29 Aralık 2011 Perşembe

1 Soru, Çok Hediye



Dün gece gene dolanıyordum YouTube’da; tıkladım, tıkladım derken Damien Rice’a vardım. Sonra onun ‘Volcano’ parçasının Lisa Hannigan’la olan muhteşem düetini hatırladım. Ve oradan Lisa Hannigan’a bulaştım. Daha önce bu hoş kadının neden üstünde durmadığıma şaştım, oysa büyüleyici ve son derece etkileyici sesi, mütevazi ve sade hali, giyimi, kuşamı, renkleri ve hallenmeleri ile tam bana göre biri. Sevdiğim türden işte. Kliplerini izlerken detaycı Fransız filmlerinin tadını aldım, renklerini, Amélie’yi duyumsadım hatta. Ama sonra birden birşey oldu: Ben Lisa Hannigan’ı izlerken ve özellikle aşağıdaki şu iki klibe bakarken birini anımsadım. Bloglardan birini. Renkli, canlı birini. Yüzyüze henüz görüşmediğimiz, ama ucundan gördüğüm kadarıyla fiziken de benzettiğim birini.

Retro
 
 
Soru şu:
“Lisa Hannigan, özellikle aşağıdaki iki klibiyle hangi blog sahibesini anımsatıyor size?”
Cevabı bilenler çoktan seçmeli hediye kazanacaklar. Aşağıdaki listeden seçecekleri 2 kitap ve 2 filmi alacaklar. (Cevabın yanına istediğiniz kitapları ve filmleri de yazın lütfen) Yorumlar 1 Ocak’a dek yayınlanmayacak, etkilenme olmasın ve de heyecan kaybolmasın diye. 1 Ocak’ta yorumlar yayınlandığında sonuç da, hediye de belli olacak. Cevap bulunamazsa (ki hiç sanmıyorum, maşallah hepiniz cin gibisiniz, nasıl da bilmiştiniz Barış Manço’yu ilk anda, olduğum yerde donakalmıştım) ipuçları ekleyeceğim.






Seçilebilir Kitaplar:
1.Olasılıksız – Adam Fawer
2.Empati – Adam Fawer
3. Aşkın Gözyaşları, Şemsi Tebrizi -Sinan Yağmur
4. Bab-ı Esrar – Ahmet Ümit
5. Dukan Diyeti – Dr. Pierre Dukan
6. Ayşe Kulin – Umut
7. Puslu Kıtalar Atlası – İhsan Oktay Anar
8. Aşktır Asıl Şarap – Dr. Robert Frager
9. Kürk Mantolu Madonna – Sabahattin Ali
10. Puşkin  – Maça Kızı
11. Çocuklarımıza, neyi, nasıl, ne zaman Öğretelim? – Ramazan Varol
12. Resimleriyle Çocuk – Haluk Yavuzer (çocukların çizdiği resimlerle psikoloji yorumlama)
13. Michel Zevaco – Pardayanlar
14. Elif Şafak – Firarperest (çok hırpani yalnız bu kitap)
15. Tatlı mı Tatlı, Duam Kanatlı – Yusuf Dursun (Çocuk kitabı)
16. Nurdan Tacım, Güzel Ahlakım – Hekimoğlu İsmail (Çocuk kitabı)
17. Çevremiz ve Biz: Yeryüzü – Tübitak Tayıncılık (Çocuk kitabı)
Çevremiz ve Biz: Evren – Tübitak Yayıncılık (Çocuk kitabı)
18. İlk Okuma: Köpekler – Tübitak Yayıncılık (Çocuk kitabı)
İlk Okuma: Ayılar – Tübitak Yayıncılık (Çocuk kitabı)
İlk Okuma: Atlar ve Midilliler – Tübitak Yayıncılık (Çocuk kitabı)
19. Bir Sevdalı Bulut – Nazım Hikmet
20. Namaz Benim Huzurum

Seçilebilir Filmler: (Üzerlerine tıklayıp bilgi edinebilirisiniz)
1. New York, I Love You
2. Préte – moi ta main – Sahte Gelin
3. Ladies & Gentlemen
4. Mevlana Şeb-i Arus
5. Yeni Başlayanlar için İtalyanca
6. Cashback : Zamana Güzellik Kat
7. Stealing Beauty – Çalınmış Güzellik
8. İlkbahar, Yaz, Sonbahar, Kış.. Ve Sonbahar
9. Bulutların Ötesinde
10. Factory Girl Edie
11. Closer
12. 8 1/2 – Fellini (Bu DVD’nin yanlışlıkla dış jelatini sökmüşüm; açarken heyecandan sanırım:))
13. La Strada - Fellini
14. Summer Interlude – Yaz Oyunları - Ingmar Bergman
15. Özel Bir Gün -
16. Taking Woodstock – Özgür Woodstock
17. Aşk artık burada oturmuyor.

Hiç yorum yok: