23 Kasım 2010 Salı

BilimSelim - YaşGünü Hediyesi

Dün doğum günüm idi ya hani sözümona. Gün içinde Selim'e "Bugün benim doğum günüm!" dediğimde heyecanlandıysa da işin içinde pasta, mumlar, kutlama olmayacağı için heyecanını hemen kaybetti. Tavrını merak ettiğimden "E, hani yaşgünü hediyem yok mu?" dedim. E, ama siz beni bir yere götürmediniz ki, sana bir şey alayım, dedi derhal. Ben de her zaman almak gerekmediğini, eliyle yapacağı bir şeyin benim için çok daha kıymetli olacağını söylediğimde yüzünü buruşturdu ve benim için bir şey hazırlamadığını söyledi. Aradan zaman geçti. İçinden muhasebesini yaptı demek ki. Buraya getirdiğimiz sayılı kitaplarından birini bana uzatarak; "Al, bu senin doğum günü hediyen anneciğim, istediğin gibi kullanabilirsin, hatta dilersen beraber de okuyabiliriz." dedi. Bu bana mı hediye oldu, ona mı belliydi aslında ama bir anne asla bunu belli edemezdi.
Nitekim ben de her ne kadar deli de olsam, sonuçta bir anneydim,  uyanıklığını es geçerek "A, tamam beraber okuruz, çok da hoşuma gider." dedim. Sevindi bizimki. Arkasından babamla bir sürprizimiz daha var sana, dedi. Olmadığını bilsem de içten içe bir heyecan dalgası kapladı beni, "Ya olursa" diyen sesler zihnimde gidip geldi. Sonra "Be hey dingil Kezban, toparlan, hani bir beklentin yoktu, çocuktan duyduğun tek laf üstüne zil çaldı eteklerin, sen değil miydin doğum günü zırvası da neydi, geçelim bunları diyen!" diye silkinmeye çabaladım kendimi.

Akşam yemeğe çıktığımızda sorunsuz davranmasının da benim için büyük bir hediye olacağını söylediğimde büyük bir anlayışla -tamam!- dedi bana Selim. Benim için resmi giysilerini giymeye razı oldu ve yemek süresince sakin olmaya söz verdi. İşin içinde puanlaını arttırma ve onunla birlikte oyuncak kazanma fikri olunca daha kolay çekidüzen verdi kendine. Ikındı sıkındı ama hatırlattıkça verdiği sözleri, elinden geldiğince toparlamaya çalıştı kendini. Derken tekrar babamla sana bir sürprimiz var deyince, kendi içimde anormalce gidip gelmek yerine doğrudan İlter'e dönüp "Benim için hazırladığınız bir sürpriz var mı? Yoksa yok de, boş yere beklenti içine girmeyeyim! dedim. "Yok!" dedi İlter de gayet açık biçimde. Biraz burkuldum ama o pis beklenti hissinden de kurtuldum. İlter sezinledi mi bilmem ama Selim burkulmamı sezinlemiş olmalı ki derhal atıldı; "Benim sana bir sürprizim var ama, bir hikaye, senin için, dinle!" dedi. Derken sokulup yanıma, sıcacık nefesi ve bence hala süt kokan, nefis ağız kokusuyla anlatmaya girişti;

-Bir varmıışş, bir yokmuşş.. Evvel zaman içinde bir kalamar* çocuk varmış. Çok yaramaz bir çocukmuş bu. Bir gün kalamar çocuğun anneleri dağlı, tepeli bir yere gezmeye gelmişler. Kalamar çocuk da  bu yerlerde canı istemiş hoplamış, canı istemiş zıplamış. Annesinin ve babasının uzaklara gitme, kaybolursun sözünü dinlememiş. Gitmiş, gitmiş... Bir de bakmış kaybolmuş. Sonra bir çocuk hırsızı** gelmiş yanına.  Gel, annen, baban burda demiş, bir bakmış kaybolmuş. Gel, annen, baban burda demiş, bir de bakmış daha da kötü kaybolmuş. Kötü yerlere gelmiş ve bir de bakmış ki bir uçurumun kenarındaymış. Sonra  (Burda yapışkan bir ses tonuyla) "Eah,  ben yüzme biliyorum beah, atlayayım da kurtulayım şu hırsızdan!" demiş ve atlamış. Oysa yüzme bilmiyormuş  ve boğulmuş. Böylece dersini de almış.***, deyip hikayeyi bitirdiğine dair işaretini verdi her haliyle.
-Hikaye bu şekilde mi bitti yani? 
-A, hayır! Sonra çocuğu bulmuşlar ve hastaneye götürmüşler. Yani mutlu sonla bitti. 
-Çok sevindim. Hikayen çok güzeldi ama bir an yaşgünü hediyemin kötü sonla biteceğini sanarak üzülmüştüm, dedim. 

Aslında niyeti mutsuz bitirmekti ama benim sorumdan çıkardığı sonuç ve yaşadığım hayal kırıklığı ve bir de mutsuz figürlerden hoşnut olmadığımı bilmesi sebebiyle değiştirivermişti sonucu.

Yemek boyunca üstün bir direnç gösterdi dayanabilmek için. Hatta bir ara her zamanki gibi biz timsah ailesiyiz, teklifine gayet olumsuz cevap vermiş olsam da, kırsam da kendisini, o kırmadı beni. Ağrıyan karnını bile gizledi. Bana fotoğraf için gülen, sakin pozlar vermeye bile tamam dedi. İlerleyen saatlerde saç baş dağınık, kravat atılmış, gömlek fışkırmış, pantolon sarkmış ve koltukların üstünde gezinse de iyi idare etti Devasa yürekli oğlum benim. Bana gerçekten de en unutulmaz ve en manidar doğum günü hediyesini verdi üstelik.

Akşam fena değildi. Kahvelerimizi bile içtik. Zira Kerim uyumuştu zaten ve Selim de zaptetmek için telefona yüklediğimiz -Hayat- belgeseli ile kendinden geçmişti.

*Kalamarı çok seven oğlum, gece boyunca patlayana dek kalamar yedi, bu durumda hikayenin kahramanının da kalamar olması kaçınılmaz idi. Zaten kendi de şöyle anlattı: "Hani ben kalamar çok  seviyorum ya, bu gece de kalamar yedim ya, ordan aklıma kalamar geldi."


**Dışarda kendi başına buyruk davranması, ortalıktan kaybolması, hatta saklanması ve hiç korkmadan uzaklaşması sebebiyle iyice gözünü korkuttuğum çocuk hırsızlığı fikri içine işlemiş anlaşına.

***Dün otelde hepimizden önce asansöre atıldı Selim, biz yetişemeden 6. kata bastı ve gitti. Arkasından panikle ben ve bebek de diğer asansörle çıktık, şükürler olsun soğukkanlı düşünebilen İlter aşağıda kaldı. Ben 6.kata çıktığımda inmemişti Selim, tekrar Lobiye basmıştı demek ki. Bir süre sonra hıçkırıklarla indi asansörden babasıyla. "Ben siz yetişmeden bastım 6'ya sonra kapı kapanınca elimi atamadım, ya kapanırsa elim kopar diye, sonra 6.kata gelince, gene Lobiye bastım, siz ordasınız diye. Ama çok korktum, çıkarken de ağladım, inerken de. Ama sonra babamı gördüm. sevindim". diyerek hıçkırıklarla anlattı başına gelenleri. Gece de boyuna diş gıcırdattı sanırım olayın etkisiyle. (Birşeyden korkunca oluyor nitekim) Dersini alan çocuk hikayesi de ordan kalma anladığım.

46 yorum:

Unknown dedi ki...

dertli etti bu çocuk beni yaffff
:(((

Liya Azelya dedi ki...

dün Selim'in maceralarından unutmuşum doğum gününü
iyi ki doğdun deli anne, iyi ki bu blogun var ve iyi ki seni (yazılarından da olsa ) tanımışım :)) mutlu ol ve hep böyle deli kal hiç değişme :)))

bilge ve annesi dedi ki...

Bu belgeselde ben de kendimden geçiyorum, bu arada doğum günün kutlu olsun deli anne mutlu ol senelerce, bol süprizli, keyifli. Hikayeye de bayıldım bu arada, söylemeden edemeyeceğim, sevgilerle

New York'tan dedi ki...

Nice senelere DElianne :)

Kalamara bittim :) ben de cok severim ayrica :)

Beklenti icinde olmak kotu dimi ogrenince rahatliyorsun :)

İlknur dedi ki...

Çocuklarınla, sevdiklerinle mutlu bir ömür diliyorum sana :). Nice yıllara Deli anne. Çocuklar gün içinde yaşadıklarının malesef çok etkisinde kalıyorlar. Alminada bazı geceler o benim oyuncağım, onu bana ver, yapamadım işte şeklinde sayıklıyor...

Ayla dedi ki...

Doğum günün kutlusu olsun,herhalde benim içinde ne güzel hediye oğlumun kendi yaptığı yada Selim gibi uydurduğu hikayeler olurdu,çok imrendim çok

Adsız dedi ki...

ben bu Selim'e bayılıyorum :)

Adsız dedi ki...

dogum günü gülü almasanda iyi yıllar,nasıl kutlamazsın anlamadım.selim cok akıllı,neyse kova hakkındaki yazdıklarıyın hepsi dogru herzamanki sen analitik etmişin sevgilerle canım.

annesiningülü dedi ki...

çok şanslısın böyle akıllı bir çocuğa sahip olduğun için :)
Doğum gününü kutlayayım canım :) iyi ki doğmuşsun. Kendine güzel bir gün seçmişsin doğum günü olarak :)

oytunla hayat dedi ki...

Hadi izin ver ısırıyım ben şu miniği :) Nasılda güzel çözümler bulmuş minicik yüreğiyle...

Bu arada nice mutlu yıllara canım :))

Yeni yaşında senide mimleyivermişim ben bu arada hahaaa :))

Sibelbek dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun Kezbanım :))) daha nice yaşlar olsun AklıSelim, küçük bücürün ve İlter'inle... kaybolma hikayenizin mutlu sonla bitmiş olmasına da ayrıca pek bi sevindim...

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Oncelikle gecmis dogum gunun kutlu olsun Deli Anne... Yavrularinla, esinle, ailenle, sevdiklerinle birlikte nice nice yillar dilerim...
Dogum gunu hediyen cok anlamli... Bizde gorebilecek miyiz o gunleri?:)
Demek sizde de var ortadan kaybolmalar, saklanmalar, ufff! Allah'im evlatlarimizi iyi insanlarla karsilastirsin, hep korusun insallah...

coraline dedi ki...

nice mutlu yıllara:)
ama küçük selim'i çocuk hırsızları ile korkutmak biraz acımasız geldi bana sanki.ne dersin?

öznur-ata dedi ki...

canıımm doğum günün kutlu olsuuunnn..sen de benim gibi yay burcuymuşsun :)

Gulcin dedi ki...

Harika sen be Selim :)

İki oğlan Annesi dedi ki...

Geçmiş doğum gününü kutlayanlardan biri de ben olayım :)

BilimSelim'in hikayelesine bittim...
Devasa yürekli oğlan hakikaten :)

Deli Anne dedi ki...

İsoon: Gel sen ne çektiğimi bir de bana sor:)

Liya: Teşekür ederim.. varsın unut ya, ben aldırmıyorum ki. güzel sözlerin için de ayrıca teşekkür ederim.

Bilge ve annesi: teşekkür ederim:)

Şeyma'cım: ben de çok severim kalamarı valla.. çıtır çıtır..ımm

İlknur: teşekkür ederim. Çok acıyorum ben gece konuştuklarında.. üstelik aynı Almina'nın dediği gibi, o benim, bana ver.. bir de koca bir hayıııır

Esin dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun dile anne,nice nice yaşlara sevdiklerinle...

Deli Anne dedi ki...

Ayla: teşekkür ederim.. öyle valla bu bücürler ne yapsalar kıymetli ve içli. İnşallah Eray da biraz büyüyünce başlar birşeyler vermeye.

Bir annenin paylaşımları:)

Selinka'm: ahahha doğru mu, sende de mi? selim'de de çıkması kaçınılmaz değil mi?

Bahar'ım: naptınız iyileşebildiniz mi canım? şimdi baktım bloguna.. galiba daha iyi işler.. güzel bir gün değil mi? senin için de pek manidar.. öperim

Oytun'la hayat:) ne de güzel demişsin: nasılda güzel çözümler bulmuş minicik yüreğiyle..

Yeni yaşım pek çok mim getirdi bana.. hayırlı bir iştir heralde..

Sevgiler, teşekkürler..

Deli Anne dedi ki...

Sibel'im: Kezban'dan sevgiler, öpücükler sizlere de:)

Our Twins : Teşekkür ederim öncelikle güzel dileklerin için. Hediyem gerçekten çok anlamlı çook.. doğum günü bus ene doğum günü oldu bebnim için desem hiç abartmış olmam. İnşaallah Ege ve Ela da büyüdüklerinde daha ne hediyeler verirler kıymetleri analarına..

Senin kaybolma maceran bende de azar azar ama sık sık tekrarlanıyor, hala ve hala.. ben de korkutmaktan başka çıkar yol bulamadım valla. Amin, amin amin!!

Coraline: teşekkürler.. Başlarda ben de korkutma taraftarı değildim ama düşündüm bir gün sahiden de kaybolmasındansa varsın korksundu.. Çünkü Selim'de aşırı bir özgüven vardır, merak etme birşey olmaz annee, der ben ne dersem.. bir de çok girişkendir, olur olmaz herkesle muhabbete girer, korkutur beni bu hali.. Ben de iyiden iyiye anlatınca gözü korktu biraz.

Deli Anne dedi ki...

Öznur'cum: teşekkür ederim. Evet, sanırım dengesiz ve kuşlar misali uçmak isteyen yay burcu :)

Gülçin'im: :)

Eymen'in annesi: teşekkür ederim :)

Esin: teşekkürler..

Herkese teşekkürler, güzel dilekleriniz dilerim sizler için de geçerli olur.. sevgiler.

resimli günlük dedi ki...

Öncelikle NİCE MUTLU YILLARAAA canım benim.Her söyleneni kafaya yazıp sonra ne güzel birleştiriyor bu minikler değil mi?Bu masal harika bir hediye olmuştur senin için.Çocuğunun anlattığı ne kadar saçma da olsa onu dinleyen annenin gözleri ışıldıyor.İşte o ışıltı değiyor her şeye.Bu arada ben de hala Deniz'in süt koktuğunu düşünürüm.Ama gerçek bir bebeğin kokusunu içime çektiğimde annelik duygularımla abarttığımı farkediyorum bazen :)
özlem

Deli Anne dedi ki...

Özlem'im, canım, teşekkür ederim. çok güzel oldu hediyesi çok. üstelik bugün yazmak için 2-3 kez daha anlattırdım yalvar yakar her seferinde aynı hikayeyi anlattı.. bsyağı kurgulamış anlaşılan.

kokuya gelince: evet, kerim gibi kokmuyor ama gene de güzel ve özel bir rayihası var canım :) ya da bize öyle geliyor değil mi? öperim canım

Selen dedi ki...

Bizim ufak oğlan da bir keresinde bizi beklemeden asansöre binince tek başına 10. kata çıkmıştı. Daha asansörün kapısı kapanır kapanmaz başladı "Anneeeaaa" diye ağlamaya, 10. kattan asansörü çağıran adam da neye uğradığını şaşırmıştı yazık. Sonra geri geldi bizim kata ama asansör boşluğundan ağlamasını duyarken merdivenden mı çıksak yoksa gelmesini mi beklesek biz de şaşırmıştık.

Deli Anne dedi ki...

Selen; pis, beter bir duyguymuş valla.. Çocuğun sesi göz göre göre azalarak çalınıyor kulağına.. yetişemiyorsun.. çok şükür ikimizinki de iyi sonuçlanmış:)

annelili dedi ki...

Seçtiğin doğum günün kutlu olsun.
Selimin yaratıcılığı süper. Maşallah ona...

nehirineylemleri dedi ki...

Ay çok tatlısınız siz:)
Ayrıca tüm sevdiklerinle mutlu mutlu yıllar dilerim.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Yeni yasiniz coook kutlu olsun,daha nice saglikli yaslara diliyorum sizin icin,ailenizle hep beraber...

pinar dedi ki...

Minigim ne kadarda ince ruhlu masallah Selime:)

OZLEM ANNE dedi ki...

ne kadar yakisikli kucuk bir bey bu yarabbim xx

karmaşıksarmaşık dedi ki...

Ay yalanciktan dogumgününü ,yalanciktan kutlamayi unutmusum ...mutlu yillar delilo...sevdiklerinle, seveceklerinle, özlemini cektigin herseye kavustugun,uzun, saglikli ,huzurlu bir ömür dilerim....
cok da öperim...

zuzuların annesi dedi ki...

Nice mutlu yaşlar diliyorum!:)

ONLARUYURKEN dedi ki...

iyki doğdun iyki varsın süper anne,
yine bir solukta okusum:)
dua ile kalın

AYŞE dedi ki...

Merhaba,2 erkek cocuguna sahip ,kasim dogumlu(yani akrep) bir anneyim bende ustelik onlarin karsisinda cok dansettigimde buyuk oglumun deli anne diye hitap ettigi biriyim :)) blogla yeni tanistim ,cok sevdim.gecmis dogum gununuz kutlu olsun.Selimin hediye anlayisi ve sizi bu kadar iyi tanimasi hikaye anlatmasi ise super.sizi bol bol okuyacagim gunler diliyorum

hayat simdi guzel.. dedi ki...

oncelikle hayirli omur dilerim,mevla ailenle guzel bir omur nasip etsin.
selim'i de tebrik ederim tam abi olmus.canim ne kadar ince dusunmus,ah su cocuklar...

KırmıZı WosWos dedi ki...

doğum günün kutlu olsun Deli Anne nice güzel yıllar sizinle olsun :)

Bilim Selim'in hayal gücüne bayıldım yaşadığı olayı hikaye ye çevirip anlatması ilginç, sanki özür dilercesine...takdir ettim kendisini

saricizmeli dedi ki...

mutlu yaşlar. hikaye de muhteşemmiş. ben gene de ilterden sonuna kadar bir süpriz bekledim:)

Adsız dedi ki...

selim bulug cagından sonra cok degişecek malesef canım,seni o kadar düşünmemeyi ögrenecek,şimdi tadını cıkar.ben annemi 30 yaşından sonra anlamaya başladım.hazır ol o günlere.annem duygusal kararlarında gidip gitmemeyi düşünmesi beni hala sıkar,ben artık daha kolay kararlar vermeyi annemden ayrılınca ögrendim.selimi ve kerimi öptüm sevgilerle...

Efsun dedi ki...

Nice senelere sevdiklerinle...:))

Deli Anne dedi ki...

Annelilim: canım,,
Nehir'in güzel Eylemleri,
Bir Terazi Kızı ,
Pınar'ım,
Özlem Annem,
Karmaşığım sarmaşığım, elma yarım :)
Zuzuların Annesi,
Onlar uyurken güzel şeyler döktüren anne,
Her bebek bir melek,
Kırmızı woswos,
Sarı çizmeli (Çok seviyorum isminizi)
Efsun,

Hepinize ayrı ayrı çok teşekkür ederim. Sayenizde hayatımın en yoğun tebriğini aldığım yılı oldu. Bu arada ne yalan söyliyim bu seneki doğumgününden zevk bile aldım:)

Sevgiler hepinize.

Fatma dedi ki...

Doğum günün kutlu olsun delianne, nice mutlu yıllara inşallah. Hediye demişken sana bir mim gönderiyorum, kabul edersen sevinirim. Geçmişten bir hatıra, bir hediye, eşya ve bu eşyanın sana hatırlattıkları, hisettirdikleri, yazından bizi mahrum etme emi:)

http://gulenmutfak.blogspot.com/2010/11/gecmis-zaman.html

Deli Anne dedi ki...

AYŞE: hoşgeldin, safalar getirdin o halde aramıza:) Giderek çoğalıyor deli anneler, oh la-laaa:)

Selinkam: değişir tahmin ederim, hele ki erkek çocukları küçükken anneye düşkünler de, sonradan uçup gidiyorlar.. ah inşallah bizimkiler gitmezler öyle,hep daim olur sevgileri. öpüyorum ben de..

Kırmızı woswos: sanki özür dilercesine.. öyle olabilir sahiden de.. farklı bir bakış açısı..

sevgiler.

Sen Gelince dedi ki...

Deli Anne doğum günün kutlu olsun:) Nice mutlu seneler diliyorum... Selim bence çok yaratıcı ve tatlı:)

Deli Anne dedi ki...

Fadiş: çook teşekkür ederim.. Hediyesiz de gelmemişsin, bak ne kadar medenisin. Yukardaki cümle arkadaş eli boş geldi oysa, ne ayıp:)

Güzel bir konuya temas ediyor mimin, zevkle yanıtlayacağım. est. bu arada ne demek. yalnız bunun için evde olmam lazım. yaklaşık 3 haftadır otel odalarında sürünmekteyim. Sevgiler.

Sen Gelince: çok teşekkürler.. Selim'i fazla mantıklı, hayalgücünden uzak bir çocuk sanırdım ama son bir kaç aydır hayal mahsülü şeyler türedi.. iyi de oldu.. çocuk ne de olsa.. sevgiler.

pembemavi dedi ki...

Nice mutlu yıllara, sevgiyle ve sağlıkla... Otelde yaşanan karışıklık için de büyük geçmiş olsun. Allah acılarını göstermesin inşallah...

Adsız dedi ki...

Hayranım şu selim e maşallah maşallah..