7 Mart 2013 Perşembe

Sosyal Medya’nın Neresindeyim?



Eskisi gibi yazmıyorum. Eskisi gibi sosyal medyada da gezinmiyorum. Postalarıma dahi yarım yamalak bakıyorum. Yorumlara cevap yazamıyorum, mesajlara karşılık veremiyorum.
Yazmamanın sebeplerini tam olarak bilmiyorum, ama bir ihtimal olarak şunları görüyorum: kafamda çok fazla şey var, taslaklarımda başlıklar var ancak düşündüklerimin tümünü derleyip de yazamadığımdan hiçbirini yazamaz oluyorum. Yani -ya hep, ya hiç- çi bünyemin kurbanı oluyorum, birşeyi de yarım yamalak yapayım, diyemiyor ve tümden kesiliyorum. İskoçya’ya geldiğimizden beri vakit çok dar, çok güzel şeyler kadar derin sıkıntılar da var ve ben önceliği onlara veriyorum zaten kendimde başka da birşeyle meşgul olacak takati de bulamıyorum. Ya da hepsi palavra; kısaca sıkıldım, diyorum. Neden belki hepsi, belki de hiçbiri. Bilmiyorum. Sebebi önemli mi onu da bilmiyorum. Belki böyle olması gerekiyordur, kim bilir.
Twitter’da neredeyse yokum. Aslında oraya uğramayaşımın sebebini biliyorum; Twitter nefret saçılan, kin kusulan, sürekli olumsuz konulardan bahis açılan bir yer oldu adeta. Nadiren tatlı sohbetler olsa da, geneli şikayet duvarı gibi. Ve ben ki sevmem olumsuz söylemleri, söylentileri ve bunları durduk yerde dinleyip, durduk yerde kendimi mutsuz, huzursuz ve gergin etmeyi. Farkettim ki, oraya baktığım her an en az birinin şiddet ve öfkeyle yazdığı bir cümleyle karşılaşıyorum illa. Kim neye kızmışsa yazıyor oraya. Bir ara ben de katıldım bu kervana. Derken birşey yazacağım sırada düşünmeye başladım; benim bu yazacağım hayır mı değil mi, baktım ki değil, susmaya başladım. Hayır değilse bahsini edeceğim, birine bir hayır getirmeyecekse bırakayım da içimde kalsın dedim. Kaldı ki şükre odaklamak istiyordum kendimi, şikayete değil. Elbette gerektiği zaman bir makam yahut merci şikayet edilmeli, edilmeli ki adalet ve hak tecelli etsin, bahsettiğim bu değil, lakin şikayet, söylenme ve ortalığı gerginleştirip bilerek velveleye verme bir hayat tarzına dönüşmüşse çekilmez olur ve sevimleşir benim gözümde, bu yüzden Twitter’a karşı çekinceli ve mesafeliyim.
Facebook için ise ne olumlu ve ne de olumsuz bir haldeyim, neredeyse hissizim. Burada da olumsuzluklar kadar, şişirme mutluluklar da var. Özene bezene seçilmiş anlardan kalma fotoğraflar vesaireler, bilgelik sözleri ya da içindeki öfkeyle yere göğe sığamayanların hiddeti ve şiddeti var. Arada bir yer. Ama burada da karşıma çıkan çok güzel insanlar var, o yüzden vazgeçemediğim bir yerim. Mesela Ezel Teyzem var, onun tek kelamını duymak dahi çok iyi.
.
Deli Anne  Instagram
.
Ama son birkaç aydır favorim; kesinlikle Instagram! Nedenini de söyleyeyim: burada anlık fotoğraf paylaşımları var, çoğunlukla samimiyet var ve pek çoğunlukla da iyilik ve güzellik var. İnsanlar burada çirkinlikten çok, iyilik ve güzellikten dem vuruyorlar ve bunları paylaşıyorlar.  Into the Wild filminin; mutluluk sadece paylaşıldığında gerçektir, repliğindeki gibi yani.  Özellikle uzaklarda, yurtdışında yaşayanlar daha çok ihtiyaç duyuyor buna sanki. Anormal de değil hani.
Biri o sırada pişirdiği yemeği görüntülüyor, biri çarşıda gördüğü bir nesneyi, biri henüz aldığı ve çok sevdiği bir şeyi, biri çocuğunun abuk bir halini, ya da içine işlemiş bir meseleyi.. hasılı şimdilik iyi gidiyor Instagram hikayesi. Elbet onun da geçer süresi ama dediğim gibi şimdilik iyi. An be an hayat var orada, canlı yayın gibi:) Beklerim efenim.
Her ne kadar hesabım gizli olsa da anneleri, bildiklerimi, hesabını görebildiklerimi ekliyorum çoğunlukla bir abukluk yoksa.
————————————————————————————————————————————————————————-
Instagram nedir? *
Instagram; iPhone ve Android tabanlı akıllı cep telefonlarınızla çektiğiniz fotoğraflarınızı, çeşitli filtreler kullanıp görsel olarak geliştirip / renklendirerek, sizi takip eden arkadaşlarınızla paylaşmanızı sağlar.
Facebook, Twitter gibi diğer popüler sosyal medya siteleriyle de entegre olan Instagram, instagram üzerinde paylaştığınız bir fotoğrafı diğer ağlara da hızlı ve kolay biçimde yollamanızı sağlar.
Instagram tamamen ücretsizdir.
*http://instagramnedir.com/ sitesinden alınmıştır.

Hiç yorum yok: