9 Mart 2012 Cuma

Portakallı Mis Kokulu Fikirler & Aromaterapik Terapiler


Portakallı Mis Kokulu Fikirler & Aromaterapik Terapiler

by Deli Anne on 09/03/2012
Nefis fikirler buldum gene Pinterest’te. Ve gene paylaşmadan edemedim. Zaten benim fıtratımda birşeyi öğrendim mi kendime saklamak gibi bir güdü yok, hatta derhal paylaşmazsam çatlayacak bir güdü var, o yüzden muhtemeldir ki, gördüğüm ne varsa yazacağım buraya. Hoşuma da gidiyor böyle olması, hem kendim için başka kapılar aralamış oluyorum, hem tekdüzelikten sıyrılıyorum, hele canım sıkkınsa gördüklerimin arasında kayboluyorum ve bu sırada sıkıntımı unutuyorum, bazen türlü hayallere kaptırıyorum, bazen gördüğüm muazzam bir manzara karşısında mest oluyorum, bazen iç geçiriyorum, şükrediyorum, ümitlerimi besliyorum, hayal kuruyorum ve bu vesileyle yaşadığımı ve diri olduğumu hissediyorum, hem de derleyip toplamayı seven katalog ve klasörsever bünyemin ihtiyacını gideriyorum. Yanısıra paylaşıyorum ve çok büyük bir amme hizmeti yapmış gibi sevindirik oluyorum. Haliyle benimle birlikte blogun içeriği de değişiyor habire. N’apalım ama, buranın adı Deli Anne zaten. Tutarlı, akılcı, makul ve mantıklı bir blog beklemek hata benden.
Gelelim bulduğum enfes fikirlere.
Çocuklardan önce mum ve tütsü düşkünlüğüm had safhadaydı. Evim devamlı surette tütsü ve kokulu mum kokardı. Selim doğduğunda bir süre daha, mum ve tütsü kullanmaya devam ettim lakin öğrendim ki alerjen bünyelerde, astımlılarda, alerjik astımlılarda bu türden şeyler kullanmak hasta için son derece sıkıntı verici sonuçlara neden olabilirmiş. Hatta kanserojenmiş kokulu mumlar ve benzerleri. Bu sebeplerle derhal mumla da, tütsüyle de ilişiğimi kestim. Hatta çocukların alerjilerini tetiklemesinler diye, evdeki tüm kitapları kapalı kutularda ve kapalı dolaplarda muhafaza etmeye de giriştim. Hasılı kendimce çok büyük keyiflerden fedakarlık ettim.
6 yıl oldu evde kokulu mum ve tütsü yakmayalı. Ta ki dün geceye dek. Dün gece çocukların hastalığı ile evde oluşan ağır kokuyu bastırmak isterken Pinterest’te gördüklerim film şeridi gibi gözlerimin önünden geçti. Ve o arbede içinde, bir yanda kusan, bir yanda bağıran çocuklara rağmen mutfağa gittim, işe giriştim. Buyrun, izleyin.
.

*Aromatik, Portakal Kabuklu ve Zeytinyağlı doğal mum ve mumluk:

Benim hayatımın belki de en büyük keşiflerinden biri oldu bu mum ve mumluk. Hem tastamam doğal, hem çocukluğumun hatırası: soba üstüne konan yanık portakal kokulu, çok zarif ve pek şık, pek estetik, alev renkli, olağanüstü, fevakalade ve şahane mum ve mumluk elde ettim. Ben buna bayıldım daha ne diyeyim. Ve tabii mümkün değil ki böyle bir güzelliği kendime saklayayım, ifşa etmeyeyim. 
.
Yapılışına gelince, çok basit. Şöyle ki;
.
1-Portakalı ikiye kesip, içlerini çıkartıyoruz. Üst kabuğun tamamını temizliyoruz. Ben dolma oyacağı kullandım bunun için. Üstteki kabuğun üzerine bıçakla yıldız, kalp, daire ne istersek o şekli çiziyoruz. Alttaki kabuğa gelince; burada daha ince iş yapıyoruz zira ortadaki çıkıntıyı fitil niyetine kesmemek ve bırakmak gerekiyor öylece.
.
2-Alt kabuğa şekildeki gibi zeytinyağı dolduruyoruz. Ve fitili de yağlıyoruz. Başka yağ da olur mu bilmem, denemedim. Ama zeytinyağı fikri benim için yeterince cazipti.
.
3- Fitili tutuşturuyoruz. Bende bu biraz zaman aldı. Neredeyse yılgınlığa düşecektim ki biraz bekletip sonra yeniden deneyince başarıyı elde ettim. Demem o ki; aman yanmadı, vah olmadı diye feveran etmeyiniz, ben ettim siz etmeyiniz, güzel düşünüp sabrediniz!
.
4-Kısa bir süre sonra fitilin ateşi harlandığında üst kabuğu kapak niyetine kapatıp bu eşsiz görüntüyü izlemek, bu enfes kokuyu içinize çekmek ve sahiden terapi görmüş gibi hissetmek için dinlenmeye çekiliniz. Üstelik biliniz ki, çoook uzun süre yanıyorbu mum öyle böyle değil.
.

*Karanfilli ve Binbir Şekilli Estetik Portakallar, Aromatik Kokular:

Portakala karanfil saplama ve bu yolla güzel bir aroma yakalamaya dair birkaç yazı gördüm bloglarda daha önce. Çok da hoşuma gitmiş ancak bir türlü harekete geçmemiştim. Şimdi bu yöntemi bir de binbir estetik şekille uygulamayı ve o karışımın muazzam aromasını koklamayı  çok istedim görünce. Henüz sade bir şekilde denemedim ama yukarıdaki muma bir de karanfilleri saplayıp denedim. Yayılan rayiha harikaydı.
.
.

*Portakallı ve Tarçınlı Harika Ev Kokusu:

Belki tütsü yakamıyorum evimde ama artık onun yerine bu doğal karışımı denemeye koyuluyorum en kısa zamanda. Hatta belki birazdan. Zira evdeki kokuyu bastıracak iyi, ferah ve temiz bir kokuya ihtiyaç duyuyorum tam da şu anda.
Karışıma gelince, son derece basit: portakal kabuklarını, yarım çay kaşığı tarçınla orta ateşte haşlıyoruz ve sonra yayılan kokuya kendimizi bırakıyoruz. (Bunu da yukarıdaki mumda denedim, içine bir de tarçın ekledim yağın, kokulu mumlar gibi oldu sahiden de ama sanırım iyi bir fikir olmadı zira mumun alevi küçülmeye başladı ve söndü sonunda)
.

Hiç yorum yok: