25 Ekim 2010 Pazartesi

Anne Riyakarlığı!

Aylardır esaretindeyim bu rezil duygunun. Her an sana hasret, güzellemeler diziyorum nerdeyse. Ne ki, biliyorum da bunların hiçbirine değmediğini. Ne denli çirkef, ne denli hain, ne denli sinsi ve ne denli alçak olduğunu da. Üstelik neden bilmiyorum, Kerim'in doğumundan sonra sana olan  hasretim an be an arttı, azalacağına. Sebep? Bilmiyorum! Belki o çok klişe ve çok aptal bahaneye sığınıyorum, "Bunalımdayım!" diyorum içten içe, belki de sadece bilmiyorum... İlk defa deli gibi arzuluyorum seni. Nerdeyse her an düşünüyorum, "Ah keşke, keşke şimdi yanımda olsaydı!" diyorum. Yanımda bir kalabalık olsa seni arıyorum, yalnızlığımda seni arıyorum, dertliyken seni arıyorum, yorgunken hatta. Keyifliyken aramıyorum ama. Oh ne ala!  Bir de çocuklar varken etrafımda. İstesem de, istemiyormuş gibi davranıyorum yanlarında.


İki gündür sana olan özlemimi akıttım şarkılara. Hem zaten inanırım olmadık zamanda söylenen şarkıların, gizli duyguların işareti olduğuna. "O şimdi çok uzaklarda, yok hayatımda, ahhh şarkılarımda" dedim mesela, gün boyunca. Üstelik dalgın ve bihaberdim kendimden. Ne denli içten -ahh!- çektiğimi, İlter'in  "Yakarım uleyn, kime söyleniyor bu şarkı! diye gürlemesiyle farkedecek kadar şuursuzdum hatta. Hem ben bu şarkıyı da bilmez bilirdim kendimi. Nerden öğrendin be Deli'm? Bulaşıkları makinaya yığarken de  içliydim gene. 

Önceki gün de Selim seni sordu bana. İçimdeki duygunun ezilmişliğiyle ve utancıyla geveledim birşeyler hakkında. Ben seni bu denli isterken, ona nasıl anlatmalı içtenlikle rezilliğini, çirkefliğini? Başım öne eğik, "Ondan uzak durmak gerek, bir yakalanırsan, bir daha kurtulmak zor!" diyebildim anca. Diyemedim annen yanıp tutuşuyor onun için hala, her an takılı kalmış aklında.  Malum anne mağrurluğu ve kusursuzluğuydu beklenen bu oyunda, oysa düpedüz Anne riyakarlığıydı bu da. Koca bir aldatmaca!

Bugün bir ara kaçtım senin yanına. Bir kaç dakikalığına. Hem Selim'e yakalanmaktan korktum fazlasıyla, hem de gidemedim yanından. Ürkektim, heyecanlı, tedirgin, vicdan azabıyla doluydu içim bolca, bir de girdabına kapılmanın verdiği korkuyla. Gene de bırakmadım seni, ta ki sen beni bırakıncaya dek. Selim'in yaklaşan ayak seslerine rağmen, kaldım yanında.  Son olsun dilerim ama bilirim gene gidip gelebilirim yanına. Ben gidemedim! Sen, sen beni bırak sigara! Hatta bir daha asla uğrama yanıma! Bilirim zerre kadar hayrın yoktur bana, ağır zararlardan başka! Bırak, bırak beni sigara! Hem biliyor musun, yakıştırmadılar seni yanıma, şimdi anneyken hele ben de yakıştıramıyorum kendimi sana. İki kez, üç kez yakışıksız duruyorsun yanımda. Git be Sigara!

22 yorum:

Unknown dedi ki...

bak bu yazısı

Necip Fazıl çok fazla sigara içer.
Bir gün bir öğrencisi ona gelir ve der ki:
-"Hocam bugün bir rüya gördüm
bütün bitkiler Allah'a secde ediyordu,
bir tek tütün etmiyordu."
Üstad cevabı yapıştırır:
-"Getirin o kafiri yakalım..."
çok güldüm ve bir şiiri daha varkionu bulamıyoru o tam bizlik ,içme diyecegim de kendie diyeyi içme ,

Deli Anne dedi ki...

getirin o kafiri yakalım, he:)) bu merakla bayağı bir n.fazıl anektodu okudum.. teşekkür ederim.

İlknur dedi ki...

Dün sigara aşkıyla ilgili bir skeç vardı Çok Güzel Hareketlerde kaçırdıysanız izleyin tanımlamalarınıza çok uygun. Kolaylıklar diliyorum.

anne kaleminden dedi ki...

bugün bırakalı tamı tamına beş yıl oldu.. tek nefes bile çekmedim. ne meretmiş tadı unutulmuyor. şöyle bi yakacaksın çıtır çıtır ohhh... valla benim de canım çok çekiyor bu ara yaaa, hele bırakıp da başlayanları gördükçe. hayatımıza hiç girmemeliymiş :((((((( ben onu bıraktım deli, o beni bırakmıyor :)

Deli Anne dedi ki...

Kıl payı kaçırmışım demek ki:) Sevgiler.

Deli Anne dedi ki...

anne kaleminden; desene anma yazısı hazırlamışım sana:)

bırakmıyor bu meret, bırakmıyor valla yakamızı. Allah hepimzin çocuklarını bu ve benzeri alışkanlardan tamamıyla uzak tutsun. Denemeye kalkışmayacak kadar uyanık ve akıllı olurlar inşaallah.

sevgiler.

karmaşıksarmaşık dedi ki...

ah sigara delisi arkadasim..ne tutkulu bir yazi olmus...tüylerim diken diken oldu...valla son paragrafa kadar bu yaziyi kime yazdigini da anlamadim...hop oturup ,hop kalktim yerimde...ne meretmis bu ya...valla yazidan sonra "tellendir bi tane deli kiz,ne cikar " dedim kendi kendime ,dedim emme cocuklarin geldi aklima..vazgectim...
benim de icmisligim vardir bu zikkimi ,ama hep otlanma mertebesinde..hayatimda sadece bir defa paket almistim ,kafam cok bozuktu, gidip Kadiköy sahilinde paketi yarilamistim...moralim düzelmemisti ,ama sigarayla olan yarim yamalak bagim sonsuza kadar kopmustu...ne bileyim belki yardimci olur bu teknik..paket sökmez ama sana bir dolu kartonla basla ;)

Deli Anne dedi ki...

A canım arkadaşım dönmüşsün, yaşasın! Keşke ben de seninki gbi bağ kursaymışım zamanında. Benimki en tehkileli olandı azar azar yerleşti kanıma, sen bir kerede işi bitirmişsin. Şimdi kusana dek içsem de işe yaramaz di mi? Zaman geçer, pislik unutulur gene isterim. pof!

gutguturuna dedi ki...

:))))))))))) çok alemsin..ben de yazıyı okurken yoksa yoksa aman allahım dememe kalmadı ohhh be sigaraymış dedim..rabbim yardımcın olsun..sana kolaylıklar versin..ve çocuklarımızıda bu zıkkımdan her daim uzak eylesin...ama bu yazı muhteşem..

Deli Anne dedi ki...

Amin amin amin gutguturunam!

Size de büyüüük geçmişler olsun.

Sevgiler, kolaylıklar.

annelili dedi ki...

Dört yılı geçti sigarayı bırakalı. Hala zaman zaman canım çeker. Bir kere denesem başa döneceğimi bilir korkarım. Bazen rüyalarıma girer, bir kere başlamışım artık yakamı bırakmaz bu illet diye hayıflanırken uyanıveririm.
Ne diyeyim zor ama başarmak gerek...

Deli Anne dedi ki...

ah annelilim ah, işte ne yapıp etmeli çocuklara denememek gerektiği aşılatılmalı. Selim korkaktır, detaylı anlatınca çekinir hemen Allah'tan ama büyüyünce ne kadar baki kalır bu bilgiler şüpheli. Allah iyilerle arkadaş kılsın onları ve de.

neval dedi ki...

ah bu sigaraya alıştıranları da icat edeni de üreticileri de ne yapmalı ?

Deli Anne dedi ki...

İşte bunları asmalı eğer birileri asılacaksa. İnsanlık için ne matah buluş ama.

ONLARUYURKEN dedi ki...

hayırlı sabahlar
okudum gidiyorum ...
tüm güzellikler sen ve ailenle olsun

Deli Anne dedi ki...

hayırlı sabahlar :) seninle de olsun aynı şekilde .. sevgiler.

Milena dedi ki...

Ben bırakalı on yıl olmuştur heralde ama hala içmek istediğim zamanlar olur. Böyle bir zıkkım işte. dayan delianne, tut kendini.

Deli Anne dedi ki...

Igh, ıghhh... tutmaya çalışıyorum kendimi bakınız.. sağ elim sol elimi büyük bir kuvvetle engelliyor hatta

sedef dedi ki...

İlk satırlarda anladım,sigarayı anlattıgını:Dkeşke hiç tanışmasaydık.

Deli Anne dedi ki...

Sedef'cim bana içtiğini söyleme sakın!! ben bile tutuyorum kendimi bu aşkla:)

Tazekahve dedi ki...

Çok tatlı yaaaa :))

Deli Anne dedi ki...

Taze Kahve ohh mis gibi kokuttun ortalığı, bak gene istettin canımı iyi mi:)