24 Şubat 2014 Pazartesi

Sinema, İnsan ve Hayat


Bir türlü izlemeye cesaret edemediğim Zeki Demirkubuz’u (evet bunalmaktan ve karamsarlıktan çekiniyorum, zira hayat zaten zorken üstüne ekstra ve bilerek ekleme yapmak istemiyorum/dum), Semih Kaplanoğlu’nu ve Ingmar Bergman’ı. Kader, Bal ve Saraband.
Aşağıda bir yerde bahsi geçen sinema ve gerçeklik üzerine düşündüm ister istemez. Misalen, şiirlerle haşır neşirken duygu daha çok baskın geliyor, naifleşiyor insan, yumuşuyor ama sinemanın dili çok daha gerçekçi olduğundan sert geliyor, çarpıyor, haliyle daha çok etkiliyor. En azından ben böyle oluyorum. Tabii benim izlediğim filmlerin sert yaşam gerçeklerini içermesi de sebep olabilir buna. Yoksa sabun köpüğü kıvamında filmler de var ama onlar o naif şiirlerin yerini tutmaz asla, zira duygu yok, oyalama var ancak. Ya da ben şiirde gerçeklik olandan kaçıyorumdur da, sinemada gerçeklik kovalıyordumdur, tam bilemiyorum. Yazsam içimi çözerim belki ama uzun uzun yazmak da içimden gelmiyor.
Her neyse, o gecenin sonunda ister istemez bu yazı oluştu. O güzel derlemeleri çok kişi okusun istedim ve onlarla beraber birkaç başka güzel sözü de buraya ekledim. Ben zaten sevdiğim şeyi yaymayı çok severim:)
Tekrar teşekkürler Sine Fanzin (Sinema&Sinema)
Biri ölür üzülmezsiniz nuri bilge ceylan by delianne“Biri ölür üzülmezsiniz, sonra sandalyeye asılı hırkasını görürsünüz, o hırkanın duruşu kalbinize oturur.”
(Nuri Bilge Ceylan)
mardi gras edinburgh by delianne“Ne yaparsam yapayım insan olmanın hüznü çıkıyor ortaya. Biz sizi eğlendiremeyiz, eğleriz ancak.”
(Erkan Oğur)
aşıkların ülkesi yoktur onlar gönül ülkesinin vatandaşlarıdır mevlana by delianne“Aşıkların ülkesi yoktur, onlar gönül ülkesinin vatandaşlarıdır.”
(Mevlana)
Edinburgh Castle by delianne
“Evet. Ney gibiyim aslında. Bir yere bağlı değil ve elden ele geziyor.”
(Mercan Dede)

çocuk by delianne“Bazen yaşamak bile cesaretin kendisidir.”
(Seneca)
ey hayat bu kadar önemli tutulman ölüm sayesindedir seneca by delianne“Ey hayat senin bu kadar önemli tutulman ölüm sayesindedir.”
(Seneca)

bir yaprak da bir oyuncu kadar önemlidir semih kaplanoğlu by delianne“Bir yaprak da oyuncu kadar önemlidir.”
(Semih Kaplanoğlu)
herkes herkessiz yaşayabilir tezer özlü by delianne- Sensiz yaşayamam.
- Yaşarsın. Herkes herkessiz yaşayabilir.
(Tezer Özlü)
evet fotoğraf gerçektir ama sinema saniyede 24 kere daha gerçektir godard by delianne“Evet ‘fotoğraf gerçektir, ama sinema saniyede yirmi dört kere gerçektir.”
(Jean Luc Godard)
Manhattan Bridge, NYC by delianne“Işık, filmin özüdür. Ve bu nedenle sinemada ışık ideolojidir, duygudur, renktir, tondur, derinliktir, havadır, öyküdür.”
(Federico Fellini)
by delianne“Bir kez olsun aynı şeyleri hissetmeyi başarabilen iki insan birbirini hep anlayacaktır.”
(Andrey Tarkovski)
karın sesi mercan dede by delianne“Dünyanın birçok ülkesini gezdim ama yeterince tanımadığımın farkına vardım. Ürdün’e gittim. Orada bana çölün sesi olduğunu söylediler. Çölün sesini kaydettim. Kanada’da tanıştığım Kızılderililer kışın yağan karın sesini dinlememi söylemişlerdi. Yirmi yıldır orada yaşıyorum o sesi yeni duymaya başladım.”
(Mercan Dede)
Bütün sanat doğanın taklididir seneca by delianneBütün sanat doğanın bir taklididir.
(Seneca)
Pink Lady Scottish apple by delianneTanrısız bir sanata inanmıyorum.
(Andrei Tarkovsky)
gamlı yoldaşlarla oturma mevlana by delianne“Çok düşünüyoruz, ama az hissediyoruz. “
(Charlie Chaplin)

içimiz bir dolap değil ki açıp bakalım cahit zarifoğlu by delianne
“Gerçekliği algılamak bir yetenek işidir. Çoğu insanda bu yetenek yoktur ama belki böylesi daha iyidir.”
(Ingmar Bergman)
Top of Rock - New York “Amerika hakkında sevmediğim şey, yüksek derecede kişisel tatminle karışık boş laf peşinde koşulması. Amerikalı menajerime nasılsın desem; bana ‘son derece iyiyim.’ der. ‘Okey’ ya da ‘iyi’ değil. ‘Son derece iyi’ olmalıdır. Ben ‘son derece iyi’ değilim.”
(Krzysztof Kieslowski)

lükse alışmaktır charlie chaplin by delianne
“Hayatta beni mutsuz edebilecek en büyük şey; lükse alışmaktır.”
(Charlie Chaplin)
Bruges brugge by delianne
“Dayanılmaz olan aslında yaşam değilmiş, insanlarmış.”
(Kafka)
cehalet mutluluktur matrix by delianne“Cehalet mutluluktur.”
(Matrix)

Hiç yorum yok: