6 Şubat 2012 Pazartesi

Bugün Bunu Öğrendim



Dr. House dizisi çok sert sahnelerine rağmen kendimi izlemekten alıkoyamadığım,  yıllar sonra beni kendine bağlayan, oynatılacağı geceleri iple çektiğim nadir dizilerden biriydi. Dizinin kurgusu, hikayesi, çekimleri, sahnelere eklenen müzikleri çok etkileyiciydi ama bence dizinin değerini arttıran, tüm bu özelliklerden ziyade Dr. House’ın ta kendisiydi. Sevimsiz ve itici bu karakteri, olağanüstü sesi ve mimikleriyle son derece çekici kılan Hugh Laurie’nin üstün başarısıydı bence. Çok zeki ve çok başarılı bir aktör olduğu su götürmez bir gerçektir benim nazarımda. Zira aynı adamı alelade bir Talk Show programında gördüğümde, dizideki karizmadan ve çekicilikten eser olmadığını, son derece sıradan olduğunu farketmiş ve işte o zaman anlamıştım nasıl da harika bir iş çıkardığını. Bunlar hakkında bildiklerimdi.
Hakkında bilmediklerimi ise bugün öğrendim. Hugh Laurie on parmağında on marifet dedikleri türden bir adammış meğerse. Senaryo yazıyormuş, yönetmenlik yapıyormuş yetmemiş The Gun Seller diye bir kitap yazmış. Çok iyi bir müzisyenmiş, harika piyano çalarmış. Ve bugün Ayça’m vesilesiyle öğrendim ki harika bir Blues albümü varmış: Let Them Talk!


Benim hayallerimi süsleyen bir yer vardır; New Orleans. Oraya gitmeye ve oraya ait o harikulade müziği membaında dinlemeye dairdir hayalim. Bourbon Caddesi’ne gitmek, müzik salonlarında Jazz ve Blues dinlemek, Amerika’nın en eğlenceli ve renkli bu şehrinin sokaklarını arşınlamak ve bir profesyonelden öte sokak sanatçılarını dinlemek, o havaya dahil olmak. Gerçi rivayete göre Katrina Kasırgası’ndan sonra şehir müzik rengini ve canlılığını biraz yitirmiştir ama ben gene de ümidimi kaybetmedim ve hayalimi korumaya devam ediyorum. İşte Hugh Laurie’nin bu albümü tam bu hayalime denk düştü. New Orleans Blues’ı yaşatan, oradan çıkan çok kıymetli Blues sanatçılarıyla birarada hazırladığı nefis bir albüm. Dinlerken, sanki oralarda yaşadığım ve dahası bir siyah gibi bu şarkılardaki hüznü duyumsadığım bir aleme yol aldım. O muazzam sesin ve aksanın bu türle ve onlarca sanatçıyla birleşmesi ve bana da bildirilmesi harika bir nimet oldu benim açımdan. Özellikle şu sıralar dinlemediğim ama seveceğim müziklere açken ve ruhum bu türden müziklerle kanatlamak arzusunda iken bu albüme rast getirilmek bana harika hissettirdi. İşte bugün bunu öğrendim ve çok sevinçliyim.









Bunlar da ilginizi çekebilir:

Hiç yorum yok: