26 Ekim 2010 Salı

Deliler Evinden Anılar

Dün. Saat 06.30. Deliler Evi. Baba (B) ve Büyük kardeş (BK) uykuda. Deli Anne (DA) ve Küçük kardeş (KK) tastamam uyanık. Gece 00:00 civarında KK'yı emzirme gafletinde bulunan işgüzar anne korkunç bir döngünün içine çekilir. Zira KK, diş sancısı çekmekte ve o saatten itibaren kıvranmakta ve kıvrandırtmaktadır. Ne emzirme, ne pışpışlama ve ne de uyanık tutmaya çalışma fayda vermekte, KK yüzünü gözünü parçalarcasına ağlamaktadır. B'nın derin  uykusu arada sırada bozulsa da bu durum bir iki kıpırdanma, "Niye ağlıyor?" deyip bir iki pışpışlamadan öteye geçmemekte ve sırtını dönüp uyuma hali devam etmekdir. B arasıra rahatsızlığını oflayıp, puflayarak belli etmekte, DA hepten delirmektedir. Ancak sabahın köründe cıngar çıkarmaya da gönlü razı gelmemektedir. Nitekim mecali de yoktur.

Saat 06:40. Evde hareketlilik başlar. BK ufak bir kıvranmadan sonra uyanır, "Anne, Dinozor Kralı!" ritüeli başlar. BK televizyon karşısına terk edilir. Saat 07:00. B, bağırış, çağırış, ağlamalar arasında işe gitmek üzere evden ayrılır. DA artık tamamen kaderine terk edilmiştir. Hoş B evde olduğunda da pek bir şey değişmemektedir, gene de B'nin ardından kapıyı kapatıp, bu zırdeli ortamda bir başına kalmak DA'ya koymaktadır. 

Saat 07:52. KK'ya hiçbir şey fayda etmemektedir hala. Denenen her yöntem fiyasko ile sonuçlanmaktadır. DA'ya tek kalan KK'yı alıp dört dönmektir evin içinde. Üstelik DA'nın gözleri kum fırtınasına kapılmış gibi acımakta, yanmakta ve açılmamaktadır uykusuzluktan. DA henüz banyoya gidip yüzünü dahi yıkayamamıştır. Bu sırada DA hiç olmazsa BK'yı aradan çıkarmak ister ve en hızlı kahvaltı yolunu seçer; kahvaltılık gevrek hazırlar. Zaten BK da dünden razıdır bu kahvaltıya. Bu kısa süreli mutfak gidiş gelişlerinde bile KK çığrından çıkar. DA zar zor tiroid ilacını alır. Ve KK'yı uyutmak için bir deneme daha yapar. Kah emzirir, kah ayağında sallar, kah yatağında, kah pusetinde uyutmayı dener. Nafile!

Saat 08:30. Dinozor Kralı başlar. BK mutludur. Ancak ailenin diğer bireyleri felaketin eşiğindedir. Kıvranmalar artarak devam etmektedir. Saat 09:00, saat 09:30, saat 10:00 ve 11:00'a kadar gerilim giderek artar. Bu zaman zarfında BK bir sinema filmini devirir. Arada sıkıldığındaysa kardeşine uğrar. DA'nın ikazlarına rağmen BK kardeşinin nefesini kesene dek sıkar, sabır çeken DA, KK altta boğulurcasına çırpınırken kontrolden çıkar ve bağırmadan ziyade gürlemeye benzeyen bir tonla BK'yı savuşturur. DA'nın tamamen delirdiğine kanaat getiren BK ardına bakmadan odadan kaçar. KK içinse denenen tüm yöntemler bir kez daha fiyasko ile sonuçlanır. Ta ki DA, KK'yı ağlamaya terk edene kadar. 5-10 dakika boyunca ağlamaktan yorgun düşen KK en nihayetinde emerken uyur. Hıçkıra, hıçkıra! DA birkaç alelacele işten sonra uyumaya koyulur ki BK "Anne, kaka!" derken KK uyanır. Cümbüş kaldığı yerden devam eder.

29 yorum:

anne kaleminden dedi ki...

allam allam allam kabus olmalı...

Deli Anne dedi ki...

ahaha bu bir şey değil daha. Bir devam yazısı olacak bu.. daha neler var:)

Nihal M. dedi ki...

ikinciyi yapmıcam ben :(((

Deli Anne dedi ki...

İnsan bunalırken daha kolay ve daha çok yazar ya, o misal benimkisi de. Mutlu zamanları yazmak zor galiba, mutlu şarkıların az olması gibi. Yoksa hç mi iyi bir şey olmuyor hayatımda. Bu deli günde bile onlarca kez sarılıp Selim'i de Kerim'i de öpmüşümdür koklaya koklaya. Hem geçici bu zamanlar. Selim okula başlasa kolaylaşır işler, onun için de bizim için de.

Sevgiler.

Burcu Çalışkan dedi ki...

olan var olmayan var, gözümüzü korkutmayın efendim :))

annelili dedi ki...

Birde bana ikincileri yapanlar kervanına katıl diyor. DA.
Hiç sözünü dinlemeye niyetim yok...

Janset Acar Akkoyun dedi ki...

Ikinci cocuk mu dediniz???????????????

Erkİpek dedi ki...

ayyy ne çok tanıdık geldi. en uyuz olduğum sorudur ''niye ağlıyor'' sorusu. zaten gerginken artık çileden çıkarım bu soruyla. birde tam uyumaya çalışırken BK nın bitmek tükenmek bilmeyen ''anneee .... ''leri ile her defasında sıçrayarak uyanmak ve kaç saat uyudum acaba diye düşünürken henüz 5-6 dk olduğu farketmek de pek eğlenceli değildir.
yaz arkadaşım yaz. evde kamera varmış gibi hissettiriyotsun bana :)

Erkİpek dedi ki...

aman kimse vazgeçmesin ikiden. herşeye rağmen öyle keyifli öyle keyifli ki iyi ki doğurmuşum. iyi ki doğurmuşuz.

Deli Anne dedi ki...

Burcu, annelili, JansetAcar lotfen beni cürüm altında bırakmayınız. NihalMaya'ya yaptığım youmu dikkate alınız:) Şu anda kriz kısmen devam etmekte olduğundan uzun uzun yazamıyorum. bu yazının 2. var yayınlamaya korktum bak şimdi.

Erkİpek'cim: 2.yorumun için sağol :) her zaman böyle değil ya halimiz..

sevgiler herkese

pinar dedi ki...

devam yazisini sabirsizlikla bekliyorum:P DA filmin sonunda ne yapior?az sonra:P

Tuğra'nın Annesi Emine dedi ki...

Gözüm korktu valla ikinciden :(
Kolaylıklar diliyorum...

annesiningülü dedi ki...

amanınnnn
kaçtım ben :)

Deli Anne dedi ki...

pınar; an be an yazılmakta :)

Emine; ehehhe yok yok korkmasın gene de:)

Bahar; kaçma dur nereye ya? Bırakmayın DA'yı yalnız buralarda:)

meldi dedi ki...

Alalh kolaylık versin delianne!Neyseki insan hafızası pek güçlü değil zaman geçer yaşananlar unutulur :))

Deli Anne dedi ki...

Teşekkür ederim Meldi. Unutuluyor haklısınız, zaten öbür türlü bir kadın asla ikinci bir hamilelik, doğum, bebek döngüsüne giremezdi:)

neval dedi ki...

bu rutini yaşayıp 3 ay boyunca ağlamıştım .kolay gelsin,eminolun tırlatmadan geçiyor bu günler

Deli Anne dedi ki...

İnşaallah! tırlatmadan geçse de hasar bırakma ihtimali yüksek diye korkuyorum, çocuklarda özellikle ... sevgiler.

Deli Anne dedi ki...

A, demeyin böyle. Hem nüfusumuz yaşlanıyor. genç nesle olan ihtiyaç uğruna dayanın anneler! davranın bekar anneler!

elif ada dedi ki...

Bak şimdi çok utandım, bir daha asla şikalet etmeyeceğim. Ne diyeyim Allah sana kolaylık versin. Kucak dolusu sevgiler

Deli Anne dedi ki...

ehehe .. hepimize kolaylık versin Allah.. sevgiler.

resimli günlük dedi ki...

Yaşamayı istemem ama okumak çok keyifliydi.İtiraf et,yazarken hepsini unuttun,gülümseyerek yazdın,haksız mıyım?
özlem

Deli Anne dedi ki...

ahaha güldüğüm yerler oldu valla.. hele 2.bölümü yazıyorum ara ara orda daha aşikar gülüyorum. çünkü bu olayların çoğu dünde geçti .. sevgiler.

Yazgüneşi dedi ki...

ay
içim katıldı galiba...
afaganlar mı bastı neeeyy........

olduuuuuuuu size iy günneerrrrrrrrrrrrrr.....

Deli Anne dedi ki...

Yazgüneşi dur dur gitme, daha devamı var bunun.. oho sana şimdiden afakanlar basarsa devamında nolur? :)

karmaşıksarmaşık dedi ki...

Ve KS,DA yi omuzlarindan silkeler..."Hadi DA, uyan artik ,bak uyuyakalmissin koltukta ".
DA ,yerinden dogrulmaya calisirken
"Ne yani hersey rüya miydi simdi "diye mirildanir kendi kendine...
KS :-Kalk hadi ,ben gidiyorum ,cocuklarin ikisi de uyudu ,ben de etrafi topladim ,yemek pisirdim ,kalk söyle bi iki pudra sür yüzüne de, B gelir birazdan , güzel bir aksam gecirin beraber....

Rüya bütün cektiklerimiz
Rüya kahrim rüya zindan
Nasil da yillari buldu
Bir misra boyu maceram...(F.K)

Deli Anne dedi ki...

Aaaa, gece gece ağlatcaktın beni az kalsın. Son yazdığın beni bambaşka bir şeye götürdü. Şarkı akıp gitti içimde.

Ben o KS'yi yerim ayrıca. Sen gel ya da ben geliim, bir gün sen bana bööle yap,bi güün ben sana :)yemekyaptın , ortalıı topladın, çocukları uyuttun he.. canım canım canım:)Asıl rüya bu be KS'm.. öperim çok çok.

ONLARUYURKEN dedi ki...

allah sabırlar versin
ne güzel anlatmışın
sevgiler

Deli Anne dedi ki...

OnlarUyurken; amin. sevgiler :)