3 Şubat 2014 Pazartesi

Yad-ı Cemil Olmak; Barış Abi Kalmak


NTV’nin Barış Manço’yu anmak adına düzenliği karma klipleri dinlerken;


A: Bugün Barış Manço’nun ölüm yıldönümüymüş… Tam 15 yıl olmuş vefat edeli…
S: Yaaa, Barış Manço öldüüüüü… (Bildiği birşey ama bugün o gün deyince, sanki sahiden bugün vefat etmiş gibi tepkisi)
K: Barıshş Mancsho neden öldü ki?
S: Herkes ölür Kerim, ben de ölücem bi’gün.
K: Neeee! Sen de mi ölüceksin?!
S: Evet! Ben de ölücem! Ya hastalıktan, ya kalp krizinden ölücem…
A: Töbe töbe… Niye öyle diyorsun, Allah hayırlı, uzun ömürler versin be oğul!
S: E, Barış Manço’da kalp krizinden ölmüş ya!
-Eh Barış Abi Aşkolsun!-
dogukan-manconun-dogdugu-gun-688
S: Anne baba, Barış Manço’nun şarkılarının hep bir manası var değil mi?
A: Ben küçükken çok düşünürdüm şarkılarında ne diyor diye biliyor musun? Kendimce manalarını çözmeye çalışırdım.
S: Böyle hem çok şey anlatıyor, hem kendini anlatıyor.
B: Nasıl şeyler anlatıyor?
S: İçimde çok hisler var ama ağzımdan çıkaramıyorum…
daglardaglar
“Gelecek nesiller, kuşaklar tarafından Yâd-ı Cemil olmak. Tek niyetim ve gayretim bundan ibaret…”
-Barış Manço-
Küçücük bir çocuk sendeki manayı görüyor ve dahası minicik yüreğiyle yüreğini hisssediyor ya, niyetin ve gayretin fazlasıyla yerini bulmuş görünüyor Barış Abi. Mekanın cennet, kabrin pür nur, sevdiklerin komşun olsun. Bıraktığın eşsiz miras; şarkılardan, sözlerden, mütebessim yüzünden kalplere geçen ılıklık sonsuz sadakan olsun.
———————————————————————————————————————————————————————–
A: Anne, B: Baba, S: Selim, K: Kerim.
Yad-ı cemil olmak; vefatından sonra iyi anılmak.

Hiç yorum yok: