsa ben bundan ne yaparım acaba diyor.veya az bi sinirlensem anne bak senin ufacık çocukların var böyle manyak anne olmasan olmaz mı diyor.ayy ben ne ediyim nerelere gideyim:))

saricizmeli dedi ki...

Muhteşem Selim:)

Bu arada, Mutlu Kaplumbağa, Kedi ve Yıldız tavsiyenle kitaplığımızda...

Erkİpek dedi ki...

Selim, Canım Bilimsel Selim

:)

Maşallah

GÜMÜLCiNE dedi ki...

Yazilarinizi okumaya doyamiyorum,lütfen hep yazin.
Oglusunuzu Allah nazarlardan sakinsin,cok basarili olsun insallah.

Deli Anne dedi ki...

A Gülom seni atlamışım: Fransa da yaşayan felsefesiz kalamaz herhalde.. Camus, Satre, ve elbette öncesi...

Filizim seni de atlamışım: öperim

isoon: ne iyi anlıyorsun beni yahu! tıkanıyorum bu kez ona da vicdan azabı çekiyorum.. tıkanmasam da yoruluyorum.. neticede ben de insanım yahu!

Aygül'üm: Amin canım, ne de güzel söyledin.. benim de duamdır bu.. hem de hamilesin çifte makbuldur şimdi duan:)

Hayal Arkadaşlarım:) Amin..

Yaruzem:evet sürü olma hali bizde de var.. hele gecen gece ailecek banyoda idik.. halimiz görülmeye değerdi.. elimizde lazerli bir fener.. duş perdesinde film oynatıyoruz kerim sussun diye.. anlatılmaz yaşanır bir haldi:)

Ebru'm: :)

Nihal'im: Selim'e desem bayıla bayıla gelir.. çocukcağız öyle aç ki oyuna.. gerçi oyna oyna doymak da bilmiyorlar ya:)

Sitare'm: ay canım değdi galba ya.. berbat bir gündü.. uzun zamandır ne ben bu kadar delirdim, ne Selim bu kadar delirtti ve üzüldü.. :(

Senin oğlunun okul olayını okuduğumda daha ben Selim'e çok benzettim.. sen demeden daha.. onunçün hiç demem ne benzetiyorsun diye:) ayrıca senin yazıalrını ben pek seviyorum.. haksızlık etme kendine..

aynı Selim yalnız Gürhan da.. lafa baksana.. onlar bizi terbiye ediyor.. e ama nabalım bizden at be kat ilerdeler.. o kada da olsun de mi:)

Sarı çizmeli:) ben de sizden çaldım bir kitap:)

Erkpek: :)

Gümülcine: Amin, teşekkürler güzel dilekleriniz için.

sevgiler.

Peri dedi ki...

seviyorum seni okumayı :) selim de yakında kendi bloguna başlar diyorum artık :))

Burcu.. dedi ki...

:)) ne güzel anlatmışsınız maşallah Selim'e.. Bu akıllı cevaplar verdiğiniz emeklerin karşılığı sanırım.. Ben en çok anne derin nefes al olayına bayıldım :)

resimli günlük dedi ki...

Selim seni seviyorum.Keşke yakınlarda olsan,Deniz de seni çok severdi eminim :)
özlem

Unknown dedi ki...

anasına bak oğlunu al demiş sezobigo
sevgiler

Berceste dedi ki...

Oooo sirtin yere gelmez senin! Her eve bir Selim lazimmis. Hele de bana iyi dusun iyi olsun diyecek birisi her daim lazim. Genelde bardagin bos yanini gormem munasebeti ile :) Doluyu gorunce cok kotu icime oturuyor olmayanlar :( Masallah bu Selim'e!

Deli Anne dedi ki...

Ayda'nın annesi: yazmaya başlasa tamamdır zaten :)

Burcu: :)

Özlem'im: Eminim Selim de Deniz'i severdi :)

Sezom: Valla Selim benden çok daha ilerle, hoşgörüde, ilimde, bilgelikte, maneviyatta.. ben ona baktığımda utanıyorum çoğunlukla

Berceste: Biraz Selim'le hasbihal ettirmek gerek o halde.. erçi ben 24 saat onlayım da bir gıdım feyz alamıyorum çocuk enginliğinden:)

Adsız dedi ki...

Allah bağışlasın oğlunuzu.Adıyla yaşasın.Ne kadar güzel anlatmışsınız 41 kere maşallah.

Kiraz Çekirdeği dedi ki...

AAA ben bu yazıyı kaçırmışım, Selim sen ne akıllı bıdıksın öyle ? Şimdi bu bıdık sorun olmasın da lafımı yemeyeyim ben de... Akıllı çocuksun diyeyim bari, insan bu çocuğun yanında aklını şaşırır ne desem diye düşünür ya...:) 41 kere maşallah, şöyle çantasına bir yerine minik bir nazarlık lütfen efendim...

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

canım bugün ki gibi rahat bir zamanda okuyamamıştım blogunu bugün dur şunuda bir okuyayım şunuda derken inan boynum tutuldu :) kalkamıyorummm süpersiniz

bu arada oğluna maşallah, başka bir anne olsa egosundan şişire şişire bitiremezdi, deli diyorsun ya kendine o zaman çok ideal bir delisin:))