7 Ocak 2011 Cuma

Ey Özgürlük!

İnsan psikolojisi ile şarkıların doğrudan ilişkisi olduğuna inanmışımdır hep. Bilinçaltına ittiğimiz gizli duygularla, dile gelen şarkılar arasındaki ilişki bahsettiğim. Sanki dışavurumu gibi bastırılmış duygularımızın şarkılar. Kendimizden bile kaçırdığımız hislerin tercümanı olup dile gelirler  bazen. Ansızın dilimize dolanır, uzunca süre söylenirler. Kimi zaman söyleyen de irkilmeye sebep olur, hayrete düşürürler, kimi zaman  da farkedilmeden usulca çekilip giderler. Üstelik tüm şarkı değildir devamlı söylenen, ruh hali ile birebir örtüşen nakarattır tekrar edilen.

Üniversite yıllarında arkadaşım Z. belirsiz bir aşka tutulmuştu. Aklı fikri  bir zamanlar kendisine çok ilgi duyan, ancak ne olduysa Z. ilgilendiğinden beri kayıtsız kalan M.'de idi. Uzunca süre konuşuldu bu konu kızlar arasında, taktikler verildi.  M.'nin ilgisini geri kazanma yöntemleri netice vermedi. Belirsizlik hali devam etti.  M. ilgili miydi, ilgisiz miydi tespit edilemedi. Z. ilerleme kaydedemedi ve konu hakkında da konuşmaktan vazgeçti. İçine çekildi ve suskunlaştı. Bir gün nasıl hissettiğini sordum, -Bilmiyorum!- deyip kısa kesti. Ve arkasını döndüğü an şu şarkıyı söyledi.
(Ah Fizy'i kapattıran zihniyeti neyleyim?)


N'olur sormasınlar bana,
N'olur söyletmesinler derdimi,
Saklarım onu ben kendime,
Yerim kendi kendimi.

Durum apaçık ortada değil miydi? İşte bu örnek -Ansızın söylenen nakaratlar& Bilinçaltına itilmiş bastırılmış duygular- ilişkisine dair hipotezimin en büyük destekcisi ve pekiştiricisi idi.

Bu hipotezimi şu sıralar örneklerle destekliyorum. Zira günlerdir Z. Livaneli'nin -Ey Özgürlük!- şarkısını söylüyorum. Daha önce rasgele söylediğim bu şarkının ehemmiyetini idrak etmiş olarak üstelik. Bir de Ahmet Kaya'nın -Hani Benim Gençliğim Nerde?- şarkısından -Bu ne Yaman Çelişki Anne- kısmı var dilimde. Bir -Ey Özgürlük-, Bir -Bu ne yaman çelişki anne- mısraları birbirleriyle paslaşıyorlar zihnimde ve dilimde. Derin psikanalizlere girmeye de hacet yok. Annelik olunca işin içinde bu iki mısranın paylaşması çok normal bence. Bir yanım her annenin hasreti olan özgürlüğü istemekte, diğer yanım çocuklarımı çok sevmem sebebiyle bu hasretten utanç duymakta ve yaman bir çelişki içine girmekte.

Bir de... Geçen gün içimde özgürlük rüzgarları esti, bir sevinç, bir heyecan içinde İlter'e dedim ki; -Beey, bloglarda bir keçe furyasıdır gidiyor, beni azad et ben gideyim bir kaç saatliğine Eminönü'ne, yoksa keçeli tüm blogları hackleyeceğim hasedimden!- Cümleyi kurarken bekarlık günlerimdeki gibi -pek hafif çantamı çapraz asarım, çizmemi ve paltomu giyer kendimi sokaklara atarım, bu kilolarla biraz abes ama papatya toplayan kız sekişiyle dolmuşa, vapura binerim, yihhu!- hayalleri içinde idim. Kelebekler uçuşuyordu içimde vesselam. Ve sandım ki hemen -A, evet canım,  devamlı evdesin, çık tabi, biraz hava alırsın hem- diyecek İlter de.  Nitekim bana şöyle bir sözü vardır; 3 günlüğüne çocukları bana bırakıp dilediğin yere tatile gidebilirsin, ister Avrupa'ya ister Amerika'ya! (3 günlüğüne Amerika, yeme de yanında yat!). Ben de bu söze binaen böyle rahat, böyle emin idim Eminönü'ne gideceğimden. Cevap -hayır!- oldu. Berrak bir hayır hem de. Orasını burasını çekiştiremeyeceğim bir kesinlikte.  Gözü korktu çocuklardan besbelli. Gitmedim. O gün bu şarkıyı çok söyledim.

Geçen sene İngiltere'ye gitmişti İlter. Londra içinden geçmiş ama Londra'da kalmamıştı. Keşke bir gün daha kalıp gezseydin, demiştim geldiğinde, -teklif etmeye bile çekindim- demişti. Oysa kısıtlamaktan hiç hazzetmem, yapmam da elimden geldiğince. Kendim gidemediğim nice yere gitmesi için teşvik ederim. Konserlere, gösterilere.. Bu ay gene gitmesi  gerek İngiltere'ye. Bu kez gitmeden teklif ettim. Kal bir gün daha bari, dedim. Hiç hayır demedi, hatta bir değil iki gün kalmak istedi. Önce güle oynaya evet dedim ancak Eminönü vakası canlanınca gözümde -Ey Özgürlük- şarkısını söylemeye devam ettim. Hem ben demeyim de kim desin!

Bir ara İlter'in adını Ferdi koymuştum. Bir ara ilgisiz de olsa Bencileyin!  Bir ara Özgür! Biz saç baş yolup, cebelleşirken onlar değil mi hep özgür, alabildiğine hür!

83 yorum:

Mlke_Btkn dedi ki...

Bu ne yaman çelişki kısmını bende kendim için kullanıyorum bu ara...

Tespitin çok doğru,

Ey Özgürlük şarkısını ise, uyuduğu zaman söylüyorum :)))

Deli Anne dedi ki...

Ah Mlke'm bu akşam uyumuyor veletler.. zar zor uyudu ikisi de küçüğü şu an ayağımda..

çakıltaş dedi ki...

deli annecim ödülünüz varrrr...

sevilay dedi ki...

'' Bilinç altına itilen duyguların yansıması''ne kadar doğru bir tespit.İstanbula geldiğimden beri dilimde olan tek nakarat ''senden gayrı gözüm yaşı kimseler silmez Allahım''oldu...Özlem zor vesselam...
Bu özgürlük nakaratıda fena değil ama benimde kaçıp kaçıp gidesim var.Gerçi rahatım bu konuda eşim sağolsun Zehrayıda götürdüğüm sürece her yere gidebileceğimi söylüyor:)Tabi ikinci olduğunda durum değişecek:)çenem düştü yine ,oysa ki yatacaktım:)hadi sana hayırlı geceler canım...

Adsız dedi ki...

canım deli annem hakikaten ne yaman çelişki.ben kocaman bir MAŞALLAH diyorum bloguna girince ve o çok yakışan -bulamıyorum şimdi doğru kelimeyi-profil resmini görünce hakikaten ne yaman çelişki diyorum...iliklerine kadar özgürlük işlemiş bir kadın görüp de orjinal(birbirinden zor) üç adamla bir hayat gerçekten de yılın değil,tüm zamnların annesi ödülünü hakediyorsun bence...kendini mükemmel olarak tanımlayan koca şirketi yönettiğini iddia edip gurur duyanlar var ya gözümde o kadar başarısız ki övünecek tarafları yok..
erkeklerin çifte standartı da bütün kadınlara,ömür boyunca,ama annelere dört katı galiba.
bu sıkıntılı günleri,zamanları suya yazı yazar gibi yazıp bir gün tamamen unutmanı diliyorum...

Unknown dedi ki...

Kolay gelsin arkadaşım, seninde dilediğini yapacağın günler gelecek elbette.O zaman bugünlerin acısını çıkarırsın elbette.Böyle okuduğumda ikinci çocuğu yapmaktan vazgeçiyorum.Yağız ı babasına bırakmam kolay oluyor ,ikinci olursa neler olur bilemiyorum.Ama hemen hemen aynı şeyler olur muhtamelen.Erkekler aynı tepkileri vermekte ustalar.Bir gün tanışırsak şayet , Selim i oyun ablasına önüne bıraktığında Kerim i de ban bırakır Üsküdar dan eminönüne geçersin.Belki elimden bu gelir :)) Paylaşmak güzeldir bence, yardımlaşmak da :)) sevgilerimle

nihalasli dedi ki...

Hani bu ikiden bile fazla cocuk sahibi olan bazi anneler sosyal hayatlarinin tam gaz devam ettigini soyluyorlar ya sence burada bizi kucuk bi kandirmaca mi var:)
Ben de Ankaradaki hallerimi ozledigimi soyluyorum bazen esime..Sabah kalkinca 1 saat yuru simit al(yuruyusletezathehe) sonra 3 tane gazetemi de al eve don ..
Ama tabi cocuk olmus olsaydi sanirim 1 saat yuruyus kismini atlayip sadece simit ve gazete icin disari cikabilirdim ve simidi hizlica yeyip cocuk uyuyuncada gazeteme baslayabilirdim ki oyle bekarlik zamanlari gibi her ayrintiyi okumak olmazdi:)
Neyse ..
Ablam Ankarada bir alisveris merkezinde Turk ile evli bir Amerikali ve Turkce konusabilen bir kadin gormus.Kadinin 5 cocugu varmis ve alisveris icin cikmis.Ablam saskinligini gizleyemeden anlatti cunku cocuklar bizdikmis hala:)
Bunun sirri nedir ki deliannem.
Sevgiler cokca

New York'tan dedi ki...

Ya bir sey sorucam Bu abdye tatil olayina gidis gelis dahil mi degil mi :)

Ben olsam ne yapardim diye dusundum esime izin verir miydim acaba :)h

Feride dedi ki...

çelişki ben kendim yapamıyorum bari kocam yapsına karşın aldığın cevap aslında di mi.. yani zaten birkaç saatliğine eminönünde deşinmekle geçirmene evet deseydi de senin aklın evde kalabilirdi- kalır mıydı? oysa senin beklediğin yalnızca teşvik edilmek di, değil mi? bazen bana da oluyor. çocukla gidemeyeceğim yerler, yapamayacağım şeyler için fikir danıştığımda desteklenmek, cesaretlendirilmek istiyorum.. ne biliyim sabret canım, bir iki sene sonra kreşe başladığında yaparsın bu hayalini filan gibi biraz daha kendi dilimden konuşsun, empati kursun en azından..
saptırdım mı yoksa, şarkıların ruh halinin dışavurumu idi değil mi konu.. bu aralar nedense benim şarkım hep happy birthday to u marşı.. içimde kaldı yapamadığım d.günü şeysi heralde:))
feride

Deli Anne dedi ki...

Çakıltaş: Aldım, aldım.. tebrikler ve teşekkürler tekraar.

Sevilay'ım: Benim de eşim çocukları aldığım sürece gittiğim yere laf etmez elbet:) niye etsin zaten.. Bir de nerden gelsin ist.a ve yeni mi geldin, üskü. da nerdesiniz siz merak ettim.. burun buruna geleceğiz bir gün sanki öyle gibi hissettim:)

Balparem:valla öyle doğru ki iliklerime kadar özgürlük tabiri.. iliklerime kadar özgürlük ve aşırı merhametli (bazen katı gözüksem de deliliğimin tüm sebebi işte bu) bir bileşimden işte oluyor size deli anne.. çelişkiler yumağı bir anne..

İçimizdeki karnaval:Bir şey düşündüm; biz üsküdar ve yakın çevresini toplayalım bir yerde. hemen ehrkes de yalnız.. birbirimze dert ortağı oluruz belki.. çocukları bırakırız.. misal ben, sen, sevilay ve altında arabası olup gelebilenler:)

Nihalim Aslım: bence yardımcıları ya da anneleri yoksa evet kandırmaca. ya daütopya köyünde yaşamıyorlarsa:)

Bir de sen hiç çocuk olunca şuu olur, bu olmaz deme illa kibambaşka bir şeyler olacak:)

Yabancı annalerin rahatlığı bizde yok ne yazık ki. Biz pimpirikliyiz. çok hassas ama bazen de çok kaba olabiliyoruz neden bilmem. Mesela çocuğumuz tam beslensin istiyoruz. iyi eğitim aslın istiyoruz.. dışarda uslu durmazlarsa mahçup oluyoruz.. hijyen takıntımız.. biz de haklıyız yani .. bu halle çok çocuk öldürebilir bizi:)

Deli Anne dedi ki...

Şeyma'm: ahah gidiş geliş dahil der sorsam, hiç sormuyorum o yüzden ahaha.. yoksa jetlagı ye dön ye dön olurum:)

Feride'm: seneye en güzelini yaparsınız inşaallah.. bu sene ne yapsanız buruk olacaktı zaten değil mi..

Berceste dedi ki...

Bizimki bana sormuyor bile, suraya gidecegim, bitti! Baktim usul bu, ben de ayni taktigi izledim, sokmedi! Baktim birseyler cakisiyor, 1 ay onceden haber ettim, olmadi. 1 hafta denedim. Eh tutar gibi oldu. Onda da havanin bozacagi tuttu. Ama sagolsun Yasemin, hatunlarin gucu adina dedi ve cekti aldi beni gidebildik Neslihan'a :) Bu arada bir de tek basina olmadigini, hem anneanne hem kendisinin oldugunu da hatirlatayim!!! Ne yaman celiskidir bu?

Aysun Karaalioğlu dedi ki...

ne üzücü, oysa halinizen anlayıp izin vermeliydi. arada kacamaklar sart. 2-3 saat ilgilenmek için cok kısa da bir süre, keske ısrar etseydiniz...

bu arada yazdığınız bir yoruma cvbınıza katılıyorum eğer yardımcı veya anne yoksa zor. mesela annem bana yardım ediyor, bu hafta 3 kere dısarı cıktık esimle, emzirme aralığı kadar(3 saat) hatta bugun bir sağılmıs sut bıraktım 5 saat yoktuk:) evdeki anne olunca aklım da kalmıyor. annem martta geri donuyor sonrasında nsl olacak bilmem.

Her eve benimkinden bir anne sart:D

Yelish dedi ki...

Ben artik aramizdaki telapi durumundan korkmaya basladim.

Bu arada dun
-orda bir koy var uzakta ! dolanmsti dilime,onu da belirtiyim.Nerden aklima geldiyse ...

Enisteye de bir not;hepimizin toplanip,basinin etini yemesini istemiyorsa o hayir deme isini bir kez daha dusunsun.Amerikaya gelsin bak bes cocukla gun geciren babalari salarim basina.
Saliversin deli annemi!

XXX

Deli Anne dedi ki...

Bercestem: a-aaa anneanne devar üstelik... hoş bizde de olsa benzer bir durum yaşanabilirdi.. ayıp oluyor ama şahsımıza:)

Aysun: bana 1-2 saat gidip gelebilirsin olur demişti de ben 4-5 saat deyince ı-ıh istememişti. o gün de edepli olacağım tutmuş, yoksa sakin biri değilimdir hele ki gariban:)

her eve sizinki gibi bir anne lazım ki ne lazım.. neyse bizimkinin canı sağolsun.. o iyi olsun, sağlıklı olsun da.. yaşlandı çok annem..kendine baksa şükür Allah'a. yeter bana.

Yelizim: seviyorum seni canımın içi:) hayrolsun diyelim arkadaşım... telepatiğmize:)

çok pis manevi baskı kurdum üstüne.. hiç carlamadım neden blmem.. sukunetle karşıladım ay çok nazenin idim.. her zaman diklenince kıymeti kalmıyor meğer, yorgun da oluyorum bazen diklenmeye halim kalmıyor.. bu daha iyi oldu.. (okuyacak çok da aşikar etmesem iyi ama:)) velhasıl üzüldü o da sonradan.. hafta sonu git istersen dedi amma içimden gelir mi bilmem..

ONLARUYURKEN dedi ki...

...:)
sadece keçe kısmına sözüm var.
bu keçe konusunda aynı dertten muzdaribim bende çıkıp alamadım malum sebeplerden...
allaha emanet ol yavrularınla

tosbagalar dedi ki...

İlla birşeyler almak istemez insan, bazen (ne kadar çok sevsek de çocuklarımızı) yanlız kalmak kafa dinlemek sessiz sakin oturmak yada anlamsız şekilde dolaşmak istiyor insan. Babalar anlasa, bu bizim deşarj yöntemimizdir. Sen şimdi gitseydin 1, 2 saat sonra mutlu mesut dönseydin eve de mutluluk saçardın.

Mehlika Yıldırım dedi ki...

Evet şakılar birden dilden dökülüveriyor ve gerçekten de bilinçaltına itilen ya da söyleyemediğimiz konuları dile getiriyor. Bu arada keçe ile ilgilenmeye başlama canım, hastalık gibi bir şey, kafanı kaldırasın gelmiyor yani en azından ben böyle oluyorum =) Resmen beni elegeçirdi, bloguma keçeden başka bir şey yazamaz oldum, sürekli onları fotoğraflayıp koymak istiyorum =) Sevgiler

đerkenαя dedi ki...

Esselamu aleykum..

Vakt-i cumadır hayırla, mübarek ola..

:) insanların bencil yaratıklar olduğunu bir kez daha gözler önüne sermişsiniz, en azından aynı ortamdaki insanlar empati kurmayı öğrense iyi olacak :)

Muhabbetle..

oytunla hayat dedi ki...

hadi bir delilik yap :) ilter evdeyken mama, yemek kısmını diz tezgaha, aşağı kadar iniyorum de kaç seke seke :)
10 dk sonra bir telefon aç işim eminönüne kadar uzadı de olmazmı :)))
eve dönüş kısmının hayalini sana bırakıyorum ama :)))

fatoş dedi ki...

Bir yanım her annenin hasreti olan özgürlüğü istemekte, diğer yanım çocuklarımı çok sevmem sebebiyle bu hasretten utanç duymakta ve yaman bir çelişki içine girmekte.
bunu benim içimden mi okudun!

İkiz Annesi dedi ki...

Aman hepsi aynı Deli Annem nedense çocuklarla yalnız kalmak düşüncesi bile erkeklerin tüylerinin diken diken olmasına yetiyor:)

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

çelişki(ler) hayatımızın her alanında her konuda mevcut hepimiz için orası muhakkak...
ben o konudan geçtim de yazını okurken nasıl da nerden nereye bağlamış konuyu demeden geçemedim
konu ve sonuç itibariyle senin adına üzülsem de anlatımın çok lezzetli geldi bana:)
sevgiler arkadaşım...

Nil dedi ki...

Ben hala kızım uyuduktan sonra banyo yapabiliyorum. sen düşün deli annem 20 dk bile oyalamayı gözü kesmiyor beyefendinin :)

oblomov dedi ki...

bizdeki versiyon ise, oğlan daha uyumamışsa banyoya girmeme bile izin vermiyor. naparmış ben banyodayken oğlanla tek başına !!!

ÖZLEMCE dedi ki...

AHH DELİ ANNE BENİMDE BU ARALAR ÇEKİP GİDESİM VAR.BENDE TAM TERSİNE EVDEN DIŞARI ÇIKMIYORUM.ÇOCUK YOK,İŞ YOK,ZAMAN ÇOK EE BEN NİYE GİDEMİYORUM??????

guguk kuşu dedi ki...

3 çocuğum var. 15,13 yaş veeee 9.5 aylık olmak üzere. Bebekten sonra elbette hayatım da kısıtlandığım yerler var. ama elimden geldiğince kendimce bişeyler yapıyorum. daha planlı olmaya çalışıyorum. bu arada akademisyenim.
bebiş ve kızlarla gezmaya bayılıyorum.....
hergün mutlaka kitap okuyorum.
zaten çok az tv izlerdim o şekilde devam edebiliyorum.
yapamadıklarımı da kafamı takmıyorum........ bebeişle günlerimi eğlenerek geçiriyorum.

Gökşen dedi ki...

Çok enteresan, geçen hafta da ben tekrarlayıp durdum ey özgürlük'ü... Bir dönüp bakayım kendime, hiç bu açıdan düşünmemiştim :)

Çiçek Pazarı dedi ki...

:-) Düşündüm karar verdim.Sanırım bu tez çok doğru.

Allah çocuklarınızla beraber uzun sağlıklı bir ömür versin. :-)

Deli Anne dedi ki...

Onlaruyurken: internetten keçe satışı yok mu yahu? yoksa da ben gidip alıp satacağım artık o kadar delirdim vesselam. Hem işim bu dersem mecbur bakar baba belki:)

Sen de Allah'a emanet ol yavrularınla güzel gönüllü arkadaşım:)

Tosbağalar: valla ne dooğru dedin arkadaşım.. yarım saat yalnızlık bile yeniden diriltiyor bünyeyi ve zihni nerdeyse..

Mekilam: haha farkındayım keçeye bir saran iflah olmuyor nerdeyse:)
maazallah o kadar sapıtmayayım ben de.. Amma velakin bende de bir şeyin suyunu çıkarma huyu vardır, hiç girişmesem mi:)

đerkenαя; Selamün aleyküm arkadaşım. amn, cümlemiz için. Eşim normalde çok düşünür çok şükür ama, belki de ondan kırıldım, yüklendim bu kadar. :) sevgiyle

kuzunun annesi dedi ki...

Deli anne etsy de satıyolar kece falan .

Ne berbat birsey degil mi o dannn diye söylenen "hayır ". Sabır diyorum sabır. Benimki 2 yasına geldi , yarın ilk kez kızkıza cıkmak üzere babaya bırakabilecegim . Çok mesudum:))

Unknown dedi ki...

Güzel fikir bence , Üsküdarlılar olarak kendimize güzel bir buluşma ayarlayabiliriz.Ben seve seve gelirim .Gerçektende bizi ancak bizlerden biri anlayabilir , yalnızlıklarımıza arkadaş oluruz ...Çok hoşuma gitti bu fikir...

Deli Anne dedi ki...

Oytunla hayatım: Pek ala bir fikir verdin, yalnız dönüşü de yazsan rica ederim, nitekim hayal gücüm hiç de iyi bir senaryo yazmıyor bu kkonuya dair.. kızgın bir koca, aç, bilaç, üst baş dağınık.. he heyt!

İkiz Annesi: haklısın arkadaşım ya.. Hemen gözleri bi açılıyor değil mi? kaldı ki İlter özverili kocalardandır bir de:)

Aynur: sevgiler arkadaşım sana da :)

Küçük Mucizem: of of of.. bir de yeri gelse sen bütün gün n'apıyorsun oluyor:)

Oblomov: al sana 2 oldu bak:) Küçük mucizem de aynı dertten muzdarip.. İlter o kadar bakar çok şükür.. hatat ben yokken de bakar ama ikisine birden bakmadı hiç henüz.. ondan öyle şaşırdı kendini..

Umut dedi ki...

Merhaba
İlk kez sayfanızda yorum yapıyorum. Çoğu anne gibi ben de aynı durumdayım, size karşıdan sesleniyorum, Aynı şarkılarla. Ben desteklerken onu, neden hiç bana böyle bir destek gelmiyor diye düşündüğüm çok oluyor. Bir yere çıkabilmişsem mesela telefonla taciz de eksik olmuyor. Ben mi abartıyorum acaba? Bilemiyorum ama sesim olmuşsunuz teşekkür ederim

OZLEM ANNE dedi ki...

ozgurluk sarkin dilinde kalmasin annem, yarin haftasonu yoksa bir programi birlikte olsun cocuklariyla pasa pasa.. bir kac saatin lafi bile olmamali.. yedir ogle yemeklerini, temizle kucugumun altini ...tak cantani capraz, cok gecikmem hayatim de cik :) hem su senin ingiltere isi oncesi bana moral olur demeyi unutma :) opuyorumxx

Müge dedi ki...

Deli annem yukarıda yazılan yorumları okuyamadım, ama şunu diycem ben de: neden izin alıyorsun kiiii...??? çıkıyorum deyip emrivaki yapmayı denesen??
Londra'ya 1 gün yeter.. bu da benden :))) izin yookkk..
öpüyorum çookkk...

Deli Anne dedi ki...

Özlemce'm.. canı sıkkın olunca öyle bir hal bana gelirdi çocuksuz iken.. o zaman da İlter beni evden çıkaramazdı.. o zaman da bundan tartışırdık.. olmayana ergi heralde dert:) İnşaallah atlatırsın.. iyi bir çıkar karşına da güle oynaya atarsın kendini dışarılara.. sevgiler.

Gugukkuşu: en küçük numara prenses gibidir o halde ne güzel, siz de tadını çıkara çıkara büyütüyorsunuzdur eminim. hepsi kız mı çocukların acaba? oh ne güzel, büyük evlatlar anlayışlıdır da muhtemelen.. Allah daim etsin huzurunuzu.. darısı başımıza.. öyle sukunetle çocuk büyütmek keyif olur sahiden.

Gökşen: bir bak bakalım sende de bir yerlere atılmış duyguların dışavurumu olmasın:)

Lalehan: eheh acaba hangi örneklerle desteklediniz tezimi merak ettim doğrusu:) Cümlemize diyelim güzel duanız için de..

sevgiler.

deren dedi ki...

delicim;
kaç gündür öksürük,hapşırık,sümükle uğraşmaktan harab olmuş şekilde yağlanmış saçlarımla gezmekteyim...

dilimde;"gözünde gözümü görmek istiyorum,duymak istiyorum,duyulmak istiyorum...bırakıp gitmeeee,sana kendimi verdim beni yok etmee...." şarkısı.

tezinin canlı örneklerinden biriyim bende.(benim kocada saolsun kazakistanda,adama ithafen dlimden düşen şarkıya bak:))))

Deli Anne dedi ki...

Kuzunun annesi: ay kız dur o halde pahalıdan alayım ben, aile bütçesine katkıda(!) bulunayım diyeyim kocaya:)

ohh oh yandan:) ben de bu sabahd edim küçüğü bir sene daha emziriyorum ondan sonra ver elini avrupa!

İçimizdeki karnaval:Valla n'apmalı, netmeli nasıl bir araya gelmeli.. düşünelim yöntemini:)

Umut: Hoşgeldiniz o halde:) evet bir de telefonla taciz olayı var değil mi? sanmam ki abartı olsun.. hepimiz az veya çok yaşıyoruz bunu..ben teşekkür ederim içten yorumunuz için..

sevgiler, kolaylıklar.

sedef kalem dedi ki...

tüm bunları okuyunca asıl bendeki yaman çelişki bitti!!!! Asla çocuk yapmıyoruuuuummmmmmmm:((((((((((((

Deli Anne dedi ki...

Özlemim: yarına iznim var amma velakin İlter bu yazıdan sonra çok bozuldu.. Tekzip yazısı hazırlamamı istedi:) birazdan senin yazdığın siteleri inceleyeğim Özlemim.. online satış onlar acepp otele kargo yaparlar mı, onu düşünüyorum.. Hiç olmazsa bir faydası olsun gidişin değil mi? Selim'i dinozora boğalım:)
Amazonda dinozor botlar var gözüm onlarda uzun süredir.. ne sürpriz olur Selim'e. öptüm ben de..

Müge'm: Aslında başlangıç emrivaki ile oldu, çok emindim nasılsa git diyeceğinden. Sonra birden şekil değiştirdi olay. Bir de çok zorlarsam danışıklı dövüşe dönüşür diye korkarım:) Gerçi İlter'i şöyle tehdit ettim: kendi ayağına kurşun sıktın dedim amam velakin bir kaç gün sonra Londra mevzusu ile sadece lafta kaldığını ispatladım tehditleimin. öperim ben de çok çok.

Deren'im:e daha ne olsun arkadaşım, basbayı izah etmişsin heşeyi.. seni senden güzel anlatıyor bu şarkılar değil mi:)

Sibelbek dedi ki...

desene, koca olmak varmış şu ülkede... kaçımızın kocası diğerine fark atarki bu konuda?

Burcu.. dedi ki...

"Biz saç baş yolup, cebelleşirken onlar değil mi hep özgür, alabildiğine hür!
"
Bu ne yaman çelişki Deli Anne :) internetten keçe satan yerler var mı acep diye düşündüm ama eminim ki keçe almak işin sadece bahanesi.. Bir boğaz havası almak, insanlara karışmak belki de boşboş baka baka dolaşmak olsa gerek belki de bizi biraz motive edicek ve de rahatlamamızı sağlayacak olan.. dimi :)

annelili dedi ki...

Bizden daha güzel anlatıyor duyguları bu şarkılar, şiirler... Ben biraz hayranlık biraz hasetlikle dinlerim şarkıları. Bu kadar güzel ifade edilen duygu durumunu nasıl bulmuş diye...
Özgürlüğüne gelince, benim naçizane görüşüm talep ettiğin kadar alırsın. Sen de ona izin verme! Vuaahhhaa kötü müyüm?

defne naz dedi ki...

Ah Deli Annem şu dünyada erkek olmak varmış. Bizimki isterse arkadaşlarıyla çıkıyor geziyor ben de kısıtlama traftarı değilim. Hiç bir zamanda kısıtlamadım. Eşim de öyledir. Bazen bunaldığım durumlarda bırak Defne'yi sen git der demesine de ben bırakıp gidemem çünkü hafta içi çalıştığım zaman zaten bırakıyorum. Hafta sonu bırakmaya vicdanım el vermiyor. Annelik işte.
Bu arada en sevdiğim şarkılardan ikisi diyebilirim.

ulay dedi ki...

aaah ah erkek olmak vardı. ben bırak dışarı çıkmayı, eşime bırakıp banyoya girsem 10 dakikadan sonra çaktırmamaya çalışarak başlıyor ne zaman çıkacaksın şöyle mi böyle mi demeye. laf edince de eee babanın görevi oyuncak almak sevmek oynamak, zor kısımlar hep annenin görevi deyip gülüyor. pek espiritüel pek. bazen çok özeniyorum onların özgürlüklerine

Berceste dedi ki...

Bildigim kadariyla Amazon otele teslimat yapmiyor :(( Ama dinosever vatandasa soyle bir iyilik yapabilirsiniz, baba Natural History Museum'a ve oranin dinozorlar kismina gitsin, bol bol hediyelik esyayi oradan toparlasin :) Ozel kisim var cunku. Belki orada da botlar vardir hatta! Bol fotograf ve video da cekebilir, olmadi, ben elimde neler var ona bakayim su Akilli Selim bocugu icin!

Berceste dedi ki...

He he bak bir de aklima ne geldi... Siz babaya soyle bir ceza da verebilirsiniz, haftasonu Eminonu kalabalik olur, o yuzden en iyisi keceleri o Londra'dan bulup getirsin :) Arayana dek de hic birsey goremesin :) Gozu keceden donmus hale gelsin :P

Unknown dedi ki...

İşte o an bir fırtııııına kopar
Sanki o an yer yerinden oynar
Hoyrat bir rüzgar eserken
Sallanan gemi misali
Sallanır durur içimde dünya


postunu okurken kafamın içinde ki fonda bu şarkı çalıyordu nedense..

uykusuzluk,yorgunluk ve özgürlük kısıtlaması yüzünden başım fırıl fırıl dönüyor günlerdir,doktor iki çocukla yatıp dinlenebiliyorsan yat dinlen emin ol geçer dedi..


bey'in kalmasın londrada filan deli annem.. biz hep vicdan muhasebesinde onlar alabildiğinde özgür..

öpüyorum seni..

Unknown dedi ki...

Baktım ama mail adresini göremedim.icimizdekikarnaval@gmail.com a uğrayabilirsen ,msn lerimizi ve numaralarımızı paylaşabiliriz.

Unknown dedi ki...

Adım İlknur bu arada :))

Özlem dedi ki...

Ben olsam Londra'daki uzatma kısmını iptal ederdim. Kısasa kısas...
Ben olsam yapar mıdım gerçekten?? Ruh halime bağlı. Bazen en yapmayacağım şeyleri yaptıracak başka bir ruh giriyor içime :)
Bu arada ne zamandır benim aklıma takılmıyor şarkılar. Bilinç altım boş sanıyorum ya da dolu ama yansıtacak şarkı bulamıyorum.

GÜVEN SERİN dedi ki...

Tanrım, yazının koridorlarında dolaşırken ben de Barış Manço'dan bir şarkı tutturmuşum; "Ben Bilirem, ben bilirem" ::))

Selam Ola

Ebru dedi ki...

Alemsin canım vallahi. Ben de oynatmaya az kaldı diye geziyorum evde. Bir de ne alakaysa şarabın gazabından kork çünkü fena kırmızıdır:)
Ben de koca bi yere gideceği zaman kaç kurtar kendini bakma ardına derim:) Ama saolsun ben onu bırakıp gitmiştim hem de ida daha küçücükken.

mine dedi ki...

bazen kendimi şarkı söylerken yakalıyorum o anki duruma uygun gülüyorum :)

Unknown dedi ki...

bende neden "yorgunum dostlarım yorgunum artık..." deyip anneli-çocuklu sitelerini dolaştığımı şimdi anlıyorum:)
bu arada bence sen eşinin sana "HAYIR" DEMESİNE KIRILDIĞINI göstermek için bu yazıyı yazdın .yazdın ki okusun da vicdan yapsın istedin:)
sevgiler

neselihaller dedi ki...

Delişim yangına körükle değil köpükle gitmeyi severim ama çok kaşıdın bak şimdi beni...arada sevgili eşine hayatın müşterek olduğunu hatırlatsan...vallahi üzülüyorum haline bazen...hayır çalışmıyor olsam " ver kız çocuklarını bana ben bakayım birkaç saat " deyip seni biraz rahatlatırdım ama gel gör ki günde 13 saat evden uzaktayım...

OZLEM ANNE dedi ki...

Alinacaklar online odendigi icin, otele kargo yapmalarinda hic bir sorun olmaz tabii, yalniz delivery gunlerine dikkat edin , kac gun icinde yapilacagina .. siparis verdikten sonra 3ile 5 gun arasinda diyorlarsa bundan emin olun yada 48 saat icinde gibi uyarilara dikkat edin.. bide esin, reception'a haber verdigi takdirde sorun olmayacaktir... sonucta burda insanlar ya ev adreslerine yada is adreslerine paket yollatiyorlar... Her yerde SALE var, guzel zamanlama olacak :)

guguk kuşu dedi ki...

evet üçü de kız. belki de bu nedenle bu kadar rahatım (mutluyum mu demeliyim). diğerleri büyük olduğu için çok yardımcı oluyorlar. komşular onlara küçük anneler diyor:D
hepinize bir 40 yaş bebeğini şiddetle tavsiye ediyorum.

Unknown dedi ki...

ya neden izin vermedi İlter bey :( bu sana haksızlık değil mi tatlım ...keşke izin verseydi de sen de hava alsaydın...belki bir gün gelir de seni kaçırırım evden sevgiler kolay gelsin ev hallerinde :)
güzel olsun hafta sonun canım deli annem )

iki kız & iki erkek dedi ki...

Evden uzaklaşmak inan çok rahatlatıyo insanı emin ol. Ama çocukları eşinize değil başka birine bırakmalı sanırım. Çünkü böyle bir durum benim başıma gelse Eminönü gezim bana sıkıntı verirdi çünkü eve döndükten sonra çekeceğim surati daha çok sıkılmama neden olurdu.

sekoya dedi ki...

e ama neden izin alıyorsunki deli anne.. hassasiyeti bırak bence.. ayrıca 3 günde çooook gezilir bırak amerikayı yakınlara bak, ama ben anladım aslında senin meylin yok kuzuları bırakıp gitmeye bence;))

Unknown dedi ki...

Ayy cok dogru bi tespit, bende bu aralar hep bagira bagira bugun benim dogum gunum ( teoman'dan ) onu soyluyorum, sanirim bilinc altimda dogum gunumun yaklasmasindan kaynaklanan hediye istegi yatiyor :)) Deli annem bu arada bilinc alti filan, psikanalistlik yolunda ilerliyorsun. Freud deli annem benim :)) Ilter de seni uzmesin, tatil senin en dogal hakkin.

Ozgeee dedi ki...

Deli Annem lütfen Üsküdar gezmesine beni de yazıver. Ben Karlık Bayırı'nın gülü olarak katılırım, hem de büyük mutlulukla:)
Not: Düzenli okuyamıyorum, biriktirip biriktirip. Aman kaçırmayayım böyle bir organizasyon olursa. Bir maili bana çok görmeyiniz:D

Adsız dedi ki...

bir gün gelecek keçe kursunada amugurimi kursunada ahşap kursunada ,pasta kursunada gidecegim evet evet biliyorum gidebilecegim .hele bi çocuklar büyüsün bende tek parca kalırsam:)

Müstesna Müstear dedi ki...

yazıyı şimdi şu saatte okudum da..65 yorum almış şimdi benim söylediğimin ehemmiyeti ne ki:) dedim içimden.. amma ve lakin, özelikle bugün dediğiniz gibi şarkılara takmış biri olarak bişeyler söylemek istedim..yaptığınız tespitler doğru olmakla birlikte,bir de tersten düşündüm.. hangi şarkıyı mırıldanıyorsak bilinçaltı birden oraya da kayıyor ..hipnoterapide enstrumantal müzik kullanılır mesela.alır sizi götürür gitmek istediğiniz yere. yada olduğunuz yerde sizi bulur müzik.. hmm ne diyorum ben:) tek ayağımla arabasındaki kızımı sallıyorum bi yandan bunları yazarken:)) yani özgürlükle ilgili sıkıntılarımız ortak..ama mesela ben 2 gündür 60 lı yılların şarkılarını dinleyerek özgür hissediyorum kendimi. gözlerimi kapıyorum,tak!nerede istersem oradayım.. kim istersem o'yum..

içsel özgürlüğümüzü kimse alamaz bizden..:) bak işte,bizim kız da uyudu:))

sevgiler..

sevilay dedi ki...

Canım istanbula geleli 6 yıl oldu.Ama hala alışamadım:)Eşim Üsküdarlı diyebilirim.Ailesi burda.Bizde 4 yıldır burda oturuyoruz.Valide Atik Camiinin karşısındaki caddede.Yani çavuşdere caddesinde.Görüşürüz inş.Ben çok isterim

Deli Anne dedi ki...

Sibel'im ah canım Sibel'im çok ayrıcalıklı birşeymiş erkek olmak.. hele ki erkek olmanın hafifliğinde olmak.. o vurdumduymazlık, o rahatlık.. ne ala.. oh la la!

Burcu: öyle güzel yakalamışsın ki beni: keçe almak işin bahanesi derken.. o eller kollar tahat, ay unuttum, ay kaldım demeden vapura tek adımda binmek vs. idi hayalim.. çok basit ama çok özledğim

Annelilim: çok kötüsüüüünnn! koca küs bana sabahtan beri.. doğru konuşmamışsın ben sana akşam 5 ten sonra git istersen demiştim diyor, doğru dedi de amma velakin karanlıkta eminönünü neyleyim, hem ben tedirgin olurum karanlıkta çok iyi bilmediğim yerlerde.. bilir de bu huyumu

Defnenaz'ım: bknz. sibelim ah sibelim :) daha ne deyim arkadaşım..

Fragola: çok espritüller sahiden de çook!!

Deli Anne dedi ki...

Bercestem:Özlem annem yaparlar demiş.. en iyisi yarın amazonu arayalım, en doğru bilgiyi ordan alırız.. çok şey kestirdim gözüme çook.. baba bir günlüğüne müze gezisine gider mi bakalım:)

ahaha keçeler londradan alsın ahahha .. yalnız koca çok kızgın bana.. tekzip yaz diyor yoksa karışmam diyor.. sanırım blogun sonunda kakılmışa dönmek var:)

Anne: senin içinde sallana dursun dünya ben otomatik sallamaya bağlamışım bu akşam.. Kerim büyük bir acıyla bağrışıp duruyor.. boyuna sallıyorum..

öptüm ben de..

Aha İlknur'um: kafayı bir toplayayım görüşelim, içim kıpır kıpır oldu benim de.. yalnız annelikten, yaban anneliğinden çıkarız birbirimize merhem oluruz belki ya da köstek bilemem gayri.. köstek olursak dağılırız hemen:)

Architech, özgeee(bir sokak ötemde oturuyor), sen, ben, sevilay bir de uzaklardan gelebilen kim olursa toplaşalım.

msni yıllar vardırkullanmıyorum bu arada.. onu da kullanırsam hepten sıyırırım kafayı.. her yere laf yetiştirmek zor.. olayı organize etmek isteyen el kaldırsın...

Deli Anne dedi ki...

Özlem:onu teklif eden zihniyet de benim, ben ne diyeyim ki kendime:)

Güven: sanırım siz Annelik Kibri kısmından sıçrama yaptınız.. ben bilirim ben bilirim tam biz bilmiş annelere göre bir laf:))

Ebrum: o gidebilme kapısını erkenden açmak ve açık tutmak gerek bence.. nitekim insanoğlu sesin çıkmadıkça hemen kabulleniyor karşındakinin sefilliğini ve olağan karşılayıp yoluna rahatlıkla devam ediyor.

Mine: :)

Sezom: aslında yazarken bozulacağğını düşünerek epeyce düşünerek yazdım.. hatta yazsam mı yazmasam mı da dedim.. ama kırıldım o doğru ve ama tersine eşim kırgınn şimdi bana.. ne gariban bu erkekler di mi!!!!

Gülçinim: arkadaşım 13 saat dışarda nasıl yapıyorsun vallaha merak ettim.. ama sanırım bünye herşeyi kabulleniyor zamanla değil mi? 7/24 çocuklarla olunca çalışan annenin durumu merak ediliyor, çalışınca 7/24 evde olan kadının durumu velhasıl.

Bir de İlter anlayışlıdır olabildiğince.. yani bir erkek olabilitesi içinde.. hatırı sayılır bir anlayışı vardır hemcinsleri içinde. Ben de ondan güle oynaya gittim yanına, nasılsa git, tabi der sandım.. demeyince bozulmam bundan yani:)

Deli Anne dedi ki...

Özlemim:emin olmak için görüşecek İlter.. bir sürü de birşeyler gördüm.. Selim de gördü içi gitti.. tüüüüüüüüüm dinozorlardan istiyorum diyor.. dedim tümünü alamayız.. o zaman ben büyüdükçe alırız diye rahatlatmaya çalışıyor bir de kendini:)

Guguk kuşu: 40 yaş bebeği güzel ama önceki çocuklar 35 de değil de 27 de doğmuşsa.. yoksa dip dibe çocuklarla zor:) böyle ablalarla güzel.. ne şanslıdır küçük.. minik annelerler:)

Burcu'm: canım:) senin de güzel geçsin Trabzon da hafta sonun.. yeğenin de turp gibi olur da keyfederseniz umarım.

Sibel: başka biri ah işte o başka biri olsa...

Sekoya: tabi içim rahat değil ama gene de bırakabilirim birkaç saatliğine:)

Gülom: ahahah doğum gününde hedye ha.. zavallı Vahap'ın unutması sözkonusu değil yani:)

Özgee:maili gönder arkadaşım:)

Ayşen: güneşli günler göreceğiz çocuklar misali.. kurslar, keçeler, göreceğiz analar:)

B612:oh maşallah.. benim oğlan uykusundan acı içinde fırlıyor, bu durum da beni korkutuyor.. yarın doktoru aramam şart oldu.. geçmiyor böyle diş diye diye maazallah başka şey olmasın da..

Sevilay: çok yakınız canım ya.. görüşelim inşaallah.

ahsen58 dedi ki...

ödülün var deli anne gelip alırmısın

didem dedi ki...

Evet yazini okurken farkettim surekli sarki ile konusan insanlar vardir, birsey sorarsin sarki ile cevap verir. Misal, ben esime ne zaman havayi sorsam " Hava nasiiiil oralardaaaa der ve beni sinir eder.
Kacacaksan bizim buralara kac:)
Niye Ingilitere'ye giderken esinin pesine takilmiyorsun? Durma git derim.

efeninannesi dedi ki...

BENDE SİZİ TEBRİK EDERİM ÖDÜLDAŞIM SEVGİLER

Adsız dedi ki...

Şu çelişkiye ben de katılıyorum. hem de daha dün akşam eşimin iş yemeğine katıldık birlikte. oğlumuzu babaanne ve dedeye bıraktık. ki bizim eve geldiler bakmak için. ben mi eğlenceye gittim, yoksa benimle mi eğlendiler anlamadım. aklım sürekli evde. bütün gece huzursuz oturdum saçma sapan:) eşim gayet rahat eğlendi. tam 1,5 yıldır inanın dışarıya çocuğu bırakp ilk defa çıktım. huzursuzluğumdan karnıma ağrılar girdi. ve anladım ki erkekler baba oldukları zaman bile bireyliklerini koruyorlar. o bir birey dedim. ama ben ? eyyy özgürlükkk... :)))

Deli Anne dedi ki...

ahsenim: aldım canım, tebrikler ve teşekkürler.

Didem: ingiltere vizesi öyle menem birşey ki ilallah edip vazgeçiyor insan.. İlter'in iş vizesi var, ansızın gidip gelebiliyor. benim onu yakalamam çok zor! yoksa takılırdım mutlaka peşine.

efenin annesi:)

sevgiler

elif'in damlası dedi ki...

ayyy merhaba :)))

Deli Anne dedi ki...

merhaba:)

dilek dedi ki...

özgürlük....evlendiğimizde %25ini kalanını ise anne olduğumuzda yitirdiğimiz bi kavram...ama şikayetçi olmamak lazım...eş ve annelik gibi salt özgürlüğe değişebileceğimiz iki sıfat kazanıyoruz bence!!!!
Dipcik not: yorumlarda bi üsküdar çıkarması planlandığını sezdim.Kıskançlık fırdönüyo içimde. Üsküdarı/ çengelköyü mecburiyetten bırakan ben için kıskanmamak imkansız. Caaaanııımmm üsküdarın keyfini çıkarın....

Deli Anne dedi ki...

Ayme: bir de o var değil mi? her türlü hür babalar! özellikle 7/24 yanındayse anne çocuğun o gitmeler bile zehir zıkkım ettiğimiz birşeye dönüşüyor.. gerçi çalışan annelerde de başka türlü dert oluyor.. bu kez iş dışında bir yere gidememe azabı ile cebelleşiyorlar.. Bilmiyorum n'apmalı, bence biraz babalar gibi olmalı, hata mümkünse tümden!

Dilek: çengelköy de pek güzeldir sahiden... gidince özlenecek cinsten bir yer.. dilerim gene kavuşursunuz hayırlısıyla..

sevgiler.

architect dedi ki...

evet evet buluşmaya ben de gelirim ama hergün internete giremeyebilirim,deli annem sende numaram var,bana mesaj atarsın di mi? konu hakkında ben de dertliyim ama erkekler genelde birbirine benziyor işte..çok bişey söylemeyeceğim..ben de dertlenince şu türküyü mırıldandığımı farkettim : ''Gurbette ömrüm geçecek,bir daracık yerim de yok..oturup derdim dökecek,bir vefalı yarim de yok (var aslnda ama ben artk pek dert dökmüyorum ona,amaann ne dertli hatunsun demesin diye)..amann amann amann amann diye devam ediyorum :) yaşlnadıkça bu istanbulda yaşamak zor geliyor bana sanırım..

Unknown dedi ki...

inanırmısın yorumun cevabına ne yazmışsın diye bakayım dedim çünkü acaba yazmasaydım dediğim bir yorumdu.Ve yorum şöyle başlamışsınaslında yazarken bozulacağğını düşünerek epeyce düşünerek yazdım.. hatta yazsam mı yazmasam mı da dedim.. ama kırıldım"aaayyy dedim ben kendi üzerime alındım ve kalbim küt küt attı.
,evet erkekler bir alem bazen bizde de olur ben hklıyımdır ama bir bakarım küsmüş küsmüş:)

Deli Anne dedi ki...

Architect ve Sezom :)