28 Ocak 2014 Salı

Çocuklarla Kış Projeleri 5: Kilim Dokuma




Dokuma işine taa topladığım dallardan ulaştım desem nasıl çeşitlendiğimi anlatabilirim sanırım. Amerika’daki güzel bir anne dallara yapılan dokumalardan bahsetmişti o dönem ilgimi çekti ama üzerinde duramadım hemen. Bir zaman sonra Pinterest’te gezinirken çok hoş bir dokuma türü gözüme ilişti ve birden önüme kaynaklar açıldı, araştıra bakına kilim dokumaya geldim. Yahu ne var kilim dokumaya ulaşmakta diyebilirsiniz, ama bu tam öyle birşey değil. İlki benim için kulağımı tersten göstermek bu iş bir nevi. Zira babam bildim bileli bu işi öğrenmeyi tavsiye ederdi. Zaten babam iyi halıyı ve kilimi de çok severdi. Şimdi düşününce farkediyorum ki evdeki eşsiz Isparta halıları, dokuma kilimler hep o zevkin eseriymiş. Bu iş geleneksel bir şey de zaten bizim için, ülkemiz için. Bilindiği gibi Türk halısı, Türk kilimi diye birşey ve sayısız harika motiflerimiz var. Dolayısıyla kültürümüzü öğrenmek, yaşatmak ve belki ilerletmek gibi bir cazibesi de var.

Benim keşfettiklerim yer halısı veya kiliminden ziyade duvara süs diye asılanlar. Öyle çok cezbettiler ki beni zira klasik dokumayı öyle modern bir havaya sokuyor ki bu iş. Bu duvar kilimlerini gördüğüm an, tezcanlı ben, dokuma tezgahım olmadan başladım kartonları tezgah niyetine kesmeye. Çocukları da aldım yanıma, onlara da iki küçük karton hazırladım ve bunları yaptık.
Duvar kilimi dokuma çocuklarla projeler by delianne (4)Bu Selim’in ilk denemesi.
Duvar kilimi dokuma çocuklarla projeler by delianne (2)Bu Kerim’in ilk denemesi. Renk seçimleri onun ama genelde ben yardım ettim.
Duvar kilimi dokuma çocuklarla projeler by delianne (3)Bu da benim ilk denemem.
Evet çok ilkeller, çok uyduruklar ama zaten hepsi deneme amaçlı yapıldı. Üstelik uyduruk bir karton dokuma tezgahı olarak kullanıldı.
Önemli olansa çocuklar bu işe tek kelimeyle; ba-yıl-dı! Selim haykırıp duruyordu; anne seninle böyle şeyler yapmayı çok çok seviyorum. Teşekkür ederim Allah’ım bize bu güzel şeyi öğrettiğin için. Anne sana da teşekkür ederim bize bunları hazırladığın için. Kerim ise boyuna şarkılarla eşlik ediyordu.
Duvar kilimi dokuma çocuklarla projeler by delianne (1)Bu da benim ikinci denemem. Gördüğüm örneklerden yola çıkarak neyi yapıp, neyi yapamayacağımı deniyordum sürekli.
Derken tezgahlarımızı sipariş ettik.
Duvar kilimi dokuma çocuklarla projeler by delianne (5)Ve yeni işlere koyulduk. İzlemeye devam edin diyeceğim ama kendime o denli güvenmiyorum zira plan yapınca bünyem sapıtıyor ve o kendimi o işten kaçarken yakalıyorum. Dilerim bu kez öyle olmaz çünkü yapmak istediğim çok güzel şeyler var ve duvara asmak istediğim renkli halılar.
Duvar kilimi dokuma çocuklarla projeler by delianne (6)
Ve, fotoğraf makinam, lenslerim bozuldu bu yüzden bu fotoğraflar telefonla çektiklerim hep. Bu yüzden pek de iyi değiller.

Hiç yorum yok: