30 Eylül 2010 Perşembe

Bir Hayalim Var!

Bir hayalim var; sabahları dilediğimce uyumak, döne döne, leşler gibi sürünerek yatakta.
Bir hayalim var; kahvaltı hazırlamak istemeyip güne başlamak yalnızca mis gibi kahve tadıyla,
Bir hayalim var, evde fosur fosur sigara tüttürmek doyasıya,
Bir hayalim var; gece yarılarına kadar, hatta sabahlamak internet başında,
Bir hayalim var, yahut sabahlamak kitap, kahve, müzik ve sigarayla,
Bir hayalim var, canımın istediği zamanda girmek banyoya.
Bir hayalim var; "Yahu nankör! Daha ne istiyorsun, çocukların sağlıklı, yanıbaşında!"  diyen iç sesimi dinlerken aldırmamak ona, kıvranmamak vicdan azabıyla ve korkuyla,

Bir hayalim var; dışarıya çıkmak isterken Selim'in üstü, Kerim'in bezi, giydirme zorluğu, giyinme zorluğu olmadan alıp çantamı çıkmak sokağa,
Bir hayalim var; çocukları giydirirken derbeder olmuş, saç, baş dağınık, terden sırılsıklam, sözümona hazır dışarı çıkmaya ama perperişan, olmadan çıkmak sokağa,
Bir hayalim var; bebek çantası, maması, arabası, puseti olmada tüy hafifliğinde gezinmek orda burda,
Bir hayalim var, Selim'in teri, astımı, okulu, inadı, kitabı, zamanı, Kerim'in kakası, bezi, maması, demir ilacı, aşısı demeden yalnızca kendine ait kitap, cd, film, alışveriş, aşk, meşk vs. düşünmek başıboşca,
Bir hayalim var; arkadaşlarla biraraya geldiğimizde sadece çocuklardan konuşmamaya,
Bir hayalim var; çocuk parkı, parklı restoran, parklı cafe düşünmeden kendine göre yer bakınmaya,
Bir hayalim var; kavga sırasında varabilmek kontrolsüz davranmanın rahatlığına, temkinli olmaya çalışmamaya,

Bir hayalim var; "Aman çocuklar olumsuz etkilenmesin." zırvasını içtenlikle bir kenara atmaya,
Bir hayalim var; delirdiğim zaman varabilmek kapıyı çekip gitmek rahatlığına,

Bir hayalim var; çocukları emin ellere bırakıp gitmek çok uzaklara.
Bir hayalim var; çocukları bırakınca ardında, düşünmeden, dertlenmeden, -ah nicedirler!- demeden dinlenmek uzaklarda.
Bir hayalim var; bekarlık günlerimdeki gibi hür, özgür düşünceler eşliğinde olmak uzaklarda.
Bir hayalim var; kalmasın aklım ardımda.
Bir hayalim var; hayal kurarken dahi vicdan azabı çekmeden olmak uzaklarda.
Bir hayalim var; nankörlük korkusu olmadan dilediğimce konuşabilmek çocuklardan çektiklerim hakkında.
Bir hayalim var; hadi bunlar namümkün. O halde mümkün olana olabildiğince yaklaşmak, hatta varabilmek sıfır noktasına.
Bir hayalim var; iyice yaklaşmak gerçek hayata;
Bir hayalim var, Sen delianne, 2 çocuklu evli kadın, dizini kır otur aşağıya,
Bir hayalim var; şükret çocukları babalarına bırakıp kahve içmek için 5 dakikalığına dışarı çıktığın zamanlara,
Bir hayalim var; bırak hayalinde kalsın ne varsa!
Hadi yat uyu, ne duruyorsun hala?

13 yorum:

thalassapolis dedi ki...

böyle güzel mi ifade edilir annelik dışı hayat isteği...kimi zaman tüm annelerin daraldığı bunaldığı anlarda bunlardan bir kaçını yapmak gelmiyor mu içinden...anne olmak çok çok güzel ama bir o kadar da zor... kimbilir belki çocuklar büyüyüp bunları yaptığımız zamanda tam tersini isteyeceğiz...insanoğlu bu biraz doyumsuzuz...elinize sağlık yorgun bir haftanın son iş gününe güzellik kattınız... yalnız değilim demek ki :)

Adsız dedi ki...

sigara bölümü haric,bunların hepsini bende istiyorum,şimdi ama deki 15yıl cocuk sahibi olmadın bunları yaptın mı hayır,o zaman şimdikinden cok cok daha mutsuzdum,şimdi kızdıgımda bile yanıma yaklaşan,beni yanagımdan öpen varlıklar hayatımı cok daha güzel yaptı,ama şöyle kafaya takmadan 1hafta tatil yapıp hayata devamı cok isterim.yani dinlendirilmeyi haketmeyi istiyorum.eşin dedigi gibi mümkün deyil.sıkıldım dedigimde,sıkı can iyidir cıkmaz der canım.benim sevgilerle mutlu kal....

Deli Anne dedi ki...

thalassapolis: bir de endişelerim var, bunca söylendiğimiz şey aslında bir kaç yıl. Çocuklar üniversite sıralarında evden ayrılıp genellikle bir daha da dönmüyorlar. Hatta ergenlik yıllarında artık siz isteseniz de uğramıyorlar yanınıza. Selim bazen "öpücem, öpücem" diyerek daraltana kadar öper beni, kızarım,sonra aklıma bu halini çok özleyeceğim gelir, kendime kızarım.. yaman bir çelşki annelik.. Aslında anlık isteklerimiz bunların çoğu... Selinka'nın dediği gibi arada bir kaç gün yetiyor yeniden çocuklara sarılmaya.. Sevgiler.

Deli Anne dedi ki...

Selinka; dediğin çok doğru. Biraz, yılda bir kez belki, bir ara verebilsek koşa koşa geliriz zaten çocukların yanına. Biraz enerji toplarız. Ama şikayet etmeye müsaitiz hep:) Zaten anne olduktan sonra diyorum ya dönüşüyor insan, başkalaşıyor. İstesek de eskisi gibi olunmuyor. Sen de sevgiyle kal.

anne kaleminden dedi ki...

kerim şuan çok küçük, ilk 1 yıldan sonra şu halinden %60 daha rahat olacaksın. ilk etapta fiziksel ihtiyaçların tam karşılanması lazım. eminim şuan yemek, banyo, tuvalet, uyku gibi temel ihtiyaçlarını insani bir şekilde rahatça giderebilecek konfora sahip değilsin. çünkü benzerlerini yaşadım... ama sonrasında birlikte geçirdikleri zaman artıyor, birlikte oyun oynuyorlar... daha iyi olacak. güzel günler gelecek :)
benim de bir hayalim var : zaman kaygısız bir akşam dilediğimce eğlenmek... 12 yaşından sonra bizi istemeyeceklermiş... bu arada çabucak büyümelerini istiyorum sonra bugünler geri gelmeyecek yavaş übyüsünler diyorum. bu yaman çelişkiler hç bitmiyor deli anne, ben de deliriyorum, al beni de yanına :)

GÖNÜL dedi ki...

BLOĞUMA HOŞ GELDİNİZ ÇOK MEMNUN OLDUM İADEİ ZİYARETE GELDİM YAZINIZI ÇOK BEĞENDİM SEVGİLER

Deli Anne dedi ki...

Anne kaleminden; benim sorunum şu oluyor çoğunlukla; şimdinin harala gürelesine öyle çok kaptırıyorum ki devamlı anı kurtarmaya çalışıyorum. Bazen irkiliyorum kendimi öyle yakaladığımda, nereye koşturuyorsun diyorum kendime. Hep şu zorluk da geçsin, bunu da atlatayım derken hayatı, zamanı, çocukların bu yaştaki ve bir daha geri gelmeyecek olan güzel anlarını atlıyorum aslında ve biliyorum da. Bir de herşey her zaman berbat olmuyor çok şükür, bazen şiddetli krizler oluyor böyle.

12 yaşından sonra istemeyeceklermiş ha:( ağlarım ben kesin. nasıl da bana yapışıyordu Selim, biraz mesafe koy diyerek uzaklaştırdığım zamanalrı düşünüp. böügh.

Deli Anne dedi ki...

Gönül, siz de hoşgeldiniz. Sevgiler.

NİLÜFERCE.... dedi ki...

ahh deli anne ahh ben bu hayallerden umudu keseli bayağı oldu:))artık yeni hayaller peşindeyim ee artık 12 yi geçeli bayağı bi oldu darısı başına :)bizi istemiyorlar kısmı kısmen doğru ama onuda ekleyeyim,önceden biz mesafe koymaya çalışırken 15ten sonra tersine dönüyor herşey malesef bir adım daha yakın olmak için kırk takla atıyorum bazen:(artık hayallerim değişti dedim ya mezuniyetler,düğünler,torunlar şimdi ki hayallerim daha pembe.......

Deli Anne dedi ki...

waterlily: böylesi de çok acıkı ama ya:(

Unknown dedi ki...

Deli annemmm!! Ya sen cok tuhaf bir kadinsin, insanin icinden gecipte kelimeye dokemedigi herseyi ne guzel ifade etmissin.....

Bu yaziyi bennn cookkk sevdiimmm...
Gerci bu yazi gelecekteki gul'u gosteriyor. Su anda tek cocuk, ama cogu sey uyuyor...

Uzme kendini bu kadar.... Ben yaninda olsaydim ikisinede cok iyi bakardim :)

Deli Anne dedi ki...

Taze Annem: sen olsan bakardın eminim.. maşallah pek yaman, pek cabbar kadınsın:)

Unknown dedi ki...

yok be deli annem, seni gitayla takip ediyorum, cocuklarinin uzerine titriyorsun, ben hala annelik moduna gecemedim. Bazen ozgurlugumu kisitlayan biri olarak, bazen esimle arama giren biri olarak goruyorum sonrada ona kiziyorum :((