8 Kasım 2010 Pazartesi

Nene Gerek Be Kezban!

Ah Kezban ah! Geldin  mi gene yanıma? Çaresiz, sesin boğulmuş, yüzün solmuş, saç baş darmadağın, gözlerin kan çanağı misali. Aman be Deli Kezban, nene gerek gezmek senin! Sen kim, alıp bebeleri yollara düşmek kim? 3 saatlik yol oldu başına bela, kal demedim mi sana evinde bir başına? Bak arabada çıldırdı da küçük beben, yolu etti mi sana zindan? Gece yarısında indin mi arabadan, kapkaranlık bir yolda, tezek kokuları arasında, hava alsın diye bebecik sussun hiç olmazsa iki dakka. Hoş tezek kokusu da yabancı değil ya sana. Ama korktun o dağ başında, zifiri karanlıkta... Oh olsun sana, ders olsun sana! Ah dedin bir atsak kendimizi otel odasına. Vardın otel odasına, hemen girdin havalara, oh dedin pek güzel oda, pek ala. Ah Kezban Ah, hiç mi uslanmaz akılsız kafan? Oldun kadın hatta katana, aklın hala toyluk zamanlarından kalma. Vakıf olamadın hala iki pir davranışa. Şimdi dünden beri kah vızıldayan kah çıldıran beben okudu mu canına? Büyüğü desen sessiz, ilgisiz kalmış bir başına, sıranın kendisine gelmesini beklemekte sabırla. Hatta bugün tam yatıyordun ya yanına, küçük beben gene uyanıp ağladı da "Anne, gene mi seninle yatacak şansım kalmadı!" deyip süzüldü ya bir başına. De mi Kezban, bu hal içini derinden yakmakta? Bak bunu söylerken daha, tutamadın ya kendini, ağladın ya... Ağlama be  Kezban! Diyeceklerim var daha sana. Bilirim nasihattan hazzetmezsin asla, tıkayıp kulaklarını kaçmak istersin uzaklara. De dur bir hele, belki bir faydam dokunur sana. 


Otur hele Kezban, sil gözlerini. Oldun salya sümük, bir soluklan iyisi mi.  Büyüğün kıymetlindi senin, değerlindi  bilirim. Oho, başladın mı hemen? Ağlama be Kezban! Biliyorum büyüğün şimdi kıymetsiz, genelde sensiz, kaldı ilgisiz. Üstelik sanki itilmiş hem de kakılmış. Üstelik sen yaptıkça, o yolu açarak ilerler bir de erin. Aman ağlama be Kezban! İki laf ettirmedin bana da! Bilirim eskiden saatlerce vakit geçirdiğin, saatlerce sımsıcak elini tutup gezdiğin, beraber uyuduğun, çoğunlukla beraber kalktığın, dolgun dudaklarla öpücüklere boğulduğun, bebendi büyüğün.  Bilirim şimdi "Anne benimle hiç ilgilenmedin gene!" dedikçe daralır için. Bilirim yetmezsin ikisine de. Yetmek istersin de yetemezsin. Bilirim, şimdi ne zaman küçük beben ağlasa azarı işiten olur büyüğün. Bilirim şimdi "Anne ama ben de senin yanında yatmak istiyorum." dediğinde dağlanır için, dağlanır da küçüğün her daim ağlamaklıdır, her daim yapışkan sana. Sanırsın tek bebe o da. Çıt desen uyanır, gözükmesen mızıldanır. Bilirim, bazen yetmediğinde çığrından çıkarsın, olmadık şeyler saçmalarsın. Bütün kahrını bebelerine yaparsın, iş kocaya gelince susarsın. Ne zaman bir şey dese o son zamanlarda, bir volkan patlar, içinde adeta düğümlenir boğazın, susarsın. Eski yırtıcılığında kalmadı zaten. Bir büyüğüne cırlarsın ancak. Bak, büyüğün dedim başladın gene ağlamaya. Ağlama be Kezban! Hani geçen gün  kızıp da kocana,  indin ya arabadan hışımla, izini kaybettirdin sözümona. Bilirim gitmezsin, gidemezsin, de bunu bilmez büyüğün. Belki içine büyük bir korku düşürdün kimbilir?  Aklını başına devşir be Kezban, şimdilerde seni tek düşünen büyüğündür aslen. Ne diyor sen ne zaman sıkışsan? "Sen otur dinlen anne, ben her şeyi yaparım, sen yeter ki bana işlerin tarifini ver!" gider küçücük elleriyle ortalığı toplar ya hani, yastıkları silker minik yumruklarıyla, "Sen mutlu ol diye ortalığı topladım anne" der ya hani.. Aman be başladın gene ağlamaya Kezban! Hani  küçük beben ağlaşırken delice, o incecik sesiyle, nefesi tükenene dek bebeye şarkılar söyler, oynar hem de "Sen mutlu ol diye kardeşimi oyalamalaya çalıştım." anne der... Aman Kezban ağlama! Sen her şeyin hıncını ondan çıkarırken nerdeyse, o tek koşanındır yardıma, tek düşünendir seni hatta. Küçücük ellerini açıp semaya dualar da eden odur sana. Hatta kızdığında ona gidip sessizce yalvarandır Yaradan'a, "Allah'ım annemin kızgınlığını geçir!" diye hatta. Kaçıp gittiğinde odasına korkuyla, elleriyle resimler yapar, boyar keser, getirir sana, kızgınlığını geçirmesi ve senin gibi bir ahmağı  mutlu etmek maksadıyla! Hatta geçen gün getirme bana bir şey dediydin ya kızgınlıkla, sana bir şeyler hazırlama telaşındayken,  der demez pişman olmuştun ya. Uyuduktan sonra takılmıştı gözün kesilmiş mutlu bir balığa, kendine saydırmıştın boyuna. Küçücük bedenine tezat koca kalbiyle ve aklıyla devirir seni kırk defa.  Bilirim sen de bilirsin, bilirsin de ondan deli gibi yanar için, susarsın, sessiz gözyaşları akıtırsın boyuna. Ah be Kezban!!! Ağlamayı bırak da toparlan! Git de büyüğünün gönlünü ferahlat. Bilirim arada toparlanır gidersin yanına, izah edersin. Ama yetmez be Deli Kezban, sözler gelir geçer, yüreğine girmeye bak sen.

Senin hoyratça harcadığın sözler bilmez misin ki  onun küçük dünyasında  ne derin yaralar açar? Hani dağa taşa yaptığın empati, şimdi niye susarsın? Bilmez misin ki, senin laf olsun diye dediğin onda büyük bir dalga gibi yankılanır durur? Bilmez misin ki, şu koca dünyada seni aşkla seven bir tek o vardır. Öyle saf ve öyle temiz.  Bilmez misin ki ne yaparsan yap,  sonsuz hoşgörüyle seni her daim bağışlayandır. Bilmez misin ki her türlü manyaklığına maruz kalıp, gene de "Tabii ki affederim annecim!" deyip merhametle boynuna sarılandır. Bilirim uykusuzluk, yalnızlık, anlaşılmazlık nerdeyse bir meleği bile bir canavara dönüştürebilir, bilirim çok zorlanırsın, Ama hak değil ona kızman, ona ilgisiz kalman be Kezban! O değil ki sorumlusu hiçbirinin. Ne kocayla kızışmanın, ne bebeyle çıldırmanın! Bil, bil be Kezban. Ağlama demeyeceğim sana, ağla ağla Kezban!

*Konu bu olmayacaktı, renkli bir şeyler söylecektim sözümona.

36 yorum:

kuzunun annesi dedi ki...

2. yi kesin yapmam bunuda okuduktan sonra :)) Zor dostum zor.
Selim maşallah sana , nasıl akıllı bir çocuksun sen ..

Nihal M. dedi ki...

...
içim acıdı benim...
...

Adsız dedi ki...

kezbanin agladigi yetmedi ben de agladim buralarda!
hele ki su; herkese gosterdigim empatiyi bazen yorgunluk, sıkılmıslık yuzunden bebegime gosteremedigim kafama dank edince.
offf

annesiningülü dedi ki...

senin büyüğünün ile benim tek çocuğum benzer yaşadıkları... o şimdi uyumuş sakinlemiş, ben onu uyutup sakinlemişken.. boğazım kendimi tutmaktan nasıl acıdı... yazınla ağladım rahatladım. vicdanımın sesinide dindirsem :(
bak seni rahatlatamadım. kendi derdimi yazdım :(
o büyük olgun çocuğa kocaman bir öpücük benden :D
kezban'a söyle çok ağlamasın...

Kitap ve Demlik dedi ki...

Of be Kezban! Of be Hülya!

nihalasli dedi ki...

Ne guzel yazmissin deli anne!
NE guzel ifade etmissin olanlari;duygularini..
Icime isledi biraz biraz..

pinar dedi ki...

deliannem benide aglattin be burda tam oturdu yazdiklarin icime aklimda ne var neyok darmaduman ettin:(

Deli Anne dedi ki...

Kuzunun annesi: benimki gibi olmak zorunda diil.. ama şu bir gerçek ki sorguladığım zaman hep şunu fark ediyorum; bu çocuk tek olsaydı böyle ilgisiz kalmazdı. Gene de kim bilebilir bunu? Bunalınca gene de şu durumdan farksız olabilirdi belki de.

Nihal, Kiraz Sevdası, Mimhece, Nihalaslı :(

Bahar; Olsun, paylaşmak iyi geliyor her iki tarafa da.

Kezban uyumaya gider, yarın da çökmesin kabus gibi çocukların üzerine diye.. İçini daralttıkları affeylesinler bu Deliyle Kezban'ı.

Deli Anne dedi ki...

Pınarım son anda gördüm yorumunu ne diim:(

ONLARUYURKEN dedi ki...

okudum:(
gidiyorum
duayla kal

New York'tan dedi ki...

Deli annecim ben sana uzuldum, kendini bu kadar yipratmana uzmene, cocuklarla nasil olsa ilgileniyorsun, belki kucuguyle daha fazla ama olsun.insallah, iki uc sene sonra abi kardes birbirlerini oylayacaklar sen de rahatlayacaksin :)

Yelish dedi ki...

Aglamadim ama az kalsa aglayacakdim
Uzuun blog yazilarinda esneyen ben,5 sayfa daha yazmis olsan okuyacakdim.
Ah be Kezban , bilmez misin
Hepimiz Anneyiz
Hepimiz Kezbaniz !
:)

Buyugunun bi opesin benim icin

Unknown dedi ki...

bugünlerde geçecek.ikiside büyüyecek.sende rahatlıyacaksın.ama kendin için özel zamana ihtiyacın var.günde bir kaç saat kendin için yaşaman lazım.

fatoş dedi ki...

ayy kezban ne yaptın sen ya! bir daha doğurmaya kalmadı cesaret. bittik biz bittik!!!

Ayla dedi ki...

Selimin koca yüreğine hayran kaldım ne güzel ne kadar duygulu bir evlat yetiştirmişsiniz.Biz biriyle bile başa çıkamaz iken ikinci çocuk eminim çok zordur,sadece biraz sabır inşallah zamanla herşey daha kolay hale gelecek.

anne kaleminden dedi ki...

çok fena oldum sabah sabah ağladım yaaa :((((

KırmıZı WosWos dedi ki...

aman be Kezban oturdu boğazıma bir tokmak kaldı orada yok yok ben ikinci filan yapamam bunu okuduktan sonra...zormuş gerçekten tüylerim diken diken oldu Allah sana sabır versin bizde hiç yakınmayalım tek çocuklu halimizle

Peri dedi ki...

ben de dayanamadım, kendimi hüngürfoş buldum :( bebişim henüz 7 aylık, kardeş de istiyorum birkaç sene sonra. ben de mi böyle hissedeceğim, çok üzüldüm ya, kıyamam kuzuma, kıyamam selim e, anneye de kıyamam :( çok zor işmiş

Adsız dedi ki...

duygusallığım tavan yapmışken bu yazı okunur mu? diye sordum kendime ama dayanamadım okudum,canım Selim ...

Işıl dedi ki...

TAM DELİ ANNESİN NASIL YAZDIN O KADAR UZUNNNN

Adsız dedi ki...

boğazımda düğümlendi bir şeyler.. ne karışık bir durumdur o yaa.. annelik ne zor işmiş.. bir de kocalar bunu tam layıkıyla hissedebilse.. :((

Selen dedi ki...

Okudukça bundan 3-4 sene önceki halimi tekrar yaşadım inan. 18 ay arayla iki oğlan doğurdum ben ama deliliğin de kıyısına gidip döndüm resmen. Ne kadar zor olduğunu çok iyi biliyorum. Herkesi mutlu etmeye çalışırken sen arada kendini, kim olduğunu kaybediyorsun.
Arada bir küçüğü bırak babaya büyük oğlanı kap kaçamak yapın beraber. Ya da küçük uyuyunca evin ortasında piknik yapın büyükle, "sadece ikimize özel, bizim sırrımız" diye kulağına fısılda göreceksin ondan mutlu çocuk olmayacak bir süre. Ya da konuş büyük adam gibi O'nunla emin ol her şeyi biliyorlar anlıyorlar o yaşta bile.
Hala daha en büyük keyfimdir benim arada bir geceleri bizim yatakta ikisinin ortasında yatıp uzun uzun onlarla sohbet etmek. İkisi birer tarafında, sarılıp ikisine de sırayla öp onları sana da iyi gelecek göreceksin, en azından yüreğin bir nebze hafifleyecek.

Sabır, sabır sadece, hepsi geçecek göreceksin ve sonra benim gibi "Ah benim aptal kafam, keşke yeniden o kadar küçük olsalar da o günleri yeniden, şimdiki kafamla yaşasam" diyeceksin

Unknown dedi ki...

ooyyyy oyyy :((((

Buse dedi ki...

Seni öyle iyi anlıyorum ki... Miniğimin doğumundan sonra sanırım 3. haftaydı büyüğüm bana öyle bir 1,5-2 saat yaşattı ki, o gün aynaya baktığımda ne gördüm biliyor musun? Saçlarımdaki beyaz sayısı 2 kat olmuş. Eşim bile fark etmişti. Çok takılmamak lazım, büyüdüklerinde güzel olacak deyip geçmek lazım. Allah yardımcın olsun.

Adsız dedi ki...

valla deli anne delirip gidecegiz senle ben.büyüyünce hem oynuyorlar hemde seni daha güzel üzüyorlar benim büyükte aynı selim gibi.kücück desen berbat.bende hep büyügüme bakıp üzülüyorum.annemin bana yaptıklarını bende büyüge yapıyorum.halbuki incinmişligi iyi bilirim.gececek diyelim canım inş dua ediyorum bazen gecsede baksak diye.

saricizmeli dedi ki...

off poofff deli anne. şimdi mi yazılır bu, yola girdik artık.

annelili dedi ki...

Okumayacağım bir daha seni Deli anne! iş yerinde çaktırmadan ağlamak ne zor bilirmisin bir de açık ofisteysen...
Ah be Selim sen ne tatlı birşeysin...

Liya Azelya dedi ki...

Ah be kezban inan ağlattın beni de
Niye bu kadar kendine yükleniyorsun ki
Selim çok akıllı bir çocuk neden böyle olduğunu kesinlikle anlıyordur

yaruze... dedi ki...

aaahhhh ahhh deli anne;
benimde yaralarıma parmak hatta tuz basmışsın tabir-i caizse...
9 aylık hamilelik + 2 yıl 5 aylıkta büyütme süreci boyunca nasıl vicdan azaplarıyla boğuştum ben en iyi sen bilirsin.Üstelik benim oğluma iki kardeş birden gelmişti,dahası henüz kendisi 29 aylıktı.Ömrümden bu geçen süreyi,hemde en yaşanılır yıllarımı nasıl heba ettiğimidüşünüp düşünüp ağlamışlığım çoktur.Kendimden ziyade oğluma haksızlık ettiğim düşüncesi kafamı bir kurt gibi kemirdi halada kemiriyor.
Keşkeyle başlayan öyle çok cümle kurdum ki,kendime öyle isyanlar,öyle kızgınlıklar hatta küfürler ettim ki...
Yazını okurken ağlayanlardan biride benim.Beni,bizi anlatıyorsun çünkü.Seni okumayıda en çok bu nedenle seviyorum...

Unknown dedi ki...

ama böylede yazılmazki böyle güzel anlatılmaz ki içim acıdı kızkardeşimden biliyrum biraz bu durumları onada okutayım daa yanlız olmadığını görsün bu arada bizim ikinci bebek fikri askıya alımış bulunmakta
sevgiler

karmaşıksarmaşık dedi ki...

Deli deli kulaklari küpeli....
bu son yazinla ,biz, bütün annelerin icini daglamis durumdasin...
bi de olaya söyle bak , tamam 2. geldi diye 1.ye zaman ayiramamaktan sikayet ediyosun ,ama selim`e dünyanin en güzel hediyesi kerim ì hediye ettigini unutma...
Biri su deliyi sustursun yavvvv..

Deli Anne dedi ki...

tüm annelerin içini dağladın diyor KarmaşıkSarmaşığım.. affola! Bir de 2.çocuk fikrine benim gibi bir dangol sebebiyle sıcak bakmayanlar olmuş, rica ederim yapmayınız etmeyiniz. Karmaşığın söylediği çok doğru, Selim bu gün dedi ki "iyi ki böyle güzel, tatlı bir bebeğimiz oldu, onu çok seviyorum." ve bugün sanki yaşananlara hissettiklerime cevaben gibi.. ilk kez beraber oynadılar ağbi kardeş.. biri davula vurdu öbürü sustu dönüşümlü olarak güldüler kahkahayla.. Belki yıllar geçtikçe zor ama ikisi için (ehehe eğer akıl sağlığım bir parça da sağlam kalmışsa) çok daha iyi olacak inşallah.. insana kardeşinden yakın kim var hayatta zaten...

Deli Anne dedi ki...

KarmaşıkSarmaşığım; sen beni susturmaya bakıyorsun ama ben seni seviyorum :)

Buse dedi ki...

Deli Anneciğim ben uzun uzun bir şeyler yazmıştım dün. Ama gönderemedim mi yorumu ne yaptım bilmiyorum. Allah yardımcımız olsun. Yalnız şundan emin ol yalnız değilsin. Birbirimize dua edelim olur mu? Öpüldün.

İlknur dedi ki...

Deli Annem benim:) Önce ben bu Selim'e bitiğim haberin ola. Maşaallah Rabbim nazarlardan saklasın.

Hepimizin yaşamı zaman zaman çıkmazlara giriyormuş gibi oluyor yada biz öyle sanıyoruz. Çocuğumuza ulaşamıyoruz kimimiz, kimimiz yetersizlikten yakınıyoruz. Hepimizin tek amacı annelik ünvanını layıkıyla taşımak ve güzel çocuklar yetiştirmek. Bu yaşadıklarımız ve yaşayacaklarımız sürecin malesef bir parçası. Anne ve babama kardeşim olduğunda hep şunu derdim 'Beni artık sevmiyorsunuz' çocukça dediğimi iki dakika sonra unuturdum:). Şimdi mi dünyalar güzeli iki kardeşim var. Zaman ilaç olacak herşeye ve ben imreneceğim senin iki çocuklu haline:)

Öpüyorum üçünüzüde ....

Deli Anne dedi ki...

Buse, yazmıştın bir kere daha bana. Hatta merakta kaldım büyüğün nasıl bir şey yaşattı sana ki saçlarına düştü aklar bir anda. Ama kendimi toplayıp da doğru dürüst cevap veremedim kimselere.. Edelim valla edelim annelerin dua kardeşliğini oluşturalım :) öperim ben de.

İlknurum, canım ne güzel yazmışsın, öperim öperim:)