12 Kasım 2010 Cuma

Ah Be Görmemiş Kezban!

Kezban, bu kadar sık uğramazdın ya yanıma, hayrola? Bakıyorum yorgunsun gene ama yüzün gülümser. Gel, gel de anlat gayri. O ağlak geceden sonra, dipsiz kuyudan biraz çıkartıp başını, insana benzetmişsin ya bu deli kadını. Biliyorum o gece uykusuzluktan ve ağlamaktan patlayan gözlerinle büyüğüne kocaman bir kalp çizip koydun yatağına. Ah be Kezban, otel odalarında uğraştın onca, hem pek iyi, hem pek ala ama gel gör ki, bir koca kalp tüm acıları siler mi? Çocuklar gibi şen gelmişsin yanıma, hepi topu bunun için mi? Ha, daha bitmedi mi? E, hadi anlat gayri.


Yo, yo küçümsemem daha gayretini vallahi. Gitme Kezban, nazlanma da anlat haydi. Biliyorum otel odalarında ağlamak bile büyük dertti. Sabahında kahvaltıya inerken kapakları şiş, kızarık gözleri saklamak, üstelik ağlamaklı bir gecenin sabahında mide ağrıları ve hala kasvet içinde olmak, normalmiş gibi davranmak, birilerine basit bir günaydın diyebilmek bile, haklısın çok zor işti. O kasvetle, deliren bir bebeyle uğraşmak ve bir yandan da büyüğünü harcamamak için şahin kesilmen de doğrusu pek  güzeldi. Hem de o çılgın bebeyi uyuttuğun yarım saate, büyüğünle sevgi dolu dakikalar sıkıştırmak, yanyana, kucak kucağa sarılarak uzanmak ve hem de kitap üstüne kitaplar okumak biliyorum ikiniz için de çok özeldi ve özlediğinizdi. Üstelik dedin ya "Bazen çok meşgul oluyorum, dönüp sana bakamıyorum bile, ama seni yanımdayken bile çok özlüyorum!" büyüğünün ne çok hoşuna gittiydi, ta uzaktan duydum kikirdemelerini.

Sonrasında her gün alıp gezmelere götürdün bebelerini. Pek sevdimdi.  Küçüğün boyuna mızmızlandı gene de, büyüğüne çok iyi geldi her bir deneme. Oyun salonlarında saatler geçirdi, tüm ebeveynler çocuklarını bırakıp gitti, bir sen gitmedin bilmem mi? Ayakta öylece bekledin, seyrettin her halini, dinledin her söylediğini. O sevinirken sen gene içlendin, keyifliylen bile dertlendin, sulu gözlerle onu izledin.  Sonra çok sevdiği kum resmini yaparken görevli ablayı deli etmesini, ablanın işini bir an önce bitirip gitme isteğine taş koymasını ve ablanın da en sonunda koyvermesini, sonra da pek sevmesini Selim'ini, onlar da güzeldi. En önemlisi  "Ben çok şanslı bir çocuğum, çok güzel bir gün geçirdim, çok teşekkür ederim Annecim" demesi dünyalara bedeldi ve  tüm çirkin anları bertaraf etti sanki. Ya da öyle olmasını umuyordun değil mi?

En çok hoşuna giden ne miydi? Bilmem sen anlat Kezban. Sinemaya mı gitmekti? Doğrusu benim de hoşuma gitti. Büyüğünün "Seni 10 boyutlu sinemaya götüreceğim anneciğim!" deyişini sahiplenmen ve babasına harçlık verdirtip "Demek oğlum bana sinema ısmarlayacak, ne mutlu bir anneyim ben." diyerek onu desteklemen, güzeldi. Ben de severek izledim sizi. "Ama korkarsam tut elimi, yalnız bırakma beni, hem ben daha önce bu türleri hiç izlemedim ki!" diyerek ona paye verdirtmen de pek güzeldi. Panik ataklar geçirmene kalmışken ramak, hiç belli etmeden rengini, elele izlediniz ya tüm filmi, pek hoşuma gitti. Gerçi hepi topu 10 dakikalık bir gösterimdi ama ikinize de yetti. Üstelik eve gelince, o yorgunlukla severek uyuttun ya bebelerini, iyi bir aferini hakettindi ama 2-3 gün iyi annelik yapmakla çok övünme gayri. Diyeceğim şu ki; annelik bugün yaptım, oldu da bitti, demekle son bulmaz ki. Bu maraton hep devam etmeli. Yarın gene delinin eline vermeden ipleri, bu hal üzerine sabitlenmeli. Maharet onda gizli. Yoksa bir gün iyi, bir gün kötü en beteri.

29 yorum:

ONLARUYURKEN dedi ki...

okudum...
dua ile kal

funda dedi ki...

şahanesiniz biliyosun dimi :)

resimli günlük dedi ki...

Zor olan da zaten bu değil mi Deli Annecim?Sebat etmek.Hiç molasız,hiç nefessiz,her an ama her an aynı sabrı,emeği,performansı göstermek.Arada bir nefeslenebilme imkanı olsa sonradan pişmanlık doğuran hareketleri hiç yapmayız zaten.Bu arada çok güzel anlar geçirmişsiniz.İkinizin de yaşadığı tatminden belli.Gıpta ettim :)
özlem

anne kaleminden dedi ki...

kezban bu işi kotaracak... şu menekşe gözlü de az büyüse, beraber oynamaya başlasalar, selim ne abilikler yapar ona, sende selim varken sırtın yere gelmez kezban bilesin :)))

annelili dedi ki...

Ahh be deli annem, rahat bırak vijdanını biraz, bak ne güzel şeyler yapıyorsun...

Adsız dedi ki...

cok güzel olmuş harika düşünmüşün.o kadar imrendimki bende bezelyeme süpriz yapacagım.varsın yapsın kezban. kezban harika,sen de bir harikasın sevgilerle ikisinide öpüyorum sevgilerle canım deli annem..

Peri dedi ki...

ya ne tatlı bir çocuk Selim, 41 kere maşallah, çok farklı belli ki, annesini babasını çok mutlu edecek :)

Gulcin dedi ki...

Yapiyor bu kucukler boyle seyler. Ben de yapmisim zamaninda oradan biliyorum. Yaramaz aglayan bir bebek degilmisim de bicir bicir ilgi cekermisim. Ama abimi benden cok seven olamaz hayatta. Selim'i de kardesinden cok seven olmayacak. Ve sizi de onlardan cok seven. Ne olursa olsun...

Daha guzel gunleri de beraber gecirin Kezban daha fazla aglamadan...

Deli Anne dedi ki...

Onlar Uyurken :) sen de dua ile kal, siz de daha doğrusu.

Funda; Değiliz ama dilerim oluruz, hatta tüm çocuklar ve anneleri:)

Özlemim; Zor valla çok zor.. eski anneler ne iyi, ne rahatmış.. benim 6 kardeşim var, anneme hayret ederdim ilk Selim doğduğunda nasıl olmuş da o zamanın imkanları ile bakıvermiş bize die.. İş yükü ağırmış ama gönlü genişmiş bence annemin.. ve etrafındaki her anne kendi gibiymiş.. komşuluk, akrabalaık, sosyallik, kalabalık, sokak hali içinde yetişmişiz rahatça.. öyle aman çocuğumun piskolojisi bilmem ne derdi pek ykmuş.. e ben tamamen deli olmadıysam aslında yarım yamalak düşünceyle de çok da beter olmaz çocuklarımız diye umut ediyorum.. Alakasız oldu ama bir tür dertleşme ve onay bekleme peşindeyim galba.

Deli Anne dedi ki...

Anne kaleminden; biraz beraber oynamaya başladılar hatta, ne güzel değil mi? Kezban'a hep beraber verelim gazı .. ınn.. ınn belki artar direnci:)

Annelilim, Selinkam :) öpüyorum sizleri.

Ayda'nın annesi: Selim ondan acıtıyor çok içimi aslında.. çocuk gibi değil de olgunlukla karşıladığı için her şeyi, sorumluluk hissetmesi, diretmemesi, bir şeyler yapmak için çabalaması vs. ve tabi benim ona yaptığım saçmalıklar çelişkisi o keyifliyken bile ağlatıyor beni.

Gülçin: amin inşaallah..

sevgiler herkese

Sibelbek dedi ki...

benim de hergün böyle anne olasım var. başarırım belki bir gün elbet! ;)

Deli Anne dedi ki...

Benim de, benim de Sibel'im:)

neval dedi ki...

blogunun ismini içli anne yapsan daha uyacak sana
hayırlı bayramlar huzurlu bayramlar

Deli Anne dedi ki...

Neval :) annelik beni fazlasıyla içli etti..

amin cümlemize hayırlı ve huzurlu bayramlar

pinar dedi ki...

bak biraz evden cikmak neiyi gelmis kezibana:)hayirli bayrmlar simdiden:)

Deli Anne dedi ki...

Hiç deme Pınar'ım, bir de temizlik derdi yok, yemek derdi yok, çamaşır, bulaşık yok, rahatım biraz.. yoksa çocukların bilhassa küçüğün çıldırmaları hala çok fazla.. gene de çok şükür.. Sana da hayırlı bayramlar gurbet ellerde.. öperim

AdaVera dedi ki...

kezbanı da deliyi de rahat bırak artık.yazık ikisinede

Deli Anne dedi ki...

AdaVera: ben de bırakmak istiyorum hepiciğini amma velakin olmuyorr olmuyor, serde delilik var, olmuyor:)

Nihal M. dedi ki...

işte en güzel yazı bu..hep böyle olun hep böyle kalın...
sevgiler bolca...

Deli Anne dedi ki...

Amin, amin de hep böyle olmuyor be Nihal'im ... sevgiler sana da ve Uras'a da..

dunyada bir balık dedi ki...

Haberturk gazetesi bloğunuzu tanıtmış köşesinde okudunuz muuu?? :)) Cumartesi ekinde.Sevgiler

Deli Anne dedi ki...

Sahiden mi ya? Bakındım bakındım bulamadım ben niyeyse..

annesiningülü dedi ki...

Deli anne.. İyi anne... öylesin sen hiç şüphen olmasın :)
çok çok öptüm seni ve oğluşlarını, iyi bayramlar canım. kendim için sakinlik diledim bu bayram senin içinde öyle olsun

Deli Anne dedi ki...

Canım Bahar'ım, ne iyi etmişsin sakinlik dilemekle.. ben bugün gene kontrolden çıktım bir ara, Selim'in korku dolu gözleriyle karşılaştım, kısa sürdü ama gene çok utandım anneliğimden.. Akşamdan beridir de alerjik astım üstüne boğazım ağrıyor diye başlayan söylenmelerle uyudu kaldı.. Hasta olursa syreyle bayramı, benim vicdan azaplarımı gayri. .sakin, sakiiiin, sakiin.. 40 kere söylüyoruz.. hep beraber:)

öperim canım

nihalasli dedi ki...

Iyi bayramlar sevdiklerinle, deli annecim:)

Yelish dedi ki...

abili abili
glu glu
kafamizda huni
yuvarlak bir masanin etrafinda poker oynuyoruz hepimiz
grup baskani deli anne

Sloganimi tekrar ediyorum.Neymiiis
hepimiz deliyiz
Hepimiz Kezbaniz.
Boyle miydi?unutmusum ....

Deli Anne dedi ki...

Nihalim Aslım sana da iyi bayramlar olsun.. inşallah pek yakında sevdklerinle dolu dolu bayramlar da geçirirsin.. orda ve burda..

Yeliz: ahahha sen de az deli değilsin hani.. bana doktorum demişti ki Kerim doğmadan Selim'i acilen okula gönder, yoksa huni takar dolaşırsın evde.. o zaman abartıyor sanmıştım amma velakin an be an haklı çıktığını gördüm...

Rozerin'in Annesi dedi ki...

iyi bayramlar canim..sevgiler..

Deli Anne dedi ki...

Sana da, size de hatta iyi bayramlar.. sevgiler.