13 Temmuz 2012 Cuma

Bugün Bunu Öğrendim: Sophie Zelmani


Bugün Bunu Öğrendim: Sophie Zelmani

by Deli Anne on 13/07/2012
Ben oldum olası, yalın sesle ve belki bir gitar yahut piyano eşliğinde söylenen şarkıları severim. Daha önce de bahsetmiştim: neredeyse her bir notayı kaçırmadan yakalamak, söyleyenin nefes alışlarını duymak, araya elektronik hiçbir şey karışmadan, sade, çıplak sese ve müziğe açık olmak en sevdiklerimdendir. Her tür müzikte sevdiğim en az bir parça vardır, hemen hepsini de dinlerim ama sözkonusu Akustik Versiyon olunca mesela, söylenen ne varsa hayran kesilirim. En umursamadığım parçanın akustik versiyonunu dinletin, büyük bir olasılıkla keyifle dinlerim. Sanırım bu yüzden en çok Blues ve Blues-Caz karışımlarını severim. Zira bu türler daha net, daha insancıl, daha samimi ve yakın geliyor bana.
İşte böylesi biri daha çıkartıldı karşıma. Aslında ben bu kişiden haberdardım, bir kaç kere dinlemişliğim hatta muhtemeldir ki, bloga parçasını koymuşluğum dahi vardır ama dün sanki ilk kez dinliyormuşum gibi hissettim. Ve dinlediğim hemen her parçasını sevdim. Özellikle akustik versiyon şeklinde olanları. Biraz Jewel’a, biraz Lisa Ekdhal’a benzettim ama her ne ise çok sevdim.
Sophie Zelmani bahsettiğim. İsveç’li güzel bir şarkıcı. Dinlemek isterseniz buyrun derim:

Sophie Zelmani – Stay with my heart
Sophie Zelmani – Dreamer
Sophie Zelmani – I’m the Rain
Bunlar da ilginizi çekebilir:

Hiç yorum yok: