21 Ocak 2014 Salı

Biraz Turgut Biraz Uyar Biraz Hayat…


Bruges Belgium by delianne 
”Herşeyden biraz kalır, diyor birileri,
Çoğulluk haklılıktır.
Kavanozda biraz kahve,
Kutuda biraz ekmek,
İnsanda biraz acı..”

Brussels apart by delianne“Yaşıyorum yaşıyorum da bitmiyor, bir tutam sakız oluyor ağzımda zaman.”
göğe bakma durağı turgut uyar by delianne“İkimiz birden sevinebiliriz.
Göğe bakalım.”
Amsterdam, Netherland, Holland, by delianne (103) ”Ancak durursa anlaşılır saatin kaç olduğu.”
Amsterdam, Netherland, Holland, by delianne (104)“Bir şey beklermişcesine yaşıyorum.”
Amsterdam, Netherland, Holland, by delianne (132)“Herkesin bir gideni vardır.
İçinden bir türlü uğurlayamadığı”
Amsterdam, Netherland, Holland, by delianne (99)”Şimdi otobüs gelir biner gideriz.
Dönmeyeceğimiz bir yer beğen, başka türlüsü güç.”
bu hüznü bilirsiniz turgut uyar by delianne“Bu hüznü siz de bilirsiniz.
Anlat deseniz anlatamam.
Enine boyuna yaşarım ancak.”
Hasankeyf Efsanesi - delianne 8“Şuramda bir sancı, şuramda, atların kişnemesi gibi asi.”
Paris Apart by delianne“Şimdi bu Kış’a girişin hüznü müdür, o mudur?
Benim her duygum, biraz hüzün gibidir.”
Sunbeam, sunlight scotland by delianne“Serseriliğe, insanlara toprağa meylim var.”
benim dengemi bozmayınız turgut uyar by delianne“Hepinize iyi niyetle gülümsüyorum
Hiçbirinizle dövüşemem
Siz ne derseniz deyiniz
Benim bir gizli bildiğim var.
Sizin alınız al inandım
Sizin morunuz mor inandım
Ben tam kendime göre
Ben tam dünyaya göre
Ama sizin adınız ne?
Benim dengemi bozmayınız.”
September Scotland Delianne (18)“Senin bir yönün var, orada durur yaşarım”
işimiz bitiyor ve oturup sevilmeyi bekliyoruz turgut uyar by delianne“İşimiz bitiyor, oturup sevilmeyi bekliyoruz.”
Amsterdam, Netherland, Holland, by delianne (32)“Günler geçer ve çalışır şafağın değirmeni, kim bilebilir ki kimi, neyi eskittiğini?”
Amsterdam, Netherland, Holland, by delianne (110)“Sen yanımdayken ister istemez
uzak ırmakları hatırlıyorum.”
Van Gogh Museum Amsterdam by delianne“Hüznümüzü büyük şeylerden sanırsanız yanılırsınız.”
aydınlık ümit delianne (115)“Halbuki korkulacak hiçbir şey yoktu ortalıkta
her şey naylondandı o kadar”
aydınlık ümit delianne (171)“Kırlardan geliyorlar ellerinde sümbülteber
Elbette kırlardan, kırlardan gelecekler
Başka türlü nasıl güzelleşir bu akşamüstleri?”
Edinburgh festival by delianne“İnsan nasıl kurtulur kendini anlatmaktan?”
aydınlık ümit delianne (69)“Kaç kilo çekerdi yalnızlık?”
Kuşlar by delianne“Evet kimsesizdik ama umudumuz vardı
Üç ev görsek bir şehir sanıyorduk
Üç güvercin görsek Meksika geliyordu aklımıza”
göğe bakma durağı turgut uyar by delianne“Örneğin yaşınız kaç der birisi
Yani kaç yaşındasınız demek ister
Siz göğe bakarsınız o kadar.”
-Turgut Uyar-
———————————————————————————–
Bugünlerde şiirin büyüsü ve içimde oluşturduğu naif, narin, çok insani, çok kalbi, çok yumuşak duygusu içinde kaybolmuş durumdayım. Şu zor zamanların karamsar, bulanık havasından beni kuş misali havalandırıp ötelere uçurması, kirli dünyadan bambaşka bir gönül gezegenine ulaştırması öyle iyi geldi ki ve dahası öyle ihtiyacım varmış ki bu hale çıkmaya pek niyetim yok, kanatlanıp geldiğim bu yerden. Şu haliyle dünya çok sert, çok kaba, çok fazla madde içeriyor, çıkarlar, yozluklar, açlık, kirli oyunlar, dinmek bilmeyen katliamlar, doyumsuzluk, çıldırmışlık, haksızlıklar, hakkın kaybı, hakiki inancın kaybı, kabalık, hoyratlık öyle büyük boyutlardaki en iyisi kaçmak bir şekilde.
Kısaca -Biraz Şiir Biraz Hayat- Serisi bir süre daha cezbedeceğe benziyor beni. Zira kalp, dokunuş, ruh, insan, duygu, hayat, deruni ve hakiki lezzetler, basitlik, basitlikteki muhteşem görkem hem beni yumuşatıp insancıllaştırıyor hem de korktuğum, kaçtığım insanı yeniden sevmeme vesile oluyor.
Belki sıkmıştır bazılarını bu seri bilmiyorum, bunun için üzgünüm ama ben bana iyi gelenle bir süre daha hasbihal edeceğe benziyorum:)

Hiç yorum yok: