12 Şubat 2014 Çarşamba

Biraz Cahit Sıtkı Biraz Hayat



ben sevda çekerim hepsinden beter cahit sıtkı tarancı by delianne“Ben sevda çekerim hepsinden beter.”
Diyarakır batman hasankeyf yolu delianne (18)“Rüzgârlarin en ferahlatıcısı senden esiyor.”
komşu arsadır gözümde gökyüzü cahit sıtkı tarancı by delianne“Öyle dalmışım ki bu akşamüstü,
komşu arsadır gözümde gökyüzü.”
alıştığımız birşeydi yaşamak cahit sıtkı by delianne“Alıştığımız bir şeydi yaşamak.”
 adresi var mı vefasızlığın cahit sıtkı by delianne“Neden sonra farkına varıyorsun,
Etrafındaki korkunç ıssızlığın;
Yar olsun, dost olsun ne arıyorsun,
Adresi belli mi vefasızlığın…”
Gittikçe artıyor yalnızlığımız cahit sıtkı by delianne“Gittikçe artıyor yalnızlığımız.”
by delianne (2)“Ne güzel dönüyor çemberim;
hiç bitmese horoz şekerim.”
Festival Fringe Edinburgh 2012 Delianne (54)“Türkü söylemeliyim
yol boyunca,
keyfimden ya hüznümden.”
Diyarbakır Hevsel Bahçeleri bvy delianne“İçimi titreten bir sestir her gün.
saat her çalışında tekrar eder:
“Ne yaptın tarlanı, nerede hasadın?
Elin boş mu gireceksin geceye?”
cahit sıtkı tarancı evi müzesi diyarbakır by delianne“Ah o kadrini bilmediğim günler,
Koklamadan attığım gül demeti,
Suyunu sebil ettiğim o çeşme,
Eserken yelken açmadığım rüzgâr
Gel gör ki, sular batıya meyleder,
Ağaçta bülbülün sesi değişti,
Gölgeler yerleşiyor pencereme;
Çağınız başlıyor ey hâtıralar.”
Scottish Wild Flowers by delianne“Ben öyle her insandan, o kadar uzağım ben.”
Diyarbakır Gazi köşkü by delianne ”Bir ses bana: “gel!” dese, ben o sesi işitsem
kimsecikler duymadan bir kapı açıp gitsem.”
by delianne“Nedir ki eninde sonunda ölüm? Ayrı düşmek değil mi aşinalardan?”
sonra bu bah.e bu kuş bu nur cahit sıtkı by delianne“Ne doğan güne hükmüm geçer,
Ne halden anlayan bulunur;
Ah aklımdan ölümüm geçer;
Sonra bu kuş, bu bahçe, bu nur.”
by delianne (6)“Ben dünyadan bihaber bir çocuğum;
kayıp zıpzıplarımı arıyorum.”
sonsuz aşk by delianne“Varolan bir sen, bir ben, bir de bu bahar
Elden ne gelir ki? Güzelsin, gençliğin var.”
Gün olur ki çıldırman cahit sıtkı by delianne“Gün olur ki çıldırmak işten değildir.”
Diyarbakır tarih şehri by delianne“Her mihnet kabulüm, yeter ki
Gün eksilmesin penceremden!”
nerde o şevk heyecan cahit sıtkı by delianne“Hangi resmime baksam ben değilim.
Nerde o günler, o şevk, o heyecan?”
su gibi aziz şeysin nimettensin by delianne“Desem ki sen benim için,
hava kadar lazım,
ekmek kadar mübarek,
su gibi aziz bir şeysin;
nimettensin, nimettensin!”
haydi Abbas vakit tamam, akşam diyordun işte oldu akşam cahit sıtkı by delianne“Haydi abbas vakit tamam
Akşam diyordun, işte oldu akşam.”
hyde park london by delianne“Hayata beraber başladığımız,
dostlarla da yollar ayrıldı bir bir.”
mardi gras by delianne“Gitti gelmez bahar yeli;
Şarkılar yarıda kaldı.”
kandırsın bu bahçe cahit sıtkı by delianne“Kandırsın beni bırak bu renkler, bu kokular, ne olsa bu bahçede , bir şarkılık günüm var ..”
Ne kervan kaldı, ne at, hepsi silinip gitti. İyi insanlar iyi atlara binip gitti! necip fazıl by delianne“Sorma nasıl habersiz gitti, giden…”
-Cahit Sıtkı Tarancı-
Birgün yolunuz Günaydoğu’ya düşerse, mutlaka Diyarbakır’a gidin ve mutlaka Cahit Sıtkı Tarancı’nın Diyarbakır’ın eski, daracık taş sokakları arasındaki taş evine… Bizi modern evlerden iğrendirecek kadar asil olan, içinde kalmayı istetecek kadar muhteşem olan o evi görün. Eskideki muhteşem mimariyi, inceliği, zarafeti ve yaşanmışlığı… Kesinlikle hayranlık uyandırıcı ve ilham verici.

Hiç yorum yok: