30 Ağustos 2010 Pazartesi

Doğum Sonrası

Bir süredir takıntı yaptığım halde, kendimi umursamadığıma inandırmaya çalıştığım konular var. Selim'den beri üzerime yapışan, Kerim'den sonra bir azalan bir artan kilolar, hem doğuma, hem de tirode bağlı avuç avuç dökülen saçlar ve bunlara eşlik eden bastırılmış bunalımlar. Uzun süredir evden çıkma isteğim kayboldu, üstüme giyecek hiçbirşey almak istemiyorum, kendim için alışverişe çıkma fikri bile hasta edebiliyor beni.

Selim'den önce 54 kilo idim doğumdan sonra bir daha 50'li kiloların yanına bile yaklaşamadım. Doğumdan sonra türlü şikayetlerle bir doktordan öbürüne gittim, hepsinde de tek bir neden çıktı: Tiroid Hormonu Bozukluğu. Bendeki Hipotiroid imiş, yani tiroid yetmezliği. En evvela metabolizma kağnı arabası gibi yavaşlıyor bu dönemde.
Önlenemez öfke krizleri, inanılmaz saç dökülmesi, bir türlü gitmeyen ve devamlı artan kilolar,
devamlı uyku hali, tembellik ve tembellikten gelen acizlik, işleri yetiştirememe ve gene öfke hali, tahammülsüzlük, el, yüz ve ayaklarda şişkinlik, saçlarda deli eden matlık, kuruluk, biçimsizlik, ciltte kuruluk ve solgunluk, unutkanlık, adet düzensizliği, depresyon... Öyle ki burnum aksa tiroittendir diye kestirip atar oldum.


Selim'den sonra epeyce kilo verdim başlarda ancak 1,5 sene kadar sonra birden adım adım kilo almaya başladım. Bu dönemde danıştığım doktorlar genel şikayetlerim üzerine bir takım testler istediler tiroitten şüphelenip. Ancak tiroid değil kolesterolüm epeyce yüksek çıktı. Uzun süre kolesterol ilacı kullandım. Ne yazık ki boşuna imiş. Olayın doğrusu şu: Trioid bozukluğu genetik imiş. Eğer ailede varsa kadın ya 40 yaşını geçince ya doğumdan sonra ortaya çıkarmış. Ve ilk ortaya çıktığı zaman sinsice ilerler, testlerde bir anormallik çıkmazmış, tam aksine suni bir şekilde kolesterolü yükseltirmiş. Bir süre sonra ortaya çıktı nitekim. 

Kerim doğduğunda tiroid ilaçlarımı düzenli kullanıyordum. Doğumdan sonraki ilk ayda doğumdan önceki kiloma gelmiştim nerdeyse. Bu durum beni çok umutlandırmıştı kilo verebileceğime dair. Ancak birden tartıda yükselmeye başladı ağırlığım, derken bakamaz oldum tartıya, zira doğumdan hemen önceki kiloma doğru ilerliyordum. Bu kez kısa sürede durumdan şüphelenip testlerimi yaptırdım. Ve evet tiroidim gene sapıtmıştı. Meğerse çok narin bir şeymiş tiroid hormonu; hemen herşeyden etkilenirmiş. Canınız mı sıkıldı, derhal aşağı ya da yukarı değişirmiş değeri. Hele ki doğum gibi bir eylemle tümden değişebilirmiş. Demek doğumdan hemen sonra tiroidim artmış, ona paralel olarak metabolizmam hızlandığından hızla kilo vermişim, arkasından  tiroidim azalmış; metabolizmam da yavaşladığından hızla kilo almışım.

Şimdilerde acaba ilaçlarımın dozunu arttırıp metabolizmamı bu şekilde hızlandırsam da hızlıca kilo versem mi, diye düşünmüyor değilim. Ancak okuduğum kadarıyla zayıflama ilaçlarındaki taktik de zaten buymuş ve bu durummuş ölümcül kılan ilaçları.

Şimdi tıpış tıpış diyetisyene gitme vakti....

1 yorum:

Adsız dedi ki...

harfiyen aynı durumdayız.hipotiroidi hastasıyım,ergenlıkten berı ılaç kullanıyorum.her gün 1 saat yürüyüş ve daimi rejım modunda olsam da kılo veremıyorum.üstelık enerjımı süreklı yüksek tutmaya cabalıyorum(daha doğrusu saglıklı ınsanlara yetişmeye çabalıyorum)
bıde 6 aylık bebeğim var şimdi,süt verdıgım ıcın dıyet yapmıyorum.şişman olmaktan öyle sıkıldım ki.buharda pişmiş brokoli,karnıbahar türevlerı dışında yemek yediğimde yok.
son bıkaç aydır bende de kolesterol çıkınca cevız tedavısı yapmaya başladım.önerırım.her sabah bı bardak suya ıkı adet cevızı tüm olarak atıp,ertesı sabah ıcıyorsunuz.ıstersenız sarımsakda atabılırsınız,tüm olarak o da.
bana hap vermedı doktor,sütten dolayı..
bana biri işime yarayacak bi öneride bulunsa çok mutlu olurum..
yazılarınız çok ıyı..deli olmanız daha da ıyı.zaten annelık delirmeden çekılmez..=)